Last news in Fakti
07 Май, 2022 12140

Механчина или автоматична трансмисия


  • Механична Трансмисия Автомобили с механична трансмисия се предлагат все по-рядко на пазара на нови автомобили и няколко марки вече обявиха, че няма да произвеждат коли с "ръчка". Въпреки това, този тип скоростни кутии все още имат много фенове, предимно залагащи на класическото усещане от три педала и традиционен скоростен лост.
  • Автоматична Трансмисия През последните години автоматичните трансмисии бяха усъвършенствани до такава степен, че предлагат по-нисък разход на гориво, по-бърза смяна на предавките и разбира се удобството от това да не сменяте скорости.

    556 гласа
    39%
    61%
    857 гласа

Коментари

  • 1 1352

    58 18 Отговор
    С home office-а вече не ми трябва автомат, карам малко, върнах се към ръчката.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Poskitt

    135 25 Отговор
    Ръчката е да караш, автомата е да се возиш. Зависи какво ти се прави.
  • 4 ФАКТ

    154 70 Отговор
    Няма "конфликт" . Който един път е подкарал автоматик - на "ръчка" не се връща . Факт .

    Коментиран от #35

  • 5 който не го е изстрадал

    139 32 Отговор
    Ръчни предавки на градско каране в час-пик = кошмар.

    Коментиран от #10, #11

  • 6 MGewehr

    98 14 Отговор
    И с едното и с другото се стига от точка А до точка Б, pазликата е в цената и умението!

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 Студопор

    137 1 Отговор
    Ако си в Америка и не искаш да ти откраднат колата - купи си ръчка...
  • 9 Тео

    49 7 Отговор
    Ръчка за кола-автомат за камион и автобус.Преди 20г съм карал камион и автобус със ръчни скорости, и знам какво е особено в града. Като го оставиш на свободна ,скоростния лост на автобуса имаше сигурно 40см луфт.Имам всички категории и го казвам от личен опит.
  • 10 333

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "който не го е изстрадал":

    Абе познавам такива, не е като да няма.
  • 11 333

    49 19 Отговор

    До коментар #5 от "който не го е изстрадал":

    Минавах по 30000 километра градско в столицата. Години наред. Сега като се кача на автоматик трябва да си вържа крака, за да не натискам третия педал, дето го няма. Сигурно е удобно, ама толкова съм свикнал, че не ми пука. Даже ми е криво да карам автомат.
  • 12 kkk

    29 37 Отговор
    При сегашното ниво на автоматиците ръчните скорости не са нужни. А и друго важно има- автоматикът спокойно изкарва до 250 000км. с 1-2 смени на маслото. За пробег от 4-500 000км. никой не говори вече понеже двигателите издържат около 300 000км. и после НЕ ПОДЛЕЖАТ на основен ремонт. Тоест:

    Защо ми е да се мъча с ръчката която ще издържи и 7-800 000км. пробег когато така или иначе двигателя след 300 000км. вече не става за нищо и трябва да изхвърля колата?
  • 13 Джокондата

    17 45 Отговор
    По- бързата, по- умната, по- прецизната, по- подпомагащата шофьора е автоматичната. Не случайно във високотехнологичния моторен спорт всичко е автоматизирано. Така, че дилемата е ясна за масовия потребител. Е, сега, ако си тракторист или комбайнер особен ефект от автоматичната скоростна кутия няма!
  • 14 реалистъ

    70 7 Отговор
    Излишен спор.

    Ако ще взимате нова кола за 50-60 хил. лева - автоматик. И без това новите автоматици са много приятни, не са мудни, а и са по-икономични от ръчката.

    Ако ще я взимате 15+ годишна с врътнат километраж на 150 хил. км. - по-добре ръчка. Иначе ще ви стане лошо като се съсипе автоматика, особено ако е някоя по-непопулярна марка и няма части и компетентни техници, да ви ремонтират кутията.

    Коментиран от #38

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор

  • 16 Реалист

    42 9 Отговор
    Ако имаш пара купуваш нова и сменяш колата на 5 години-автомат. Ако нямаш пара и купуваш стара в дългосрочен план-ръчка.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 Перник

    18 9 Отговор
    И кво ше правиш след 20г, ше си пазиш ладата да се правиш на мъж ли.

    Коментиран от #37

  • 19 Злобар

    13 3 Отговор

    До коментар #17 от "Истината":

    Без да обиждаш! Това че ти нямаш мазилка на втория етаж не ти дава правото да се изказваш злобно и обидно. Точка
  • 20 Перо

    38 10 Отговор
    За градско кормуване е по-добре и по-лесно автоматика,но при нова кола! Недостатъците за всички пътища,при автоматичната скоростна кутия са: нужно е време за подгряване на маслото с високо налягане в скоростната кутия,през студените дни, не може да се прави по-рязко моторно спиране на автомобила,чрез превключване от висока на ниска скорост,при наложителни случаи /без спирачка/, при боксуване не може да се прави “люлеене” на автомобила,чрез бързо превключване на първа и задна скорост, не може да се направи рязко ускорение при изпреварване,защото поетапно трябва да се наберат автоматично необходимите обороти за преминаване на по-висока скорост и е нужно по-дълго свободно пространство, не е вярно,че харча на гориво е по-малък, оскъпява се колата, подръжката е трудна,поради многото електроника. В САЩ никъде не правят ремонт на автоматична скоростна кутия,поради електрониката и сложността на устройството и броя частите на многостепенната автоматична скоростна кутия и се заменя със скъпа нова! Всеки сам си избира вида на скоростната кутия,според местните условия,локацията,преобладаващото време,състоянието на сервизната база и вида на пътищата!

    Коментиран от #23, #25

  • 21 Усмихнат

    38 0 Отговор
    Бъдещето е на автоматичните скорости. Трябва да има и модели с ръчка за хора които я предпочитат. Спор няма. Трябва да има избор. Аз лично имам един автоматик и две ръчки. Жената си кара автомата, защото е нов и мога да кажа че удоволствието при шофиране е невероятно. Аз си ръчкам буса и ми върши страхотна работа. Сина си кара ръчка не защото иска а защото няма кинти за съвременен автомат. Пожелавам на всеки да кара това което иска, за мен автомата е удоволствие.
  • 22 smeh

    28 3 Отговор
    С автомата ми е по-удобно в задръстванията. За бързо паркиране тип "напред-назад" и за планинско каране, ръчката превъзхожда дори S-троника. Извънградско и магистрала - на кантар. Цени - разлика в пъти. Проблемност - разлика в пъти. За 10+ годишна кола на старо не бих си взел автомат. За нова - да.
  • 23 Не е точно така

    20 7 Отговор

    До коментар #20 от "Перо":

    За ускорението не си прав. При кикдаун, автомата избира подходящата предавка или връща една надолу, ускорява, кача предавките за част от секундата/време за което човек трудно би успял/ и достига скоростта която му е зададена. Говоря за съвременен автоматик а те уверявам те са бързи е икономични. Бъди здрав
  • 24 вЕраТа

    8 18 Отговор
    В ерата на елетрификация, където няма скорости .. да говориш дали ръчна скоростна или автоматична ... е най-малко неуместно, явно няма нужда от скорости вече, защо трябва да има "конфликт" на темата :) ?
  • 25 Ххх

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "Перо":

    Най-после смислен коментар!
  • 26 Primo

    21 4 Отговор
    За градски условия, автоматикът е идеален, но навсякъде другаде-ръчка.
    Но всеки с вкуса си.

    Коментиран от #30

  • 27 Кольо,

    9 6 Отговор
    За Америка е напълно вярно, синът не живее там, в друга държава и кара кола автоматик...
    Отвикнал,като му дам моята едва тръгва на първа, за снахата няма да говоря....
    Казват благодаря и по време на отпуска си вземат кола рента кар с автоматични скорости....!!
  • 28 Зависи

    28 4 Отговор
    Ако искаш шофирайки да имаш пълен контрол на автомобила и да си главно действащо лице избираш ръчна кутия, ако искаш само да върти волана и да се занимаваш със странични неща или да скучаеш или свиркаш вземаш автоматик
  • 29 Texas

    15 0 Отговор
    сега да се уточним,ако автоматична имат предвид старата концепция,с торкконвертор и соленоиден блок,,то да,,ако имат предвид СВТито,по добре механиката.
  • 30 JiJi

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Primo":

    И аз съм на същото мнение.
  • 31 Туба

    15 3 Отговор
    След няколко години прекарани в САЩ, забравих за "ръчката". За зимни условия, всеки автоматик има блокаж и каране в сняг не е проблем. Тук карам 3 литрово Пежо автоматик и нямам проблеми. Набира много добре, но проблема е в разхода на бензин - 11.5 л/100. Автоматик с малък двигател няма душа и е мъка да го караш.

    Коментиран от #42

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор

  • 33 ИВАН

    2 0 Отговор
    Какво има да питате хората - не всеки е компетентен, а по добре кажете - коя трансмисия е с по голям КПД на цялата система /кола/
  • 34 В името на ВИМЕТО

    9 1 Отговор
    Квот кара Бойко- Това е ! Питайте мис Бикини , ако не вярвате!

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор

  • 36 Ей там

    7 1 Отговор
    През последните 10год.съм карал само ръчка но от една година съм с автомат и наистина не мисля повече за ръчни скорости.
  • 37 Хахах

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Перник":

    Хахаха луд си браво
  • 38 Едва ли

    6 5 Отговор

    До коментар #14 от "реалистъ":

    Няма как да са по-икономични. Това са маркетингови трикове. Теоритично няма как да стане. VW се опитаха да направят нещо със сухото DSG , обаче видяха , че съединителите , ако не са в масло не издържат. Няма как автоматика да е по-икономичен от ръчната скоростна кутия. Просто е невъзможно поради N на брой причини.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор

  • 40 Ръчка

    7 4 Отговор
    Който е карал само автомати, реално не може да кара кола...
  • 41 Неутрален

    3 0 Отговор
    Зависи за какво ти трябва.На планински терен автомата никога няма да има преценка за поведението което ти искаш да има колата на пътя(с изключение автоматите 250кс+ които компенсират с мощност).На колите с ръчна най-често им слабее пък съединителя при големи нютони, също така не са рентабилни за градските тапи.ЗАВИСИ КЪДЕ И ЗА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛЗВА КОЛАТА!
  • 42 YAMAHA

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Туба":

    Туба от кога има Пежа в щатите? Не са ли забранени там

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта