Актуалният флагман на Audi няма много трески за дялане, но вече поовехтя. D4 се произвежда от 2009 г. и в момента е най-старата луксозна лимузина от голямата немска тройка. Догодина обаче това ще се промени - в Инголщад работят усилено върху новото поколение на A8 и възнамеряват твърдо да създадат грижи на Mercedes-Benz S-Klasse и BMW 7er.
Четвъртата генерация на най-голямото Audi (пета ако се брои култовото V8) ще бъде базирана на модулната платформа MLB. Седанът ще дебютира пред публика още до края на годината и ще затвори устите на всички критикари, които не намират особена визуална разлика между моделите на марката, твърди шефът на отдела за технически разработки Щефан Книрш пред британското сп. Auto Express.
Новата A-осмица ще стане първото Audi с изцяло променена стилистична концепция, чиито характерни черти вече бяха отработени от главния дизайнер Марк Лихте в цяла серия концептуални разработки, представени на големите изложения през последните години.
По всичко личи, че следващото A8 ще стане вторият сериен автомобил в света с електрически компресор след показания наскоро SQ7 TDI. Засега технологията намира приложение само в най-наточената дизелова модификация на всъдехода, но при голямата лимузина преимуществата ѝ ще се използват дори при най-малките бензинови мотори.
Електрическото турбо, захранвано от 48-волтова бордова инсталация, ще намери приложение дори в хибридната A-осмица. Тя ще се предлага в два варианта. Първият ще може да се зарежда от битовата мрежа, а вторият ще бъде т.нар. mild hybrid с маломощен електромотор, изпълняващ функциите на стартер и генератор.
Бъдещият инголщадски флагман ще стартира със сериозен технологичен отскок в областта автономното управление. Audi отдавна експериментира със системи за безпилотно шофиране и се очаква следващото A8 да може да се движи абсолютно самостоятелно със скорост до 60 км/ч.