"България не е особено богата на забележителности. Ето защо тук привличат туристи дори с помощта на тъжното съветско наследство", споделя впечатленията си от страната ни руски блогър с прякора ttweak.
"Трудно ми е да разбера какво привлекателно може да има в автомобили, създадени изначално за морално и физическо унижение на шофьора, но това са фактите - някой се е изхитрил да организира някакво подобие на джипове за сафари от Trabant.
Десетки преработени в кабриолети и боядисани в жълто стари гедерейски народни коли - открих ги на селски паркинг в български курорт, потънали в прах, уморени до смърт и отчасти мъртви.
Откога седят така не е ясно - може би от няколко дни, може би години. Климатът е щадящ, пък и какво да им стане - дуропластови са.
Не ми се вярва да ги използват и досега. Външно обаче изглеждат напълно окомплектовани. Освен това наоколо има няколко донора.
Повечето коли са направени в еднакъв стил: багажникът е отрязан, за покрив са пригодени защитни дъги с тента, монтирани са модерни огледала и резервна гума отзад.
България е членка на Европейския съюз вече от 10 години и "трабантът" би трябвало да се възприема като шега и музеен експонат. Ако тръгне по местните пътища и наблюдава автомобилния поток обаче, човек може да остане удивен.
IFA W50 е камион от ГДР, близък роднина на Trabant (произвеждани са от Industrieverband Fahrzeugbau), който се среща често в България.
Надали се е отправил към музея.
Като стана дума за камиони, освен древната IFA в трафика могат да се забележат също толкова антични съветски ГАЗ-66 и всякакви КамАЗ-и, МАЗ-ове и ЗиЛ-ове. В доста добро здраве.
Бодър "Ивановец" (автокран, бел. ред.) от старата школа, какъвто вече не може да се намери дори в Иваново.
Леките коли съветско производство също са на почит. ВАЗ-2101
ВАЗ-2102. Типично - изпреварва.
Патладжанена "деветка".
Там се е съхранило дори това чудо - Москвич 2141.
За офроуд редовно се използват стари съветски УАЗ-ки...
... макар че щадят психиката на разглезените туристи, предлагайки алтернативи в лицето на европейски всъдеходни класики от края на миналия век.
С две думи, когато видиш пърпорещ по българско шосе 30-годишен Trabant, веднага разбираш: България - това е Европа.
Довоенен Austin. Как ли се е озовал там?", завършва разказа си ttweak.