''Законът за мерките при извънредното положение подлежи както на конституционен контрол, така и на президентско вето, както всеки друг закон, приет от Народното събрание'', това заяви адв. Петър Славов в интервю за Debati.bg.
''Не бих се учудил, ако има намеса на някой от тези органи, особено по отношение на неоправдано ограничаване свободата на словото, създаване на предпоставки за безконтролно следене на гражданите, въвеждане на непосилна финансова тежест за бизнеса и др., предвид, че със закона, както коментирахме, се изменят трайно редица други нормативни актове, извън преките мерки за защита на населението от коронавируса. В този смисъл и забележките на Съюза на съдиите ми изглеждат съвсем резонни“, каза Славов.
Той добави, че приемането на такъв закон се налага, защото според конституцията ограниченията на гражданските права могат да се въведат само със закон.
''Много от наложените ограничения във връзка с карантината и мерките за неразпространение на коронавируса – ограничаване правото на свободно придвижване, ограничаване възможността за събирания на гражданите на публични места и др., представляват точно ограничаване на граждански права. По отношение на тези мерки, огромният брой български граждани вече осъзнаха опасността от едно експлозивно разпространение на COVID-19 и са наясно колко важна е превенцията именно чрез ограничаване на социалните контакти, оставане по домовете и гарантиране спазването на карантината за хора, имали контакт със заразно болни. Така че, ако законът се ограничаваше до подобни мерки и действия, които да отпаднат след отмяната на извънредното положение, нямаше да има проблем. Но както стана дума и по-рано – с него се въвеждат редица трайни изменения в други закони – Наказателен кодекс, Закон за електронните съобщения (т.нар. възможност за следене чрез трафични данни) и пр. – общо над 15, които ще действат и след отпадането му'', заяви още адв. Петър Славов.