ФАКТИ.БГ

Между 10 и 16 млн. лв. струва километър нова магистрала, построена от държавната фирма

„Автомагистрали“ ЕАД е търговско дружество със 100% участие на държавата в капитала

Публикувана: 3 Ноември, 2020 15:48
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4037
Между 10 и 16 млн. лв. струва километър нова магистрала, построена от държавната фирма
Снимка: Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.9 от 7 гласа.
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Държавната фирма „Автомагистрали“ ЕАД има 7 действащи договора с Агенция „Пътна инфраструктура“, които са сключени след проведени процедури за възлагане на обществени поръчки или на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки. Сред тях са договорите за доизграждане на автомагистрала „Хемус“ и модернизация на участъка от Макреш до Монтана от пътя „Видин –Ботевград“. Дружеството изпълнява също поддръжката на участъци от магистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“, уточнява novinite.bg.

„Автомагистрали“ има и договор за укрепване на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления. Това съобщава министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в писмен отговор на депутатски въпрос.

Всички възложени на „Автомагистрали“ ЕАД обекти са на различен етап на изпълнение, което дава възможност за добро планиране и за срочно и качествено извършване на дейностите.

Средната цена за изграждане на километър път по възложените проекти варира от 10 058 539,49 лв. с ДДС до 16 460 717,70 лв. с ДДС. От отговора става ясно, че това се дължи на вида и сложността на обектите. „Проектите/обектите, които са предмет на договор между АПИ и фирма изпълнител за поддържане, ремонт или строителство, се възлагат за изпълнение след наличието на одобрена техническа документация, изготвена въз основа на видовете дейности за подобряване на експлоатационните качества на съответната инфраструктура или нейното изграждане, която може да бъде автомагистрален участък, първокласна, второкласна или третокласна отсечка, мостово съоръжение, тунелна тръба, свлачище и т.н.“, се казва в отговора на министър Аврамова. И се добавя, че за определяне на видовете дейности се извършва предварително обследване, проучвателно-проектантски работи, а при строителството на големи инфраструктурни проекти – изработването и на идеен проект, като целта е да се постигне ясен финансов и времеви разчет за реализация на обекта, който освен линейна инфраструктура, може да включва и редица инженерни мрежи, както и други технически особености. И в зависимост от всички тези фактори се определя средната стойност на километър път за изграждане, ремонт или поддръжка.

Към момента с цел обезпечаване на процеса по проектиране и строителство „Автомагистрали“ ЕАД има сключени 405 договора с партньори - контрагенти и 60 договора с клиенти за доставка на материали и наем на механизация, които са с различен срок на действие. Сключените договори имат характера на рамкови споразумения. Основните задължения на страните по тях са свързани с поддържане на съответни наличности строителна техника и механизация и осигуряване на възможности за доставка на нужните материали съобразно прогнозните потребности на дружеството за определен период от време, при определени в договорите условия и единични цени, което е практика в строителния бранш.

Агенция „Пътна инфраструктура“ сключва отделни договори за авторски надзор, строителен надзор и археология по реда на Закона за обществените поръчки. Що се отнася до възлаганите външни услуги от „Автомагистрали“ ЕАД, то за тях се сключват договори след провеждане на процедури, съобразени с приложимото законодателство в областта. В хода на процедурите се изпращат покани за участие до значителен брой водещи фирми в областта на строителството, като до участие в процедурите са допуснати всички, заявили желание и представили в срок оферта. Участниците са оценявани по предварително изготвена и обявена методика за оценка за всеки конкретен случай. Същата представлява комплексната оценка на представените оферти и се изчислява по определени показатели, конкретизирани съобразно предмета на изпълнение на предоставената външна услуга.

В заключение се отбелязва, че „Автомагистрали“ ЕАД е търговско дружество със 100% участие на държавата в капитала. Екипът успешно се справя с дейностите по планиране, проектиране и изграждане както на нови пътни участъци, така и с поддръжката и ремонта на съществуващите, завършва отговорът на министър Аврамова.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.9 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Асен Иванов тракторист-комбайнер
1 Отговор
Оставка ТИКВО

Оценка:
-0 +42

Шкафбанк
2 Отговор
След "На всеки километър", километър по километър и така се създаде нашата банка !

Оценка:
-0 +37

3
Този коментар е премахнат от модератор.
реса
4 Отговор
Ще дойде видов ден...ЩЕ!

Оценка:
-0 +36

трес
5 Отговор
И веднага започват ремонтите!!!

Оценка:
-0 +41

EL boko
6 Отговор
Ей, искам Хемус да я направите качествено !!!

Оценка:
-2 +20

муя
7 Отговор
КАКВА ДОЛНА ЛЪЖА! От там парите потъват в едни 400 фирми!

Оценка:
-0 +35

Димов
8 Отговор
16 000 000лв за километър магистрала. От София до Варна са 440км, което излиза 7 млрд лв. И ще изтрае макс 3 год преди да почнат наново да я ремонтират и да харчат пари по нея. Добави и гориво за всичките коли, които ще карат по тази магистрала. Добави и разходите от катастрофите по нея, обезщетения за пострадали, патрули за разследване на случаи, линейки, пожарни и т.н. Да не излезе накрая, че май по-добре правителството да вози всички със самолети и хеликоптери до морето, вместо да се пилеят пари по магистрали, коли, бензиностанции и т.н.

Оценка:
-2 +31

закривай
9 Отговор
БГ и Колумбия - двете кочини с най-скъпа пътна инфраструктура на глава от населението в СВЕТА.

Оценка:
-0 +28

Никакви
10 Отговор
магистрали ! Ос.... и опоскаха държавата !

Оценка:
-0 +15

Отсечката чирпан стара загоа
11 Отговор
Оназ отсечка чирпан- стара загора и тя ли е по 16 милона км й?

Значи още може

Оценка:
-0 +15

кибик
12 Отговор
Да почнем да ги правим от злато, по-евтино ще ни излязат....

Оценка:
-0 +24

Монополи
13 Отговор
Нещо се обърках. Тези суми в пари от монополи ли са ?

Оценка:
-1 +15

Антигерб
14 Отговор
Даже и не става въпрос само за магистрали - голямо крадене пада.

10 милиона обикновен път на километър - значи на метър по 10 000 лева при 8 метра ширина излиза квадратен метър асвалт по 1250 лева. Браво на управляващите - че то жилищната площ в някои градове е по-малка. Сигурно римска мозайка полагат на пътя а не асвалт. По моя преценка 250 лева им струва а останалите 1000 открадват.

При тези цени не може ли аз да се цаня да направя едни 50 квадрата от пътя и държавата да ми плати 62 500 лева - за какво да ходя на работа цяла година и да ми плащат по 1000 лева което прави 12 000 на година - тези 50 квадрата ще ги направя за един месец.

Оценка:
-1 +24

Мда
15 Отговор
Схемата е пълна, герб дават държавни пари, от който си прибират голяма част чрез тяхната си фирма, която винаги печели.

Оценка:
-0 +11

един от многото
16 Отговор
Ха познайте колко от тях отиват в шкафчетата на властта.

Оценка:
-0 +9

Алоо
17 Отговор
Кой математик по коя алгебра прави тези изчисления 6 милиона марш това да не е ченч бюро? До кога бе хора ша на правят на шматки? Други въпроси няма да задавам а да се замислим всички.

Оценка:
-0 +4

Пламен
18 Отговор
Няма държава в Европа, построила път при подобен терен на тази цена. Говоря за до 3мил.€на км. И то 4-5 пъти по-качествено. Борисов, на теб говоря!Докажи, че греша.

Оценка:
-0 +5

19
Този коментар е премахнат от модератор.
123
20 Отговор
В България магистралите и пътищата са правят с диамнти и платина.
Отдолу е връзка с цените за строежа на различни видове магистрали, пътища и пешеходни пътеки в цени на миля,Като най скъпата магистрала със 6 платна по три в една посока, плюс 3 метра аварийна лента от двете страни струва 7 200 000$, а най скъпата градска магистрала 14 230 000$.Като типа от магистралите които се строят в България са средно по 3 702 000$ за миля или 6 145 320 лв за миля, което прави 3 724 436 лв на километър построена нова магистрала с 4 платна с 2 платна във всяка посока. Това е за строеж в Флорида в която цената на всичко за материали,машини и работна ръка е в много пъти по скъпо от България.

Оценка:
-0 +1

21
Този коментар е премахнат от модератор.
любопитен
22 Отговор
Помня изказването на Евг. Бакърджиев за магистрален участък от „Хемус “ , след Ябланица , около 5-6 км. с по един тунел в посока ......1998-99г. На България , тази част от магистралата , излезе евтино , само 38 000 000 лв / тридесет и осем милиона ! Но изпълнителят на същият участък получи само 19 000 000 лв. деветнадесет милиона . Липсват 19 000 000 лв. Няколко години по-късно / 2-3/ в София се появява официално представителство на авто-концерна „ СААБ “ , заедно със сервизна база на световно ниво ! Собственник е АД с анонимни акции .

Оценка:
-0 +1

Гошо
23 Отговор
Кво правят на обектите ГБС, ХИДРОСТРОЙ, GP, ГРОМА, ТРЕЙС, МОНИ 07, КОПЕКС........? Колко човека работят в АВТОМАГИСТРАЛИ та успяват да движат толкова обекти едновременно?

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +1

адаша
24 Отговор

До коментар #23 от "Гошо":


В тази "държавна" фирма , работят само в администрацията. Всичко друго е подизпълнители. Работници няма. Сещате ли се на кого са фирмичките? Естествено на Доган! Всички познахте!

Оценка:
-0 +4

гост
25 Отговор
Не мога вече. Копувам си калашник. И не яйца, а патрони по всичката власт.

Оценка:
-0 +0

Стоев
26 Отговор
Китайските строители, построили болница в Ухан за 10 дни, казали на Бойко че могат да довършат всичките "му" магистрали утре между 17 и 19 часа.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.