Изхождайки от положителния опит в някои европейски държави – например Австрия и Германия, Българската петролна и газова асоциация предлага чрез промяна в режима през зимния период да се спре влагането на биодобавка, тъй като тя е двойно по-скъпа спрямо цената на самото гориво. Това може да стане, без да се нарушава общото задължение на България в изпълнение на своите цели за влагане на биокомпоненти, произтичащи от европейското законодателство. Това съобщиха от Българската петролна и газова асоциация (БПГА).
Компаниите, членове на БПГА, са готови да обсъждат промяна на корпоративните си стандарти с цел намаляването на разходите за издръжка.
Членовете на Асоциацията заявиха, че бидейки български предприятия, които работят от десетилетия и ще продължат да работят в България, са съпричастни към проблемите на българските граждани, които са и техни клиенти. Като едни от най-големите инвеститори в България, петролните компании напълно разбират отговорността си пред потребителите на горива в страната.
Осъзнавайки сложността на момента, фирмите от бранша работят и ще продължат да работят с минимална печалба.
На срещата с вицепремиера Томислав Дончев бяха обсъдени мерки, които биха повлияли на цената на горивата, както и за по-голяма прозрачност в бранша.
На срещата бяха предложени и мерки с цел по-голяма прозрачност на бранша. БПГА потърси съдействие от правителството за разговори с Комисията за защита на конкуренцията, така че фирмите да могат да публикуват себестойността на продуктите си, за да има яснота в обществото за съществуващите маржове. Тази мярка трябва да важи за всички участници на пазара, в това число и за т. нар. ведомствени бензиностанции.
БПГА предлага също така при извършване на проверки от страна на държавни органи да се обявяват конкретно проверените обекти, както и нарушенията, които те са извършили.
Ясно съзнавайки, че проблемът със съществуването на сива икономика и контрабанда в сектора не е решен напълно, представителите на БПГА настояват за мерки в тази насока и за влизането в действие в срок на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход.
Компаниите, членуващи в БПГА, биха искали да изразят пред представителите на политическата общност категоричното си мнение, че решаването на политически и обществени проблеми не може да става за сметка на дискредитирането на цели браншове от българската икономика.
БПГА още веднъж заявява, че просперитетът на държавата и обществото се гради в условията на политическа стабилност и икономическа предвидимост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо
Коментиран от #40
16:53 15.11.2018
2 Иван Гешев
Коментиран от #26
16:55 15.11.2018
3 Дизел
17:04 15.11.2018
4 onq s konq
17:25 15.11.2018
5 Именно
Явно се надяват да отмине бързо вълната от протести!
17:44 15.11.2018
6 Миризлив Пор
17:57 15.11.2018
7 лимонад
ако 5% от горивото има двойна цена, и цената на 1л е 1 лв, то се оказва, че с прилагане на цялата мярка - евентуално горивото ще поевтинее с 5 стотинки. Едва ли това е целта на протестиращите.
останалото от 1 лв до 2.40 си е ДДС и акцизи така или иначе, ако някой се чуди защо се смята с лв база.
18:15 15.11.2018
8 паци
18:18 15.11.2018
9 Toielud
18:33 15.11.2018
10 Смешници
19:06 15.11.2018
11 куку руку ку
19:09 15.11.2018
12 Гост
Коментиран от #14, #15, #28, #30
19:46 15.11.2018
13 Анонимен
19:54 15.11.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Мръсен селянин
До коментар #12 от "Гост":
Моят дрънчащ дизел е с AdBlue...Вие като сте граждани си дишайте саждите и прахоляка от улиците...
20:12 15.11.2018
16 Порно
20:36 15.11.2018
17 Боко
20:45 15.11.2018
18 Димитър Кънев
21:30 15.11.2018
19 Хасанчо
21:35 15.11.2018
20 СУй леп и Уешко мЕсо
21:46 15.11.2018
21 Петролния
22:41 15.11.2018
22 Живите мъртви на България
22:47 15.11.2018
23 Dr BIG
Браво! Един адекватен отговор!
Дизелът отделя сажди заради парафина в него,но бензиновият двигател разгражда олово и е много по-токсичен! Всеки третокласник знае колко отровно е оловото.
Освен това дизеловият двигател има 47% КПД,а бензиновият 27% КПД. Ха сега познайте кой замърсява повече!
Друг е въпроса,че НЯМА екологично чист двигател с вътрешно горене.Като толкова ги боли за екологията защо не се разработиха изобретенията на Николо Тесла? Човекът го е измислил преди повече от100 години,и това как да се зареждат със свободна енергия.
Цена на енергията-0,00 $
Вредни емисии-0,00%
Коментиран от #25
22:52 15.11.2018
24 Аман
22:59 15.11.2018
25 бедняка милионер
До коментар #23 от "Dr BIG":
Големи отворковци като теб са всички многознайковци в тая държава, че и началници ги правят. Ай сега вземи да обясниш от къде идва оловото в бензиновия двигател! ако можеш да го направиш ще ти пиша шестица. Малиии колко тъп народ битува тук, пък ръси и мозъци. Дизеловия двигател е само за камиони, това че преди 30 години германци и французи се напънаха да го слагат в леки коли не го прави добър, в никакво отношение. Само в Европа има малоумници дето карат дизелови леки автомобили, никъде другаде по света, защо ли? май са много тъпи.Коментиран от #34
23:49 15.11.2018
26 hmhmhm
До коментар #2 от "Иван Гешев":
А то няма нито зелена енергия нито био добавки. всичко е трагедия00:01 16.11.2018
27 Метгонтан
00:09 16.11.2018
28 Тото
До коментар #12 от "Гост":
Дали случайно най мръсното производство е на акумулатори и батерий какво правим с електромобилите или те се правят в Китай а те са далече и нас това не ни бърка00:37 16.11.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Dr BIG
Виж,брат! Аз отдавна не съм в България и тук където съм си ме ценят хората.Не се нуждая от оценки (благодаря за твоите)! Просто ми е мъчно за народа,че винаги той си пати.А сега вземи чашка с бензин,сложи лъжица захар и когато захарта се разтвори може да пишеш пак! (не ми се ще да обяснявам повече...)
02:48 16.11.2018
32 Кума Лиса
05:41 16.11.2018
33 Кума Лиса
05:45 16.11.2018
34 куку руку ку
До коментар #25 от "бедняка милионер":
Само за справка, КПД на дизела е около 45%; КПД на бензиновият двигател е приблизително 35%. Затова два тона пикапи и т.н. тежки коли харчат колкото 500 кг бензинови малолитражки. И да не останеш с грешно впечатление, че имам пристрастие към дизелите, досега съм имал само бензинови коли с газ.07:43 16.11.2018
35 Бай
09:59 16.11.2018
36 123
10:21 16.11.2018
37 МирНО
10:52 16.11.2018
38 1234
13:50 16.11.2018
39 Saguaro
До коментар #29 от "Трудно дишащ в голям град":
Иди да живееш на село и волно да дишаш и аз живея в L.A ,но не се оплаквам че е замърсено защото никой насила не ме е карал .14:24 16.11.2018
40 соросоидни кърлежи
До коментар #1 от "Пешо":
Грабежът продължава.За 30г. разбрахме че не може българина да бъде в ЕС и да живее нормално. Такъв извод правя, на основа на мизерния живот на 80% българи. Може само за управляващите.15:06 16.11.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Българин
17:01 16.11.2018