Според Autocar спортното подразделение на марката Ford Performance иска да се бори за титлата при компактните спортисти. Той ще се изправи срещу модели, като Audi RS3, BMW M135i и Mercedes A45 AMG, които не се дават лесно. В момента нормалният RS разполага с 350 конски сили, така че в бъдещата "най" версия ще се обърне голямо внимание на теглото за сметка на мощността, която изисква повече ресурси.
Подобренията, които можем да очакваме в RS са използването на композитни панели, върховните карбон керамични спирачки и нови по-леки детайли по окачването. Може би след Shelby GT350R и на Focus да бъдат монтирани карбоновите джанти, които с ниското си тегло ще променят значително поведението му.
По задвижването предвижданите промени са преден диференциал с ограничено приплъзване, както и трансмисия с двоен съединител от Getrag, която вече се ползва в много от моделите на компанията. Естествено тя ще трябва да мине през редица подобрения, за да се справи с нивата на въртящ момент при RS.
Всичките тези подобрения естествено ще се отразят върху цената значително и не очакваме бъдещия върховен RS да бъде нещо за широката аудитория, но има достатъчно запалени фенове на марката по света, за които това няма да бъде проблем.
Технически характеристики за моделите на Форд , вижте ТУК