Отидете към основна версия

965 0

Крилете на Вавилон

  • hamann las vegas wings v8

Ако се поразровим малко из митологията ще открием че, първият звяр, приличащ на лъв с орлови криле е свързан с Вавилонското царство. Тези символи са били използвани от вавилонското изкуство, за да се подчертае мощта и величието на Империята. Какво представляват орловите криле, какво означава хищното поведение на лъва. Всичко това има своето символично значение в пророчеството, но ние няма да задълбаваме в тази насока, а ще направим аналогия с едно творение на гения в тунинга Рихард Хаман. Това произведение на съвременното тунинг изкуство е направено на базата на “царя сред хулиганите на пътя” BMW M3, а отварящите се нагоре врати силно напомнят за символа на Вавилон. Не е ясно дали при вдъхновението си за този шедьовър Рихард Хаман е заимствал елементи от митологията, но резултатът е налице - хищникът с криле вече е на пътя и се нарича Hamann Las Vegas Wings V8.Основното при тази разработка, освен отварящите се нагоре врати, е “трансплантацията на ново сърце”. Колкото и да е динамичен стандартният М3, оборудван с редови шестак с обем 3.2 литра не може да претендира за прозвишето суперкар. След прецизната операция в ателието Hamann под капака на М-тройката е наместен петлитровият V-образен осмак от роудстъра Z8, който е дело на спортното подразделение на баварския концерн M-Motorsport. За целта моторният отсек е изцяло преработен, като измененията засягат и ходовата част.

Интерес представлява и самият капак, който освен два ефектни въздухозаборника притежава и издигната прозрачна част, през която всеки може да се полюбува на хитовия агрегат. Самият двигател, точният обем на който е 4 941 см3., притежава по четири клапана на цилиндър и мощност 485 к.с. при 6 900 об./мин. Благодарение на Хаман мощността на доразработения от него мотор е с 85 коня по-голяма от тази на стандартния осмак. Въртящият момент също е увеличен от 500 на 555 Hm при 4 100 об./мин. Шестстепенната механична скоростна кутия е заимствана от M5, но и тя търпи сериозна доработка. В резултат на това предавките стават значително по-къси, а физическото усилие, необходимо за тяхното превключване нараства доста. При тази огромна мощност е нормално колата да не е толкова стабилна. Дори и на трета предавка при подаване на газ гумите започват да пушат. Рихард Хаман е намерил частично разрешение на проблема, като по негова заръка системата DSC е неотключваема. Наличието на DSC и самоблокиращ се диференциал обаче не могат напълно да обуздаят този “крилат звяр”. Иначе спирачките Hamann Racing са максимално усилени - двойновентилирани дискове отпред и отзад, гумите са ContiSport Contact 2, като размерите им са 245/35 ZR 19 и 275/30 ZR 19 съответно отпред и отзад. Всички останали елементи по окачването също са доработени и усилени.

Така комплектован Hamann Las Vegas Wings V8 може да развие максимална скорост от 315 км/ч., което е с 65 км/ч. повече от електронно ограниения в M-Motorsport V-образен осмак. Дори и електронната блокировка да бъде премахната, стандартния, Z8 много трудно може да достигне заветните 300 км/ч.

Оптическият тунинг също е впечатляващ. Освен частично прозрачния преден капак, интерес представлява регулируемото задно крило, както и променените брони, прагове и лайсни. Основният цвят на купето е сив металик, но при различна светлина се забелязват и червеникави нюанси - ефектът хамелеон. Интериорът е решен в два цвята - синьо и черно, които са леко гарнирани с хром. В задната част мощта се издава от две ефектно хромирани “двуцевки”. Всичко това не звучи зле, но пригответе се за цената - 280 000 евро. За тези пари можете де си купите пет стандартни М3, четири М5 или два и половина автомобила Z8.

Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини