За силата на германското автомобилиостроене и качеството на немските коли от края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век се носят легенди. Голяма част от тях отговарят на истината и много от хората, които пазят спомени за онези времена, искрено съжаляват, че счетоводителите постепенно взеха пълно надмощие над инженерите и днес такива возила просто не се произвеждат.
За щастие на носталгиците на света все още има едно място, където може да се намерят истински съкровища със смешен пробег, безупречна поддръжка и сериозен колекцонерски потенциал. В Япония може да се попадне на класически Mercedes-Benz W140 на 30-80 хил. км, при това с ляв волан.
Заможните японци винаги са боготворяли най-големите модели на "Трилъчевата звезда". Манията по тях започва още с W100, известен като Grand Mercedes, а с излизането на W126 място за британска или друга чуждестранна конкуренция във висшия клас не остава. Собственикът трупа допълнителен престиж ако воланът е "европейски".
Малкият пробег на подобни коли в Япония си има съвсем рационално обяснение. Страната разполага с може би най-добре развития обществен транспорт в света. Японците ценят времето си и ненавиждат да го губят в задръстванията в големите градове, в резултат на което личните автомобили се ползват крайно рядко. Независимо от социалния си статус, жителите на мегаполиси като Токио, Осака, Нагоя, Кобе и Киото по правило предпочитат да ходят на работа с влак.
Пазаренето и превъртането на километража са абсолютно несъвместими с манталитета на японеца. Дори някой да се изкуши да хитрува, местната специфика на бизнеса с автомобили обезсмисля всякакви фалшификации, тъй като преди да бъде пусната в продажба всяка кола се проверява щателно по сервизна документация.
Този Mercedes-Benz S600L 7.0 AMG, предложен на токийски търг, трудно ще си намери купувач въпреки безупречното състояние и изключителната рядкост на модела. Изработен е по поръчка за японски бизнесмен, който е единственият му собственик.
12-цилиндровият двигател развива 496 к.с. и 720 Нм при 3 900 об/мин.
В Япония подобни екзотики понякога се продават с години. Често цената, която някой най-сетне се съгласи да плати, няма нищо общо с реалната стойност на колата. Затова пък шансът може да усмихне на колекционери от чужбина, стига да си направят добре сметката с превоза.