Оправдано или не, германските автомобили винаги са били смятани за еталон за качество, надеждност и инженеринг от висша класа. Подобно на други западноевропейски и японски концерни обаче, немските компании отдавна сглобяват голяма част от продукцията си извън пределите на родината. Макар да се водят германски, тези модели никога не са били произвеждани в Германия.
BMW
Едва ли за някого е тайна, че първият всъдеход в историята на Баварските моторни заводи X5 се произвежда във фабриката на BMW в гр. Спартанбърг, щата Южна Каролина. Последните две поколения на модела се сглобяват също в Калининград, Русия.
Всъдеходното купе на същата агрегатна база X6 се прави пак в Америка.
Малко по-заплетена е историята на по-малкия X3. Първата генерация на кросоувъра се сглобява в австрийския гр. Грац, но производството на второто поколение все пак е пренесено в Щатите.
Audi
Най-компактният модел с четири кръга на радиаторната решетка няма много общо с останалата продукция на Audi. A1 се произвежда в завода на компанията в белгийската столица Брюксел.
Купето TT и откритата му версия пък се сглобяват от самото начало в Унгария. В Audi обаче явно смятат модела за прекалено важен за имиджа на марката, тъй като каросериите се произвеждат в Инголщад и се доставят в завода в гр. Гьор за окомплектоване.
Кросоувърът Q3 пък се произвежда в Марторел, Испания.
Audi Q7 също се сглобява извън Германия. С производството му е натоварена фабриката на VAG в словашката столица Братислава, където се "ражда" и Volkswagen Touareg.
Mercedes-Benz
Едва ли има автомобилен фен, който да не знае, че легендарният Geländewagen се произвежда от Magna Steyr в Австрия. По-слабоизвестен факт е, че дълги години там се сглобяваха всички модели на "Трилъчевата звезда" с двойно предаване.
Всъдеходите ML (отскоро GLE) и GL (GLS) пък винаги са били американско производство. Същото важи за недотам популярната в Европа R-Klasse, която също се сглобяваше в Тъскалуза, щата Алабама.
По отколешна традиция пък бусовете от семейството Vito/Viano се сглобяват в Испания.
Opel
Благодарение на принадлежността си към гигантската империя General Motors в Opel винаги са могли да разчитат на производствени бази в цял свят, а почти всеки модел от Рюселсхайм има двойник в някой от краищата на планетата. Agila се произвежда в Унгария, GT - в Щатите, а купето Astra G - в завода на Bertone в Италия. Най-новото попълнение в "чуждестранния" легион на марката Karl пък се сглобява в Южна Корея.
Корейски произход има и кросоувърът Antara, който представлява почти пълно копие на Chevrolet Captiva.
Двете поколения на минивана Meriva пък се произвеждат в Сарагоса, Испания.
Volkswagen
Може да звучи невероятно, но дори един от най-продаваните модели на Volkswagen отдавна не идва от Волфсбург. Polo се сглобява едновременно в няколко фабрики в Памплона (Испания), Брюксел (Белгия) и вече споменатия завод в Братислава (Словакия), от чиито поточни линии слиза Touareg.
Откакто бе възродена, легендарната Костенурка пък се сглобява в Пуебло, Мексико.
Там се произвежда и Jetta.
Миниванът Sharan пък никога не е бил немско производство. Още от първото поколение той се сглобява от Autoeuropa в Португалия.