Отидете към основна версия

52 406 22

Прераждането на 10 култови автомобила

  • култови автомобили-
  • прераждане

В автомобилната индустрия има модели, които след като са станали хит, потъват в забрава за известно време или се превръщат в конфекция, но след това получават шанс за нов живот. Някои успяват отново да "грабнат" сърцата на феновете, а други - не. Сега ще ви разкажем за прераждането на 10 от тези култови коли, които живеят "втори живот".

Mini

Субкомпактното автомобилче блуждае по различни концерни в продължение на 41 години. От началото на ХХI век малката кола минава под шапката на BMW и преживява пълна промяна. Появяват се и доста разновидности, много от които не се харесват на хардкор феновете, но трябва да признаем, че стандартното Mini носи духа на своя славен предшественик и марката определено процъфтява.

Ford GT

Повечето фенове на американски класики смятат GT за един от най-добрите състезателни автомобили и до голяма степен са прави. Ford GT е не просто епичен спорткар. Той е представител на една от най-важните епохи в моторните спортове. Жалко само, че в България екземпляри от последното поколение не са често срещано явление по пътищата.

Chevrolet Camaro

След края на производство на четвъртото поколение и последвалата осемгодишна пауза Camaro се завърна. И завръщането му беше впечатляващо. Съвременният дизайн кореспондира идеално с препратките към славните години на т.нар. мускулести коли, а топ версии като Z28 и SS 1LE продължават да доказват, че това не е автомобил за пенсионери, които го използват за разходка до супермаркета.

Mercedes SLS AMG

Този автомобил ни върна към една позабравена епоха. С типичните за марката врати тип "чайка" и с мускулестите си форми неслучайно е смятан за носител на спортните гени на Mercedes-Benz през годините. За съжаление тази история не продължи. Наследникът на AMG GT вече има конвенционални врати. Конструкторите решиха да се върнат към класическата схема.

Toyota GT86

Този малък спортист се явява идеологичен наследник на популярната Celica и на последната Corolla със задно предаване. С него японците от Toyota ясно заявиха, че са готови да се върнат в играта с качествен компактен спорткар. Принадлежността към спорта и по-конкретно към дрифт-изпълненията, GT86 подчертава и с предноразположен двигател, предаващ въртящия момент на задните колела.

Jaguar F-Type

Това безспорно е отличен автомобил, но най-вече визията му подсказва изменението на имиджа на марката. Петлитров бензинов V8 двигател, снабден с механичен нагнетател, както и агресивните и дръзки екстериорни дизайнерски линии са красноречиви. Това е първият Jaguar от 30 години насам, който може да вдигне адреналина на човек само с вида и звука си.

Mazda Miata/MX-5

Трябва да кажем, че японската компания Mazda никога не е прекъсвала изцяло връзката си със своята култова Miata, но с течение на времето тя без съмнение започна да се различава от оригиналната концепция. Сега обаче всичко е наред. Новата Miata се получи точно такава, каквато си я представят феновете.

Dodge Viper

Моделът се появява на пазара всеки път, когато концернът Chrysler има финансови проблеми. А след третото и четвърто поколение даже имаше сериозни паузи. Но Viper е като Карлсон - винаги се връща. За съжаление прогнозите са, че през 2017 модела го грози поредният застой.

Alfa Romeo Giulia

Марката не може да се похвали с рекордни продажби в последно време, но си има армия от заклети фенове. Alfa Romeo е бранд, който постепенно отстъпва в ожесточената борба при компактните хечбекове с предно предаване, но с амбициозния си проект Giulia - спортен седан със задно предаване - марката може да се върне в играта, при това с пълни сили.

Honda/Acura NSX

Японците вече няколко години спекулират с култовото име NSX. Честно да се кажем, много хора вече прегоряха от чакане. Битува мнение, че завръщането на NSX няма да е толкова стремително и ярко, но пък има и почитатели на Honda, които смятат, че именно новият NSX ще налее свежа кръв в спортните гени на марката.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини