Учебните занятия на студентите от Медицинския факултет към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ да бъдат възобновени. Това обсъдиха по време на среща на министъра на здравеопазването проф. Асена Сербезова с ректора на Софийския университет проф. Анастас Герджиков, в която участваха деканът на Медицинския факултет доц. Дорина Асенова, заместник-деканът на факултета проф. Любомир Спасов и представители на Министерството на здравеопазването.
„Не е редно да страда учебният процес и това не бива да се допуска, особено в тази ситуация при недостиг на лекари“, категорична беше проф. Сербезова. Тя припомни вчерашното си решение временно да бъдат преустановени всички действия по вливането на болница "Лозенец" в специализираната детска болница "Проф. д-р Иван Митев". Информацията съобщават от здравното ведомство.
„Медицинският факултет има база за обучение и студентите могат да провеждат нормален учебен процес“, посочи от своя страна ректорът на Софийския университет. Във факултета учат 1100 студенти, а болница „Лозенец“ е базата за обучение на СУ. „Студентите са изключително притеснени. 80% от преподавателите са наши лекари, а за съжаление някои от тях напускат. Ако загубим академичния си състав, трудно бихме могли да го възстановим“, обясни доц. Дорина Асенова.
Относно изграждането на нова детска болница проф. Герджиков посочи, че СУ е съгласен с изграждането ѝ на територията на болница „Лозенец“. „Но доброто и правилно решение би било да има две отделни болници. Не може да разрушиш вече съществуваща болница с 18 отделения, където се обучават студенти“, категоричен е ректорът на СУ. Според него трайният изход от ситуацията е болница „Лозенец“ да премине към Софийския университет.
Здравният министър заяви, че след като разговаря с всички ангажирани страни, ще вземе окончателно решение, което да е най-доброто за детското здравеопазване в страната. Проф. Сербезова и проф. Герджиков се договориха на следваща среща, предвид епидемичната обстановка в страната, да обсъдят възможностите за връщане на всички студенти към присъствена форма на обучение.