27 Септември, 2017 15:32 18 120 9

Golf, издишай!

  • volkswagen-
  • porsche-
  • artz-
  • golf-
  • 928-
  • тунинг

Преди повече от четири десетилетия един малък хечбек промени завинаги правилата на играта в автомобилостроенето. Оригиналният Volkswagen Golf GTi прави за смях далеч по-скъпи и мощни модели. Това обаче само засилва апетита на различни екстремисти да експериентират с евтината градска оса.

В края на 70-те години на миналия век Гюнтер Арц управлява дилърски център на Volkswagen в Хановер. Той обаче не просто продава автомобили, а и ги модифицира. Към средата на десетилетието страстта му става толкова неудържима, че успява да построи Костенурка върху шаси от Porsche 911 Carrera. Истинският шедьовър на Арц обаче се ражда чак през 1978-а.

Тогава Гюнтер се сдобива с шаси от Porsche 928 почти без пари и моментално решава да го превърне във вълк с овчата кожа на Golf. Скромното тунинг ателие на германеца Artz, част от компанията му Nordstadt, се захваща за работа и скоро мелезът е готов.

"Обличането" на агрегатната база на 928 с костюм от Golf не става лесно. Вратите и част от каросерийните панели на "фолксвагена" могат да се използват без корекции. Капакът на моторния отсек, вратата на багажника, броните, стъклата и радиаторната решетка са изработени от нулата. Творението на Artz се познава лесно, тъй като е по-широко от оригинала с цели 25 сантиметра.

За да напаснат панелите към шасито и техническите компоненти, механиците на Гюнтер Арц са принудени да поработят сериозно върху устойчивостта на каросерията на усукване. Особена мъка е приспособяването на задницата, която няма нищо общо с тази на Porsche 928.

Доработки по механиката на донора не се налагат. 4.5-литровият атмосферен V8 развива 240 коня - предостатъчно за градски хечбек с тегло под 1 тон. Artz Golf 928 вдига 100 км/ч за 7.6 сек., а 160 - за 18.9. Максималната скорост достига 230 км/ч - колкото Porsche 911 от края на 70-те.

Салонът също е запазен без промени. Собствениците на обикновени "голфове" могат само да мечтаят за седалки с кожена тапицерия и електрически регулировки, електрически стъкла, електрически люк... Всъщност всичко зависи от конкретната 928-ица, която се използва за донор.

Между 1978 и 1982 г. Гюнтер Арц и компанията му успяват да построят 15 подобни хибрида. Много от тях все още се пазят в частни колекции. Създадени са и няколко автомобила на базата на 928S с 4.7-литров V8 с 300 коня.

Звучи парадоксално, но "суперголфовете" на Artz се оказват доста по-практични от 928. Имат по-голям багажник заради, а както отбелязват редакторите на Road & Track, на задните седалки може да седи дори възрастен.

Впоследствие Гюнтер Арц започва да предлага на клиентите си и открита версия. Някои от колите получават аеродинамични пакети от знаменитото ателие Kamei, с което Artz си сътрудничи. Компонентите за Golf някак си са адаптирани към променените габарити.

Когато питат Арц за цената на неговите "суперголфове", той обикновено отговаря, че предпочита да обсъжда тези въпроси с клиента на бутилка добро вино. През онези години обаче Porsche 928 трудно може да се намери за по-малко от $50 000. Поръчковото предно стъкло излиза към $1 000, а задното е незначително по-евтино. Artz Golf 928 носи емблемата на "народния автомобил", но могат да си го позволят малцина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    47 5 Отговор
    Е те такоф у Перник нема

    Коментиран от #2

  • 2 Перничанин

    33 3 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Обаче има доста ождруляни 316i
  • 3 YAMAHA

    13 29 Отговор
    Kadetta е по як и бърз
  • 4 ДДД

    32 6 Отговор
    и аз така
    че не ме слуша главата
    купих си ролекс
    и го сложих в Q&Q
    купих си яхтата на ТИМ
    ся се мъча да сложа двигателя в
    рибарска лодка
  • 5 Кобрата

    22 2 Отговор
    Чудно е Golf-чето!
  • 6 comment

    18 26 Отговор
    И кое му е хубавото на Гоуфо?!? Същият резултат щеше да се псотигне, ако се ползва купе от Трабант или ЗАЗ, да речем. Значи ли, че са адски машини. Гоуфо е дръгел отвсякъде просто!
  • 7 Obey

    7 5 Отговор
    Да не би да ме видя да возя жената в голф 1-ка,или във Мазерати...Нов стил...
  • 8 onq s Katara

    7 12 Отговор
    Ооо у русе ума по по добра също така моя опел си е пп добър от тоа голф дръгел Ее перник сигур ще го напраат за господ тоа!
  • 9 Николай Стоянов

    5 0 Отговор
    Всички тука сте много Прости ама много О ! В тия форуми няма нито един умен човек който да е прочел една книга през живота си