20 Октомври, 2015 10:13 52 405 22

Прераждането на 10 култови автомобила

  • култови автомобили-
  • прераждане
Прераждането на 10 култови автомобила - 1

В автомобилната индустрия има модели, които след като са станали хит, потъват в забрава за известно време или се превръщат в конфекция, но след това получават шанс за нов живот. Някои успяват отново да "грабнат" сърцата на феновете, а други - не. Сега ще ви разкажем за прераждането на 10 от тези култови коли, които живеят "втори живот".

Mini

Прераждането на 10 култови автомобила

Субкомпактното автомобилче блуждае по различни концерни в продължение на 41 години. От началото на ХХI век малката кола минава под шапката на BMW и преживява пълна промяна. Появяват се и доста разновидности, много от които не се харесват на хардкор феновете, но трябва да признаем, че стандартното Mini носи духа на своя славен предшественик и марката определено процъфтява.

Ford GT

Прераждането на 10 култови автомобила

Повечето фенове на американски класики смятат GT за един от най-добрите състезателни автомобили и до голяма степен са прави. Ford GT е не просто епичен спорткар. Той е представител на една от най-важните епохи в моторните спортове. Жалко само, че в България екземпляри от последното поколение не са често срещано явление по пътищата.

Chevrolet Camaro

Прераждането на 10 култови автомобила

След края на производство на четвъртото поколение и последвалата осемгодишна пауза Camaro се завърна. И завръщането му беше впечатляващо. Съвременният дизайн кореспондира идеално с препратките към славните години на т.нар. мускулести коли, а топ версии като Z28 и SS 1LE продължават да доказват, че това не е автомобил за пенсионери, които го използват за разходка до супермаркета.

Mercedes SLS AMG

Прераждането на 10 култови автомобила

Този автомобил ни върна към една позабравена епоха. С типичните за марката врати тип "чайка" и с мускулестите си форми неслучайно е смятан за носител на спортните гени на Mercedes-Benz през годините. За съжаление тази история не продължи. Наследникът на AMG GT вече има конвенционални врати. Конструкторите решиха да се върнат към класическата схема.

Toyota GT86

Прераждането на 10 култови автомобила

Този малък спортист се явява идеологичен наследник на популярната Celica и на последната Corolla със задно предаване. С него японците от Toyota ясно заявиха, че са готови да се върнат в играта с качествен компактен спорткар. Принадлежността към спорта и по-конкретно към дрифт-изпълненията, GT86 подчертава и с предноразположен двигател, предаващ въртящия момент на задните колела.

Jaguar F-Type

Прераждането на 10 култови автомобила

Това безспорно е отличен автомобил, но най-вече визията му подсказва изменението на имиджа на марката. Петлитров бензинов V8 двигател, снабден с механичен нагнетател, както и агресивните и дръзки екстериорни дизайнерски линии са красноречиви. Това е първият Jaguar от 30 години насам, който може да вдигне адреналина на човек само с вида и звука си.

Mazda Miata/MX-5

Прераждането на 10 култови автомобила

Трябва да кажем, че японската компания Mazda никога не е прекъсвала изцяло връзката си със своята култова Miata, но с течение на времето тя без съмнение започна да се различава от оригиналната концепция. Сега обаче всичко е наред. Новата Miata се получи точно такава, каквато си я представят феновете.

Dodge Viper

Прераждането на 10 култови автомобила

Моделът се появява на пазара всеки път, когато концернът Chrysler има финансови проблеми. А след третото и четвърто поколение даже имаше сериозни паузи. Но Viper е като Карлсон - винаги се връща. За съжаление прогнозите са, че през 2017 модела го грози поредният застой.

Alfa Romeo Giulia

Прераждането на 10 култови автомобила

Марката не може да се похвали с рекордни продажби в последно време, но си има армия от заклети фенове. Alfa Romeo е бранд, който постепенно отстъпва в ожесточената борба при компактните хечбекове с предно предаване, но с амбициозния си проект Giulia - спортен седан със задно предаване - марката може да се върне в играта, при това с пълни сили.

Honda/Acura NSX

Прераждането на 10 култови автомобила

Японците вече няколко години спекулират с култовото име NSX. Честно да се кажем, много хора вече прегоряха от чакане. Битува мнение, че завръщането на NSX няма да е толкова стремително и ярко, но пък има и почитатели на Honda, които смятат, че именно новият NSX ще налее свежа кръв в спортните гени на марката.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    3 3 Отговор
    Всичко е точно така, но последните две коли са най-истинското прераждане за марките.

    Коментиран от #8

  • 2 Takumi

    4 1 Отговор
    Абе всичко хубаво ама като говорим за дрифт тая Селика нещо не ми се вързва... някой от редакторите направи ли си труда да провери и да види , че японците сочат GT86 за заместник на култовия Sprinter AE86 (hatchiroku) ?

    Коментиран от #3

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 VWandMercedes

    2 4 Отговор
    Абе, всичко много хубаво, ама редактора да беше сложил Beetle/NewBeetle (костенурката и нейния заместник).
    Недопустимо е да пропуснеш най-силния модел за всички времена.
    Корола или Голф с колко генерации достигнаха нейните продажби от 20млн. с само един модел "костенурка".Отделно като вземем предвид че 40-те, 50-те,60-те и 70-те години са се продали толкова коли колкото сега за десет години.
    Кафер,костенурка,бръмбър или биитъл все тая-най-голямия.
    Веднага да го добавиш под номер ЕДНО.

    Коментиран от #6

  • 5 Марто

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    ми то си пише бе, четете.
  • 6 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "VWandMercedes":

    преди да пишеш глупости , вземи речника и прочети значението на думата прераждане . ако и след това не успееш да разбереш къде ти е грешката , то за теб няма спасение !

    Коментиран от #10, #12

  • 7 Vasik Atanasova

    3 1 Отговор
    ХОНДАТА Е ШЕДИОВЪР

    Коментиран от #11, #15

  • 8 Веско

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Калоян":

    Какво прераждане? Тези две марки са заминали отдавна :)
  • 9 686

    4 1 Отговор
    Съгласен с всички до тук. И да попитам за какво прераждане става дума при Миатата, Вайпъра и Камарото като те постоянно си пускат нови модели? Разбирам да не е имало 20-30 години Вайпър, тогава да говорим за прераждане. И да добавя че това на снимката не е последното поколение Форд GT, вече има ново.

    Коментиран от #16

  • 10 VWandMercedes

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Гостенино знам КФО e reborn ама ти ми кажи каква е разликата между примерно Мини и новото Мини и беетле/нюбеетле?Аиде да ми обясниш, че нете разбрах, ама вярно.
    Хаиде мозък чакам......

    Коментиран от #13, #22

  • 11 Веско

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Vasik Atanasova":

    Шед и Овър казваш ... интересно :)
  • 12 VWandMercedes

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Хайде спасителю, нямам цял ден за теб..........
  • 13 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "VWandMercedes":

    цикъл и акъл не ти ли дойдат на време , не ги чакай

    Коментиран от #14

  • 14 VWandMercedes

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Чакам отговор, иначе за другото знам че няма да ти дойдат.То и затова не отговаряш на конкретен въпрос.
  • 15 мухаха

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Vasik Atanasova":

    Не скъпа, шедЬОвър си ти...

    Коментиран от #18

  • 16 VWandMercedes

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "686":

    Не се впрягай толкова той същия "мозък" и с мен спори за кое било прераждане и си мисли че него знам кой е.Ма нали си е мозък.....
  • 17 BMW

    0 1 Отговор
    Да ама между последния модел и новия (преродения) е точно тоя на снимката.... Ама иначе се правиш на много умен.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 VWandMercedes

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "VWandMercedes":

    Аааа и да добавя, че влиза и с псевдоним Васили
    Барон.
  • 20 RKkkk

    12 2 Отговор
    JULIA-та ми пълни душата
  • 21 Кобрата

    2 1 Отговор
    Най-много ме е яд за Mercedes-а, виждал съм ги и двата модела на живо, както SLS AMG така и AMG GT S и мога да кажа, че предпочитам SLS AMG (Black series). Този новият също не е лош, обаче вратите тип ''чайка'' са много по-хубави, пък и SLS-ът по нищо не му отстъпва...
  • 22 harvester

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "VWandMercedes":

    А ти ще обясниш ли ФУНДАМЕНТАЛНАТА разлика между beetle и newbeetle? Щото в сравнение с тази между минитата, тя е от небето до земята. И new beetle не е никакъв beetle.