Отидете към основна версия

101 441 46

5 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

  • уаз-
  • юбилей-
  • прототипи

Тази година руската марка УАЗ празнува своя 75-годишен юбилей. Във връзка с това събитие компанията обнови своя музей, в който се появиха някои нови и много интересни прототипи. Автомобилите, за които ви разказваме така и не са стигнали до поточните линии, но представляват интерес, особено за почитателите на off road страшилището УАЗ. Ето ги.

УАЗ-3907 ЯгуарАвтомобилът-амфибия УАЗ-3907 Ягуар е създаден на основата на модела 469. Каросерията му обаче е оригинална и е с две врати. Под водонепромокаемото дъно са монтирани два винта, позволяващи на возилото да се придвижва по вода със скорост от 9 км/ч. За съжаление серийната версия на модела така и не вижда бял свят, защото на разпадащия се по същото време Съветски съюз въобще не му е до подобни коли-амфибии.

УАЗ-3165 СимбаТова е един от най-интересните автомобили с емблемата на УАЗ, който за съжаление също не е пуснат в серийно производство. УАЗ-3165 Симба представлява интересна кръстоска между всъдеход и микробус. Той може да превозва девет души и още с представянето на концепцията предизвиква огромен интерес. Въпреки това, по незнайни причини, не стига до конвейера.

УАЗ-2315Още едно разклонение от популярната УАЗ-ка. Моделът УАЗ-2315 представлява експериментален пикап, който е завършен през 1996 година. Производството му не изисква особени усилия от страна на марката, колата е доста функционална, но въпреки това и тя не вижда бял свят.

УАЗ-3172-01Моделът е планиран да е нещо като гражданска версия на военния вариант. За целта конструкторите правят изцяло метален таван, като за да подобрят аеродинамиката намаляват клиренса до 220 мм. Колата изглежда прилично, но и на нея не и е било писано.

УАЗ-3172Още един нереализиран проект, целта на който е да замени остаряващият вече УАЗ 469. Моделът 3172 е проектиран така, че да притежава още по-добра проходимост. Налични са блокировки и на предния, и на задния, и на междуосовия диференциали. Клиренсът пък е чудовищен - 325 мм. Макар да преминава всички тестове успешно, през 1993 година завода изпада във финансова криза и серийната версия остава само мечта.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини