Големите автомобилни концерни често търпят критики за унифицирането на продукцията им. Сходствата между колите на различните марки в състава на една и съща компания обаче не винаги означава непременно скука и сляп стремеж към лесна печалба.
General Motors например винаги са били упреквани за униформеното си производство, но кръстосването на една от най-евтините им коли с флагмана на спортната им гама може да бъде наистина вълнуващо.
Известната през 70-те и 80-те години на миналия век тунинг фирма Artz от Хановер доказва на практика, че браковете между близки родственици понякога си струват риска. Компанията нашумява с кръстоските си между Golf и Porsche, но най-свирепият мелез в историята й си остава Cordett.
Наскоро за отрочето от греховната любов между Opel Kadett и Chevrolet Corvette се заговори отново. Колата за подерен път се появи в обява за продажба и бързо си намери нов собственик.
Cordett се ражда в края на 80-те, когато бракувана каросерия от "капка" от 1986 г. претърпява удължаване с 15 и разширяване с 25 см, за да пасне на шаси от Corvette C4, модел 84-та.
Проектът струва на Artz внушителните 240 000 DM, но резултатът си струва. Боядисаният в злокобно черно мелез се появява по страниците на най-престижните автомобилни издания по онова време.
Cordette развива 245 км/ч и ускорява до 100 за 6.5 секунди. Осемцилиндровият двигател с обем 5 733 см3 развива 381 к.с., предавани на задния мост от трансаксиална автоматична скоростна кутия.
Както се полага на спортяга с американско ДНК, уникатът предлага на пътниците всички "основни" удобства като пълен електрически пакет (включително позициониране на седалките), климатик, кожен салон и т.н.