Според проучване на немския икономически институт Ifo, по време на коронавирусната криза децата са намалили наполовина времето, което се прекарвали в учене преди пандемията. Това предаде Reuters.
Проучването показва, че през месеците на пандемия средното време, което децата в Германия са отделяли за училище е намаляло от 7,4 на 3,6 часа на ден. Според данните на Ifo, 38 процента от учениците са учили максимум два часа на ден, а 74 процента - максимум четири часа. В същото време децата и юношите са прекарали повече време в гледане на телевизия, играене на компютърни игри и на мобилните си телефони. В тези занимания увеличението е от 4,0 на 5,2 часа. По-конкретно, по-слабите ученици са заменили ученето с пасивни занимания. В проучването са участвали 1099 родители.
„Резултатите показват колко е важно да се върнем към нормалните учебни занятия в училище, взимайки предвид предпазните мерки. Там обаче, където закриването е неизбежно, училищата трябва да преминат директно към онлайн часове“, казва Луджър Вьосман, ръководител на отдела за икономика на образованите в Ifo.
В момента политиците в Германия обсъждат условията, при които училищните занятия могат да се възобновят след летните ваканции. Фокусът на дискусиите е върху въпроса дали маските трябва да бъдат задължителни и в класните стаи.
Родителите са загрижени за развитието на учебния процес през последните няколко месеца. 64 процента от тях смятат, че детето им е научило „много по-малко“ по време на коронавирусната пандемия. В същото време родителите са станали по-ангажирани. Преди пандемията те са прекарвали средно половина час на ден, помагайки на децата си да учат, докато по време на кризата са отделяли до малко повече от час.
38 процента от родителите пък заявяват, че ситуацията е довела до голям психологически стрес за детето или за самите тях. 28 процента казват, че са имали повече спорове с децата си, отколкото преди.