Производството на хитовото ново поколение на легендата Ford Mustang бе временно преустановено заради рязко намаляло търсене и препълнени складове. През септември продажбите на модела в САЩ са рухнали с 32% в сравнение със същия месец миналата година, съобщава The Detroit News.
На фона на този спад конкуренцията отчита ръст. Миналия месец в Щатите са купени 25.4% повече Chevrolet Camaro и 19.4% повече Dodge Challenger. Mustang все още води в класацията за продажби от началото на годината с 87 258 продадени бройки срещу 54 535 за Camaro и 51 141 за Challenger.
Пазарните анализатори все още гадаят на какво се дължи резкия срив в популярността на Mustang, при все че цената му от $25 000 е най-ниска сред "пони" моделите, предлага се в разнообразна гама от модификации и с не по-лоша програма за лоялни клиенти. Натрупаната складова наличност ще стигне за три месеца напред при разумен предел от 60 дни.
Алън Бейти, президент на северноамериканското подразделение на GM, отдава спада в продажбите на различните целеви клиенти на Mustang и Camaro. Според него "шевито" е ориентирано на 90% към частни купувачи, докато Ford разчита на корпоративен бизнес модел на разпространение и големи поръчки от фирми за коли под наем.