Goodyear разработва нова система, която може значително да подобри ефективността на системите за автономно аварийно спиране (AEB) при неблагоприятни метеорологични условия.
Чрез комбиниране на данни от камерите на автомобила, информация за времето от трети страни и данни за гумите в реално време, събрани чрез пакета от решения за интелигентност на гумите SightLine, Goodyear може да направи точна оценка на пътните условия и съответно да коригира активирането на AEB.
Тази система позволява по-активно спиране при хлъзгави условия, като дъжд или сняг, където традиционните AEB системи може да не са толкова ефективни. Като разбира нивото на сцепление на гумата и условията на пътната настилка, системата може да предвиди потенциални опасности и да започне спиране по-рано, за да избегне сблъсъци.
„Безопасността е в основата на ангажимента на Goodyear към иновациите“, каза Крис Хелсел, старши вицепрезидент и главен технологичен директор на Goodyear. „Като предоставяме критични данни за състоянието на гумите и пътя в системите AEB, ние помагаме на производителите на оригинално оборудване и техните клиенти да направят скок напред в безопасността.“
Тази технология има потенциала значително да повиши безопасността на превозните средства и да допринесе за по-широката цел за намаляване на пътнотранспортните произшествия. Тъй като автомобилната индустрия се движи към все по-високи нива на автономност, технологии като тази на Goodyear ще играят решаваща роля за осигуряване на безопасна и надеждна работа при всякакви условия на шофиране.