Новото поколение на известния по цял свят Ford Focus реши да се завърне към корените си и за най-спортния модел - RS, той обърна гръб на предното предаване поради лимита на неговите възможности и премина към 4х4 задвижването. Една от основните причини е новият 2.3 литров EcoBoost, който развива мощност от 345 конски сили и 440 нютонметра. Пределът на сцепление при автомобилите с предно предаване е приблизително около 300 конски сили, от там нататък управлението започва да се влошава поради постоянното недозавиване. Втората е факторът на удоволствие, който при новия RS е гарантиран, тъй като 4х4 системата е базирана на задното предаване и в режимите на работа има един наречен "Drift". Срещу Focus в този тест ще видим най-отявлените и същевременно разнообразни конкуренти в момента - Audi RS3 с 2.5 TFSI и 367 конски сили, представителя на задното предаване - BMW M135i с мощност от 326 конски сили, Honda Civic Type R с 310 конски сили, най-мощния в теста Mercedes-AMG A 45 с 381 конски сили, най-маломощното в теста - Peugeot 308 GTi с 270 конски сили, Renault Megane Sport с 275 конски сили, стръвния му конкурент - Seat Leon Cupra с 290 конски сили, също преминалия към 4х4 задвижване VW Golf R с неговите 300 коня и един седан, който обаче е нужно да присъства, тъй като той разпали страстта към подобни автомобили Subaru WRX STI с неговите 300 конски сили. Тестът дело на англичаните от Auto Trader е много разнообразен, така че заемете удобна позиция.
Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Ford