Отидете към основна версия

31 000 32

Първи тест на новата Skoda Superb Combi

  • skoda-
  • superb-
  • combi-
  • тест
Мюнхен, Германия. Наш екип от мястото на събитието
 
Ако преди 20-ина години някой е смятал, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили, то мнозина биха го сметнали за фантазьор. С течение на годините обаче това твърдение се превърна в безспорен факт, като чехите - не без помощта и покровителството на немците от Volkswagen - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентоспособни автомобили. В това успяхме да се убедим за пореден път, след като тествахме новото комби на Skoda Superb. Първите тестове компанията проведе в Мюнхен, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
След като показаха лифтбек версията, която силно наподобява седан, сега дойде ред и на универсала. Новото най-голямо чешко комби впечатлява с различна визия, спрямо предшественика си. Много от детайлите по екстериора са заимствани от миналогодишната концепция VisionC. Предницата е идентична с тази на лифтбека, а задната част, въпреки че е комби, е изключително спортна и стилна. Габаритите са нараснали значително спрямо предишното поколение, но това по никакъв начин не се отразява на елегантния и същевременно спортно-компактен облик на автомобила. Като цяло комбито на Superb се характеризира със скосен в задната си част таван, с остри черти и с хромирани елементи, които внасят необходимата доза лукс във визията.

Интериор
Луксозен и същевременно "стегнат" салон с изключително голямо пространство за водача и пасажерите, както и с огромен багажник. Така най-кратко може да се охарактеризира вътрешното пространство на новия чешки универсал. Въпреки че третото поколение на модела е построено върху модулната платформа MQB, върху която е изграден и VW Golf 7, габаритите са сходни с тези на Passat и компания. Дори нещо повече. Багажният обем на Superb Combi е 660 литра, като за сравнение ще кажем, че този на Mercedes-Benz E-Klasse Estate e 695 литра, а на Volkswagen Passat Variant - 650 литра. Новият Superb Combi е дълъг 4 861 мм, междуосието му е 2 841 мм, което оказва съществено влияние на простора в салона. Иначе уредите са стандартни за концерна. Консервативни по немски, но много информативни. Седалките са големи, по-твърди от стандарта, но определено ергономични. Екстри като чадъри в задните врати, ефектни ограничители за товари, тризонален климатроник, голям сензорен дисплей и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В заключение ще кажем, че в своя клас Superb Combi е лидер по пространство.

Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага с 1.6-литров дизел с мощност 120 конски сили, както и два двулитрови дизелови мотора със 150 и 190 коня. В бензиновата двигателна линия влизат турбомотори с обем 1.4 и мощност 125 и 150 конски сили. Топ агрегатът е двулитров четирицилиндров с турбокомпресор и разполага с впечатляващите 280 к.с. Що се отнася до трансмисиите, те са шестстепенна механична и роботизирана DSG с два съединителя. Новата Skoda Superb е достъпна и с 4х4 версия, като предаването към колелата става посредством Haldex муфа от последно поколение. Вариантите, които ни впечатлиха най-много са дизеловото 4х4 изпълнение, което се характеризира с изключително добра динамика и в същото време с нисък разход на гориво, както и бензиновата 1.4-литрова версия на модела. Тя е с възможност за изключване на два от четирите цилиндъра, което става и при висока скорост. Идеята е да натискате плавно педала на газта с цел поддържане на скоростта. Именно тогава в сила влиза новата система. DSG трансмисията естествено е за предпочитане, но и механичната шестстепенна скоростна кутия си върши работата много добре. Возията я определяме като стегната - нито твърда, нито мека, а стабилността в завои е отлична.

Цена и оборудване
Предвид габаритите, качеството на сглобката, използваните материали, както и наличието на ефектно базово оборудване, можем да кажем, че цената за огромното комби е атрактивна. В интериора на колата са използвани 29 различни "умни" решения, 10 от които се вграждат за първи път. Интерес представляват опции като сгъваем теглич, диодно фенерче, 230-волтова розетка и USB-портове. В допълнителното оборудване е включена още иновационна мултимедийна система с интегрирани в нея Apple CarPlay и Android Auto операционни системи. Новият Superb е достъпен със седем въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол, система, следяща т.нар. "слепи зони" и още много други. Базовата цена на новия Superb Combi стартира от 43 590 лв с ДДС, което с около 2000 лв повече от лифтбек версията.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини