През далечната 1897 година в град Ковънтри предприемчивият британски инженер Зигфрид Бетман основава малка фабрика за производство на велосипеди. Бизнесът на способния жител на големия мъглив остров потръгва доста добре и скоро, през 1902, той се захваща с монтирането на малолитражни агрегати към произвежданите от превозни средства. До момента, в който мистър Бетман започва да създава двуколесни, които нашите съвременници с условности биха нарекли мотоциклет обаче, изминават още няколко години. Началото на 1906 година упоритите британци от Triumph Cycle посрещат с продажби от 500-600 екземпляра годишно, което за онези времена си е цяло постижение.
С дистанция от близо сто години пък се вижда, че с малко промени наследниците на марката Triumph са съхранили в себе си престижа и високия имидж и до днес. В този брой ви предстои среща с една от последните гордости на компанията, която носи названието Triumph Rocket III и е в състояние да зарадва всеки запален почитател на расовите чопъри. Това, което веднага прави впечатление при него е, че силният характер и добрите маниери не са взаимно изключващи се понятия. Най-яркото доказателство за това пък е двигателят. Веднага след запалването сърцето на британеца заработва с умерен пулс, а слухът на познавачите се гали от сдържаното басово гъргорене.
Иначе трицилиндровият четиритактов редови агрегат с водно охлаждане предлага подобаващи преживявания на пътя. Работният му обем е 2 294 см3, като осигуряваната от него мощност е 140 к.с. при 5 750 об./мин. Максималният въртящ момент също е в съзвучие с високите атлетични възможности на британеца - 200 Нм при 2 500 об./мин.
Разпределителните валове са два, като те са горно разположени и задвижвани от верига. Към оборудването на Rocket III конструкторите са прибавили още регулируем катализатор както и електрически стартер. Съединителят е многодисков, механичен, като е монтирана и петстепенна скоростна кутия.
Рамката
на двуколесното е изработена от стоманени профили, като двигателят е непосредствено скрепен към нея. Отпред е монтирана Upside-down-вилка. Амортисьорът отзад е двураменен и също е изработен от стоманени сплави. Всичко това си казва думата и в крайна сметка, когато се заговори за тегло при Rocket III, статистиката отчита доста впечатляващите 350 кг. За щастие това по никакъв начин не влияе на ускорението. От 0 до 100 км/ч Rocket III “дърпа” само за 4.6 секунди. Скуката настъпва едва когато скоростомерът закове на 260 км/ч. За съжаление обаче производителят монтира електронен ограничител, който “спъва” двуколесното при достигането на 216 км/. За безпроблемното спиране се грижат двата спирачни диска, монтирани отпред и единият диск отзад.
Освен всичко друго британският Triumph не е и лаком. При смесен пробег от 100 км със средна скорост 130 км/ч гигантът ще ви набута с едва 5.7 литра гориво. Същото не би могло да се каже за цената, тъй като едва ли на някого 17 800 евро ще му се сторят малко пари, но пък удоволствията винаги струват скъпо.
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.