В автомобилната индустрия има модели, които след като са станали хит, потъват в забрава за известно време или се превръщат в конфекция, но след това получават шанс за нов живот. Някои успяват отново да "грабнат" сърцата на феновете, а други - не. Сега ще ви разкажем за прераждането на 10 от тези култови коли, които живеят "втори живот".
Mini
Субкомпактното автомобилче блуждае по различни концерни в продължение на 41 години. От началото на ХХI век малката кола минава под шапката на BMW и преживява пълна промяна. Появяват се и доста разновидности, много от които не се харесват на хардкор феновете, но трябва да признаем, че стандартното Mini носи духа на своя славен предшественик и марката определено процъфтява.
Ford GT
Повечето фенове на американски класики смятат GT за един от най-добрите състезателни автомобили и до голяма степен са прави. Ford GT е не просто епичен спорткар. Той е представител на една от най-важните епохи в моторните спортове. Жалко само, че в България екземпляри от последното поколение не са често срещано явление по пътищата.
Chevrolet Camaro
След края на производство на четвъртото поколение и последвалата осемгодишна пауза Camaro се завърна. И завръщането му беше впечатляващо. Съвременният дизайн кореспондира идеално с препратките към славните години на т.нар. мускулести коли, а топ версии като Z28 и SS 1LE продължават да доказват, че това не е автомобил за пенсионери, които го използват за разходка до супермаркета.
Mercedes SLS AMG
Този автомобил ни върна към една позабравена епоха. С типичните за марката врати тип "чайка" и с мускулестите си форми неслучайно е смятан за носител на спортните гени на Mercedes-Benz през годините. За съжаление тази история не продължи. Наследникът на AMG GT вече има конвенционални врати. Конструкторите решиха да се върнат към класическата схема.
Toyota GT86
Този малък спортист се явява идеологичен наследник на популярната Celica и на последната Corolla със задно предаване. С него японците от Toyota ясно заявиха, че са готови да се върнат в играта с качествен компактен спорткар. Принадлежността към спорта и по-конкретно към дрифт-изпълненията, GT86 подчертава и с предноразположен двигател, предаващ въртящия момент на задните колела.
Jaguar F-Type
Това безспорно е отличен автомобил, но най-вече визията му подсказва изменението на имиджа на марката. Петлитров бензинов V8 двигател, снабден с механичен нагнетател, както и агресивните и дръзки екстериорни дизайнерски линии са красноречиви. Това е първият Jaguar от 30 години насам, който може да вдигне адреналина на човек само с вида и звука си.
Mazda Miata/MX-5
Трябва да кажем, че японската компания Mazda никога не е прекъсвала изцяло връзката си със своята култова Miata, но с течение на времето тя без съмнение започна да се различава от оригиналната концепция. Сега обаче всичко е наред. Новата Miata се получи точно такава, каквато си я представят феновете.
Dodge Viper
Моделът се появява на пазара всеки път, когато концернът Chrysler има финансови проблеми. А след третото и четвърто поколение даже имаше сериозни паузи. Но Viper е като Карлсон - винаги се връща. За съжаление прогнозите са, че през 2017 модела го грози поредният застой.
Alfa Romeo Giulia
Марката не може да се похвали с рекордни продажби в последно време, но си има армия от заклети фенове. Alfa Romeo е бранд, който постепенно отстъпва в ожесточената борба при компактните хечбекове с предно предаване, но с амбициозния си проект Giulia - спортен седан със задно предаване - марката може да се върне в играта, при това с пълни сили.
Honda/Acura NSX
Японците вече няколко години спекулират с култовото име NSX. Честно да се кажем, много хора вече прегоряха от чакане. Битува мнение, че завръщането на NSX няма да е толкова стремително и ярко, но пък има и почитатели на Honda, които смятат, че именно новият NSX ще налее свежа кръв в спортните гени на марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калоян
Коментиран от #8
10:24 20.10.2015
2 Takumi
Коментиран от #3
10:33 20.10.2015
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 VWandMercedes
Недопустимо е да пропуснеш най-силния модел за всички времена.
Корола или Голф с колко генерации достигнаха нейните продажби от 20млн. с само един модел "костенурка".Отделно като вземем предвид че 40-те, 50-те,60-те и 70-те години са се продали толкова коли колкото сега за десет години.
Кафер,костенурка,бръмбър или биитъл все тая-най-голямия.
Веднага да го добавиш под номер ЕДНО.
Коментиран от #6
10:54 20.10.2015
5 Марто
До коментар #3 от "гост":
ми то си пише бе, четете.11:05 20.10.2015
6 гост
До коментар #4 от "VWandMercedes":
преди да пишеш глупости , вземи речника и прочети значението на думата прераждане . ако и след това не успееш да разбереш къде ти е грешката , то за теб няма спасение !Коментиран от #10, #12
11:10 20.10.2015
7 Vasik Atanasova
Коментиран от #11, #15
11:14 20.10.2015
8 Веско
До коментар #1 от "Калоян":
Какво прераждане? Тези две марки са заминали отдавна :)11:20 20.10.2015
9 686
Коментиран от #16
11:20 20.10.2015
10 VWandMercedes
До коментар #6 от "гост":
Гостенино знам КФО e reborn ама ти ми кажи каква е разликата между примерно Мини и новото Мини и беетле/нюбеетле?Аиде да ми обясниш, че нете разбрах, ама вярно.Хаиде мозък чакам......
Коментиран от #13, #22
11:21 20.10.2015
11 Веско
До коментар #7 от "Vasik Atanasova":
Шед и Овър казваш ... интересно :)11:21 20.10.2015
12 VWandMercedes
До коментар #6 от "гост":
Хайде спасителю, нямам цял ден за теб..........11:24 20.10.2015
13 гост
До коментар #10 от "VWandMercedes":
цикъл и акъл не ти ли дойдат на време , не ги чакайКоментиран от #14
11:27 20.10.2015
14 VWandMercedes
До коментар #13 от "гост":
Чакам отговор, иначе за другото знам че няма да ти дойдат.То и затова не отговаряш на конкретен въпрос.11:29 20.10.2015
15 мухаха
До коментар #7 от "Vasik Atanasova":
Не скъпа, шедЬОвър си ти...Коментиран от #18
11:39 20.10.2015
16 VWandMercedes
До коментар #9 от "686":
Не се впрягай толкова той същия "мозък" и с мен спори за кое било прераждане и си мисли че него знам кой е.Ма нали си е мозък.....11:52 20.10.2015
17 BMW
15:32 20.10.2015
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 VWandMercedes
До коментар #18 от "VWandMercedes":
Аааа и да добавя, че влиза и с псевдоним ВасилиБарон.
17:46 20.10.2015
20 RKkkk
19:04 20.10.2015
21 Кобрата
14:16 22.10.2015
22 harvester
До коментар #10 от "VWandMercedes":
А ти ще обясниш ли ФУНДАМЕНТАЛНАТА разлика между beetle и newbeetle? Щото в сравнение с тази между минитата, тя е от небето до земята. И new beetle не е никакъв beetle.00:34 15.02.2017