ФАКТИ.БГ

19 верижни катастрофи от началото на годината, време е за адекватни мерки

Пореден призив на Европейския център по транспортни политики

Публикувана: 18 Април, 2020 12:15
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2160
19 верижни катастрофи от началото на годината, време е за адекватни мерки
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.

От 1 януари 2020 година до 20 април в страната са станали 19 верижни катастрофи, в които са загинали 4 души, 40 са били ранени, а материални щети са нанесени на 95 пътно-транспортни средства, показва статистика, изготвена от Европейския център по транспортни политики (ЕЦТП).

9 от инцидентите станаха след въвеждането на извънредното положение в страната заради пандемията от COVID-19, който доведе до драстичен спад в трафика по републиканската пътна мрежа. Според заключенията на официалните власти в повечето случаи причини за катастрофите са мъглата и поведението на водачите на МПС, несъобразено с пътните условия. Това е сигурен сигнал, че е наложително въвеждането на адекватни мерки за навременно известяване за опасностите, които очакват водачите на пътя.

19 верижни катастрофи от началото на годината, време е за адекватни мерки

За такава необходимост ЕЦТП алармира веднага след тежкия инцидент на 3 април на магистрала "Марица". Тогава в условията на гъста мъгла верижно катастрофираха 22 тира, двама души загинаха, шестима бяха ранени, бяха нанесени големи материални щети.

Затова напомнихме, че и в момента у нас има нормативно предвиден начин за известяване на водачите за наличието на опасни участъци с мъгла и задръстване, който обаче не е използван в зоната на инцидента. Става дума за пътните знаци А42 - "Намалена видимост" и А41 - "Образувано задръстване". Подобни елементи за предупреждение съществуват в страните от ЕС, както и в Сърбия и в Северна Македония.


Въпреки изтъкнатите аргументи обаче инициатива от страна на властите в България не последва. И така се стигна до утрото на 16 април, когато в почти същия участък на магистрала "Марица" отново стана верижна катастрофа, пак в условията на мъгла, като този път участваха 10 превозни средства, сред които товарни и леки автомобили. Резултатът е седем ранени и материални щети.

Затова е необходимо да се приложат преработените правила на Съвета на Европа, налагащи по-систематичен подход към осигуряването на безопасна пътна инфраструктура (ДИРЕКТИВА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА НА ЕВРОПА за изменение на Директива 2008/96/ЕО относно управлението на безопасността на пътните инфраструктури).

Във връзка с това ЕЦТП обявява, че след премахването на ограниченията, наложени заради COVID-19, ще извърши целенасочена инспекция за пътна безопасност - целенасочено разследване с оглед установяването на опасни условия, недостатъци и проблеми, които увеличават риска от произшествия и наранявания, чрез посещение на проблемния пътен участък от магистрала „Марица“, а именно зоната от км 64 до км 67.

След като бъде извършена инспекцията ще се публикува доклад с препоръки. Освен това ще бъде изградена експериментална инсталация на система за известяване за намалена видимост, ако предложението бъде прието от съответните държавни органи. Инсталацията ще бъде подарък от ЕЦТП.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
вашето мнение
1 Отговор
Баце да слага коремния доктор за началник на кризисния щаб. Гербавата калинка доказа, че може да се справя в...... слугуването.

Коментиран от #2


Оценка:
-2 +20

2
Този коментар е премахнат от модератор
вашето мнение
3 Отговор

До коментар #2 от "Моето мнение":


Определено щеше да сложи специалисти. Колкото и да не ти се вярва в България има врусолози и епидемиолози, но те явно не са слуги. Да ти кажа още един случай от герберландия, за шеф на ДАЙ баце беше назначил една калинка дето дори нямаше шофьорска ккника, но пък успешно грабеше за него.

Оценка:
-5 +17

Кой68
4 Отговор
Тия в Брюксел създават хаоса и после олеле?Тираджийте нямат време за почивка и гонят непосилни срокове за преминаване и доставка.Някой от тия дето взимат решения возил ли се е в камион от Берлин до София за да види и усети за какво иде реч?Не и едва ри ще го направи.Тоя пакет"Мобилност"е гавра.Но и другага причина е че че не се използва ЖП-транспорта.Защо?В България гж съсипаха умишлено

Коментиран от #20


Оценка:
-5 +15

инж химик
5 Отговор
Спазвайте ши*ана дистанция бе КОЛАНГИ шофери. И в градския трафик, и извънградско... ама пазете малко дистанцийка ваща леля... от 15-16 години съм шофьор на каквото и да е, мисълта да съм забит зад предната кола на няма и метър е просто равносилно на това да си постоянно под напрежение. По-внимателно и винаги преди тъпа маневра си задавайте въпроса "ами, ако.. какво?".

Оценка:
-3 +9

Някой си
6 Отговор
Най-адекватната мярка е НЕДОПУСКАНЕТО на турски, украински и румънски тираджии в територията и отнемането на книжките на всички български камионджии!

Коментиран от #11


Оценка:
-9 +6

Семкаджия от БАН
7 Отговор
Докато има калпави пътища построени от гроб, ще има и верижни катастрофи. Между другото капацитета на републиката коремния доктор ген. майор проф. д-р мутафчийски си е за началник на щаба и против тази криза.

Оценка:
-3 +5

ПШНЛХПДРС
8 Отговор
ако има полицаи, които не събират декларации
веднага пострадалите да се поставят по-карантина за всеки случай.
да се провери дали водачите са били с маски и ръкавици!

Оценка:
-2 +0

Екстра 😂😂
9 Отговор
От грипа са умрели най малко ама цирка там е най голем😂😂😂😂😂😂

Оценка:
-1 +9

the truth
10 Отговор
"Пролетариатът не представлява някаква опасност. Оставен на себе си, той ще продължи от поколение на поколение и от век на век да се труди, да се плоди и да умира не само без никакво желание за бунт, но и без възможността да осъзнае, че светът би могъл да бъде друг." - Оруел, ''1984''

Оценка:
-0 +6

ТИР
11 Отговор

До коментар #6 от "Някой си":


И след теэи мерки предложени от Теб ,каква ли фиэиономия ще придобиеш пред Праэните равтове в магаэините...

Коментиран от #13, #16


Оценка:
-3 +4

Стефан
12 Отговор
На 21 февруари ме удари мен и още една кола един момък,и досега още си чакам парите от щетата от Булинс

Оценка:
-0 +3

Боко тиква
13 Отговор

До коментар #11 от "ТИР":


Ние си произвеждаме всичко не ви искаме западния прат.

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +4

El Torro
14 Отговор
Оправете пътищата!!!!. Пътищата ни са убийци, трагични са, непочистени с лоша износена настилка,дупки и неравности, неокастрени клони и храсти, без добра маркировка и адекватна сигнализация и т.н.

Оценка:
-1 +9

El Torro
15 Отговор

До коментар #13 от "Боко тиква":


Дори да го произвеждаме, пак ни трябва транспорт за да стигне до пазара и от там до потребителя.

Оценка:
-1 +4

Някой си
16 Отговор

До коментар #11 от "ТИР":


Дали ще са празни?
Как мислиш?

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +3

Боко тиква
17 Отговор

До коментар #16 от "Някой си":


Напротив ще са пълни със стока родно производство.

Оценка:
-1 +3

въпросче
18 Отговор
време е за адекватни мерки
Пореден призив на Европейския център по транспортни политики. И ОТКЪДЕ ЩЕ СЕ ВЗЕМАТ ТИЯ МЕРКИ? От някой магазин ли? За мерки и теглилки.

Оценка:
-0 +6

Шекспир
19 Отговор
Я кажете в катастрофата с тировете колко от тях бяха турски

Оценка:
-1 +1

СтарТИРаджия
20 Отговор

До коментар #4 от "Кой68":


Ще те започна отзад напред: пакета мобилност е гавра да, но за "оня с широна" и за пренебрежително малкия процент колеги, които никъде, никой не ги чака! По второто ти предположение: пътуването до Берлин със спазване на 561 с камион, си е доста приятно занимание, като изключим висенето на Видин-Калафат и Надлък-Нагилак. Навсякъде по пътя има организирани места за нощувка - национални или частни с топла храна, баня, тоалетна и т.н. Времето на непосилните срокове отмина безвъзвратно и повярвай всичко е благодарение на ЕК, и западните фирми-майки, или контрагенти на нашенския "башибозук"! Вкараха ни в ред, така да се каже. Накрая ще визирам спец. катастрофата от 3-ти с 22 камиона: над 70 % е по вина на полицията! От началото на процеса ги наблюдавам - не знаят как с конвоира, а най-неприятното е, че като "достойни" държавни служители явно им е и през оня дали знаят! Престъпно нехайство е да конвоираш 40 камиона (около 2 км колона) само с пилотен автомобил - къде е ариегардния?! В случай на мъгла трябват и допълнителни автомобили, които трябва да "затворят" мераклиите, опитващи се да изпреварват колоната в участъка. Отделно тези допълнителни автомобили веднага при навлизане в такъв участък трябва да "разтеглят" колоната! В мъгла при скорост 80-90 км/ч на магистрала, дистанцията м/у камионите трябва да е 120 - 150 м!!! Ако не вярваш, пътувай до Берлин и ще видиш много участъци от Унгария нататък, където даже е нарисувано!

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +5

сбъркана дата
21 Отговор
Как до 20 април, днес сме 18 април!

Оценка:
-1 +2

El Torro
22 Отговор

До коментар #20 от "СтарТИРаджия":


Браво колега, много добре обяснено. Подкрепям написаното от теб с две ръце.

Оценка:
-1 +3

На магистрала “Марица” при верижната
23 Отговор
катастрофа на ТИР-овете,беше виновен КАТ,защото те предвождаха колоната и предприеха неадекватни действия.

Оценка:
-1 +4

Емил
24 Отговор
Стига писахте политически простотии!!! Днес не ви се плаща! Проблемът с верижните катастрофи е, че повечето шофьори карат в колони, защото не умеят да изпреварват. Освен това колоната създава ИЗМАМНО чувство на сигурност. Време е да разберете - КАРАНЕТО В КОЛОНА Е НАЙ–ОПАСНАТА ФОРМА НА ДВИЖЕНИЕ!!!

Оценка:
-2 +1

дам
25 Отговор
Това е понеже идиотите не могат да карат, вдигат 200-300км/ч и после рязко набиват спирачки... особено са ми любими лепещите се отзад, когато човек кара с 140-160км/ч примерно! Друг му се лепи на метър от задната броня и напира да мине така може да кара и с километри - умно нали! Хем се притеснява първия шофер, понеже не му знаеш нито стажа, нито уменията, хем е предпоставка да погине някой невинен от другата лента, ако оня тръгне да се прибира и засече някой и тн! Но това няма как да го обясниш на дебилите по нашите пътища, няма как да разберат че консервената кутия в която са не ги пази и при ПТП със огромна скорост, ще се превърнат в консерва с русенско варено наедно с лимузината си !

Оценка:
-1 +3

Шаран БГ
26 Отговор
Имаме автомагистрала и половина, постоянно в ремонти, с множество ограничения на скоростта !! Крайно време е като цяло скоростта по магистралите ни да бъде намалена поне на 120 км/ч.
На "Емил" № 24. Една от най-опасните маневри на пътя е "изпреварването". И работата не опира само до "умението да изпреварвате". Нужно е много добре да познавате възможностите на автомобила си. Ако само за миг не Ви се окаже реална преценката на положението на пътя ... следва беля. Не бива да се подценявате , нито надценявате. Просто защото скоростите са големи , а последствията трагични. Какво му е опасното в движение в колона със скорост 90 км/ч и дистанция машина от машина на 150 метра ?? Само че на съответния път никой "майстор на изпреварването" не може да си позволи да кара след мен с 90 км/ ч и дистанция 100-150 метра. Защото 90 Км/ч било"пенсионерско" каране, а пък те много бързали ! Ако КАТ са достатъчно строги и безкомпромисни като холандските или немски полицаи - такова ли поведение ще имат
"майсторите на изпреварването". Съгласен съм, ако не мога по някаква причина да се движа с максимално допустимата за пътя скорост, нека ме изпреварва, който може. Дори се отбивам встрани - "бързаците" да вървят - пътят си е мой !! Но ако аз съм с 90 Км/ч, този, който ме изпреварва - не е ли в нарушение преди всичко на скоростта ??!

Оценка:
-0 +0

Гост
27 Отговор
19 верижни катастрофи за 3 месеца?!?!?! При все, че трафика е наполовина по-малък от нормалния.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5