15 Ноември, 2018 16:47 34 342 42

Махат биодобавката от дизела и бензина

  • петрол-
  • дизел-
  • газ-
  • бензин-
  • горива

Петролните компании ще работят с минимална печалба

Махат биодобавката от дизела и бензина - 1

Изхождайки от положителния опит в някои европейски държави – например Австрия и Германия, Българската петролна и газова асоциация предлага чрез промяна в режима през зимния период да се спре влагането на биодобавка, тъй като тя е двойно по-скъпа спрямо цената на самото гориво. Това може да стане, без да се нарушава общото задължение на България в изпълнение на своите цели за влагане на биокомпоненти, произтичащи от европейското законодателство. Това съобщиха от Българската петролна и газова асоциация (БПГА).

Компаниите, членове на БПГА, са готови да обсъждат промяна на корпоративните си стандарти с цел намаляването на разходите за издръжка.

Членовете на Асоциацията заявиха, че бидейки български предприятия, които работят от десетилетия и ще продължат да работят в България, са съпричастни към проблемите на българските граждани, които са и техни клиенти. Като едни от най-големите инвеститори в България, петролните компании напълно разбират отговорността си пред потребителите на горива в страната.

Осъзнавайки сложността на момента, фирмите от бранша работят и ще продължат да работят с минимална печалба.

На срещата с вицепремиера Томислав Дончев бяха обсъдени мерки, които биха повлияли на цената на горивата, както и за по-голяма прозрачност в бранша.

На срещата бяха предложени и мерки с цел по-голяма прозрачност на бранша. БПГА потърси съдействие от правителството за разговори с Комисията за защита на конкуренцията, така че фирмите да могат да публикуват себестойността на продуктите си, за да има яснота в обществото за съществуващите маржове. Тази мярка трябва да важи за всички участници на пазара, в това число и за т. нар. ведомствени бензиностанции.

БПГА предлага също така при извършване на проверки от страна на държавни органи да се обявяват конкретно проверените обекти, както и нарушенията, които те са извършили.

Ясно съзнавайки, че проблемът със съществуването на сива икономика и контрабанда в сектора не е решен напълно, представителите на БПГА настояват за мерки в тази насока и за влизането в действие в срок на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход.

Компаниите, членуващи в БПГА, биха искали да изразят пред представителите на политическата общност категоричното си мнение, че решаването на политически и обществени проблеми не може да става за сметка на дискредитирането на цели браншове от българската икономика.

БПГА още веднъж заявява, че просперитетът на държавата и обществото се гради в условията на политическа стабилност и икономическа предвидимост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    168 2 Отговор
    Леко полека ще излезе как ни цакат с цените на горивата. Е, докато излизат далаверките Цацаратурата ще спи.

    Коментиран от #40

  • 2 Иван Гешев

    153 3 Отговор
    Само мислят как да ни крадат - зелена енергия, биодобавки и други гадости.

    Коментиран от #26

  • 3 Дизел

    118 4 Отговор
    А палмовото олио ще ли отпадне?
  • 4 onq s konq

    71 15 Отговор
    Биодобавката е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА за страните от ЕС с ЕКОЛОГИЧНА ЦЕЛ,като вероятно производството й се СУБСИДИРА.Явно обаче в случая България НЯМА ДА СЕ САНКЦИОНИРА ОТ ЕС за подобно "своеволие",така както и САЩ разрешиха на 8 държави да търгуват петрол с Иран..."ПО ЦЕЛЕСЪОБРАЗНОСТ".Причината-"България е най-уязвима страна от бившия Източен блок спрямо Русия и могъщата й Пропаганда".Обосновката на ЕС-..."Заради бълхата няма да горим дюшека".
  • 5 Именно

    79 4 Отговор
    "...сложността на момента..."
    Явно се надяват да отмине бързо вълната от протести!
  • 6 Миризлив Пор

    71 3 Отговор
    Само не мога да разбера защо не обявяват конкретно кои бензиностанции са изловени "в крачка" а само казват "хванахме". Няма значение колко са глобите то щом далаверата е по-голяма от глобата много ясно че ще се продължи в същия дух. Изтипосайте конкретно в кои бензиностанции са хванати с манипулирани броячи или с газьол вместо дизел и повече никой няма да стъпи там, ето това е истинското наказание. Колкото до био-добавката, общоевропейска е директивата и трудно ще се скача срещу нея, жал ми е за комън-рейлите че се чудят какво им се сипва.
  • 7 лимонад

    49 2 Отговор
    тая статия е много хипотетична и по-скоро звучи като майтап.
    ако 5% от горивото има двойна цена, и цената на 1л е 1 лв, то се оказва, че с прилагане на цялата мярка - евентуално горивото ще поевтинее с 5 стотинки. Едва ли това е целта на протестиращите.
    останалото от 1 лв до 2.40 си е ДДС и акцизи така или иначе, ако някой се чуди защо се смята с лв база.
  • 8 паци

    141 1 Отговор
    "Петролните компании ще работят с минимална печалба". Всички се засмяха, това е вица на годината
  • 9 Toielud

    70 1 Отговор
    То цяла рафинерия работи от години на "ЗАГУБА",та камо ли петролни компании.Вижте само в топ 100 на фирмите в страната колко фирми има с "...ОЙЛ","....Петролиум" и ви става ясна картинката през колко гърла минава литър гориво.Вижте и обявените обороти.За не обявените няма да говорим.
  • 10 Смешници

    42 3 Отговор
    Бритиш Петролиум работят с 34% маржин, а Лукойл с 40%. Колко ще е минималната печалба на руснаците?
  • 11 куку руку ку

    35 2 Отговор
    На всичкото отгоре био добавката в дизела вреди и на съвременните двигатели. Що помпи дюзи подменихме по машините си...
  • 12 Гост

    24 85 Отговор
    Стига вече с този гнусен дизел! Не виждам причина да се търкалят едни изгнили варели по улиците за сметка на паркоместата,чистия въздух и запазената инфраструктура! Хората в развития свят инвестират в иновативни модели на превоз,развиват електромобили с бензинови мотори,пускат газови коли,водородни коли и т.н Не може всеки селянин да има кола и да пердаши по българските пътища с гнусната си железария и скапани гащи! То вече на нищо не прилича....

    Коментиран от #14, #15, #28, #30

  • 13 Анонимен

    30 3 Отговор
    Добавката прецаква новите дизел!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Мръсен селянин

    22 3 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Моят дрънчащ дизел е с AdBlue...
    Вие като сте граждани си дишайте саждите и прахоляка от улиците...
  • 16 Порно

    72 0 Отговор
    Работели на минимални печалби , горките. Пак са добре, рафинерията в Бургас от 15 години е на загуба. Тя е единствената рафинерия в света , която работи на загуба . И данъчните и вярват
  • 17 Боко

    47 1 Отговор
    Досега сме къпани без сапун, от сега нататък преди да ни го набият ще бъде с лубрикант!Ще е същото, но по Благо!
  • 18 Димитър Кънев

    31 6 Отговор
    Преди повече от Десет години по Дискавъри след проучвания казаха че разходите за производство на дизелово гориво с поне четири пъти по ниски от тези за бензин.Вярно нямаше повторение.Интересно защо.И дизелът вреди но бензинът още повече.Просто не злоупотребявайте.Срамота е.
  • 19 Хасанчо

    45 1 Отговор
    Бря ,мама му стара. То компаниите направо са на загуба и са достойни за съжаление с тези "минимални " печалби. То застрахователи ,енергото ,ВиК , тея дето се натискат да строят пътища и санират блокове , тези дето за 700-1000 лв стават кметове , петролните компании ,лекарите с +частни кабинети ,адвокатите горките ,прокурори и следователи с по 3000 лв заплати и въобще администрация и МВР. Само тези дето работят при частника за 510 ,а в бъдеще за 560 лв са на печалба. Те за това и ще бъдат най-ограбени . Отново. А в народното събрание заплатата от януари ще е с още 300-400 лв на горе . Един депутат само с увеличението може да плати 12 застраховки. Халал да са им крадените пари.Много работят хората за благото на народа дето не остана.
  • 20 СУй леп и Уешко мЕсо

    33 0 Отговор
    Май се стреснАха бабаитите. Щото усетиха че става - Удри, бай Танасе, тая п.тка не е наша.
  • 21 Петролния

    5 7 Отговор
    Абе откъде накъде ще ви работя с по-малка печалба? Вие дето работите нещо друго съгласни ли сте да си я намалите?
  • 22 Живите мъртви на България

    33 2 Отговор
    И някой вервали им :) Петровалът на международния пазар падна с над 25 процента, това е причината за падането на цената. А другото да се хвърли прах в очите на хората. Борисов да си ходи заедно с пасмината си. Да си вземе и БСП и да си го бие колкото си иска, това нас не ни засяга. Искаме да живеем нормално. Без ГЕРБ, без БСП, без Волен и Симеонов, както и идиотчето със синята шапчица
  • 23 Dr BIG

    26 7 Отговор
    Към Димитър Кънев!
    Браво! Един адекватен отговор!
    Дизелът отделя сажди заради парафина в него,но бензиновият двигател разгражда олово и е много по-токсичен! Всеки третокласник знае колко отровно е оловото.
    Освен това дизеловият двигател има 47% КПД,а бензиновият 27% КПД. Ха сега познайте кой замърсява повече!
    Друг е въпроса,че НЯМА екологично чист двигател с вътрешно горене.Като толкова ги боли за екологията защо не се разработиха изобретенията на Николо Тесла? Човекът го е измислил преди повече от100 години,и това как да се зареждат със свободна енергия.
    Цена на енергията-0,00 $
    Вредни емисии-0,00%

    Коментиран от #25

  • 24 Аман

    5 33 Отговор
    Колата не е за всеки просяк. След като всеки бедняк кара кола значи е евтино и цените трябва да станат по високи. И на застраховката и на данъка и на курсовете и на горивото.
  • 25 бедняка милионер

    14 9 Отговор

    До коментар #23 от "Dr BIG":

    Големи отворковци като теб са всички многознайковци в тая държава, че и началници ги правят. Ай сега вземи да обясниш от къде идва оловото в бензиновия двигател! ако можеш да го направиш ще ти пиша шестица. Малиии колко тъп народ битува тук, пък ръси и мозъци. Дизеловия двигател е само за камиони, това че преди 30 години германци и французи се напънаха да го слагат в леки коли не го прави добър, в никакво отношение. Само в Европа има малоумници дето карат дизелови леки автомобили, никъде другаде по света, защо ли? май са много тъпи.

    Коментиран от #34

  • 26 hmhmhm

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Иван Гешев":

    А то няма нито зелена енергия нито био добавки. всичко е трагедия
  • 27 Метгонтан

    18 0 Отговор
    Махат биодобавката и слагат още вода , по йофтинко им излиза
  • 28 Тото

    9 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Дали случайно най мръсното производство е на акумулатори и батерий какво правим с електромобилите или те се правят в Китай а те са далече и нас това не ни бърка
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Dr BIG

    3 1 Отговор
    До "бедняка милионер"!
    Виж,брат! Аз отдавна не съм в България и тук където съм си ме ценят хората.Не се нуждая от оценки (благодаря за твоите)! Просто ми е мъчно за народа,че винаги той си пати.А сега вземи чашка с бензин,сложи лъжица захар и когато захарта се разтвори може да пишеш пак! (не ми се ще да обяснявам повече...)
  • 32 Кума Лиса

    9 0 Отговор
    Историята с биодобавките е стара далавера от преди 1997 г.Тези добавки са освободени от акциз. По тази причина ги влагат в огромни количества, а цената им е по-ниска от цената на горивото с акциз. Баламосват ни. Целта е :,,И вълкът сит, и агнето цяло!
  • 33 Кума Лиса

    8 0 Отговор
    Пояснение: Ултиматума на правителтвото е: Или сваляте цените, или махате биодобавките!!!
  • 34 куку руку ку

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "бедняка милионер":

    Само за справка, КПД на дизела е около 45%; КПД на бензиновият двигател е приблизително 35%. Затова два тона пикапи и т.н. тежки коли харчат колкото 500 кг бензинови малолитражки. И да не останеш с грешно впечатление, че имам пристрастие към дизелите, досега съм имал само бензинови коли с газ.
  • 35 Бай

    8 0 Отговор
    А-а-х-аахаха....пак под вола теле търсим....значи биодизела бил виновен за тая скъпотия на горивото...дето е 6-8% от литъра. Е, колко е литър биодизел - Начална цена 100лв/л ? А цената за барел дизелче колко е в момента, че така умело отбявате да напишете или аз съм кьорав? Май е горе-долу колкото когато го продавахте 1.50 литъра...ако не бъркам... може и да е по-ефтино - барелчето...ама защо се страхуват да ги намалят цените, не моа си отговора. Да не е от страх за бездънните им гуши?
  • 36 123

    9 0 Отговор
    Петролните компании ще си работят с максимално разрешената висока печалба. Горивата ще поевтинеят ако не наливате гориво 1 седмица. Друг начин няма.
  • 37 МирНО

    10 0 Отговор
    Стари дизелови Мерцедеси горят всичко ! Олио, зехтин, газьол .. няма яд ;)
  • 38 1234

    12 0 Отговор
    Тази добавка е същата евро глупост като правите краставици, и прахосмукачки с мощност на лампа.... Пълна глупост. С тези 10 процента добавка се създаде малка ниша за производители на био нещо си, които взеха субсидии. За какво е тая добавка!!!! Пълна евро глупост
  • 39 Saguaro

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Трудно дишащ в голям град":

    Иди да живееш на село и волно да дишаш и аз живея в L.A ,но не се оплаквам че е замърсено защото никой насила не ме е карал .
  • 40 соросоидни кърлежи

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    Грабежът продължава.За 30г. разбрахме че не може българина да бъде в ЕС и да живее нормално. Такъв извод правя, на основа на мизерния живот на 80% българи. Може само за управляващите.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Българин

    13 0 Отговор
    Бедни ,тъжни българи с коли на 20+ години и скъпи безобразно некачествени горива, клизмата си е отвсякъде.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове