Отидете към основна версия

3 260 13

Комунисти искат Путин да уволни шефа на АвтоВАЗ

  • автоваз-
  • бу андерсон-
  • комунисти-
  • кпрф

Членове на Комунистическата партия на Руската федерация (КПРФ) са подготвили писмо до президента Владимир Путин с молба да отстрани от длъжност ръководителя на АвтоВАЗ Бу Андерсон. Автори на посланието са заместник-председателят на партията Валерий Ракшин и секретарят на КПРФ Сергей Обухов, съобщава "Известия".

В писмото депутатите отбелязват, че няколко висши мениджъри вече са напуснали Волжския автозавод заради разногласия с Андерсон. Комунистите визират вицепрезидента по техническото развитие Евгений Шмельов, неговия съветник Сергей Курдюк, началника на каросерийното управление Игор Селявин и ръководителя на отдела за закупуване на оборудване Андрей Гилбух. Според парламентаристите Шмельов е напуснал заради негативното си отношение към сглобяването на автомобили от чужди марки в АвтоВАЗ.

"Вече свикнахме с мисълта, че родните коли са по-лоши от чуждестранните. Но невинаги е било така. Същата тази Волга, чието производство бе прекратено напълно, получи Голямата награда на световното изложение в Брюксел през 1958 г. и бе сред най-модерните возила за времето си. С налагането на дивите пазарни правила обаче ние изостанахме от западните си колеги и засега удържаме конкуренцията главно заради ниската цена на нашата продукция. Разбира се, безопасността и комфортът на родните автомобили търпят сериозна и оправдана критика. Но това просто означава, че трябва да се съсредоточим върху усъвършенстването на руското производство, а не да се превръщаме в нещо подобно на Узбекистан, който сглобява чуждестранни коли", заявява Рашкин.

Шведът Бу Андерсон оглави АвтоВАЗ в края на 2013 г. Преди това той ръководеше Группа ГАЗ, която през 2012-а отбеляза най-добрите финансови резултати в историята си и подписа редица договори с водещи световни производители като Volkswagen и General Motors. Едно от първите решения на Андерсон на поста президент на АвтоВАЗ бе съкращаването на 7 500 служители. Освен това шведът задължи висшето ръководство на компанията да смени скъпите си западни коли с автомобили, произведени в Толиати. Самият той кара комби Lada Largus.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини