Най-евтината Tesla Model 3 вече се предлага в Европа. Вижте колко струва

5 Декември, 2025 13:58 1 391 5

  • tesla-
  • model 3-
  • standart-
  • европа

Цените започват от 36 990 евро

Най-евтината Tesla Model 3 вече се предлага в Европа. Вижте колко струва - 1

Tesla предизвиква революция в сегмента на европейските електрически седани с пускането на пазара на новия Model 3 Standard, като драстично понижава бариерата за влизане с цена от 36 990 евро. Този нов базов модел ефективно замества излизащата от производство версия от начален клас, като предлага значително понижение на цената с около 3000 евро, за да направи седана от среден клас изключително конкурентен както спрямо утвърдените, така и спрямо новопоявилите се конкуренти.

Въпреки намалението на цената, техническите спецификации остават солидни, което потвърждава ангажимента на Tesla към ефективността. Новият Model 3 Standard постига пробег от 534 километра по цикъла WLTP, въпреки че това е с 20 километра по-малко от предшественика му. Ефективността е леко подобрена, като стандартният разход спада до едва 13,0 kWh на 100 километра. Показателите за производителност са познати, като седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди и поддържа предишната максимална скорост от 201 км/ч. Освен това мощността на бързото DC зареждане е леко увеличена до максимум 175 kW. Автомобилът запазва познатия външен дизайн, но сега се движи с нови 18-цолови джанти с дизайн „Prismata“.

Най-евтината Tesla Model 3 вече се предлага в Европа. Вижте колко струва

Намалената цена обаче е резултат от прецизно изчислено намаляване на съдържанието в интериора и шасито, което установява ясна йерархия в гамата на Model 3. Tesla е премахнала няколко луксозни и удобни функции, като аудио системата е намалена от девет на седем високоговорителя. Екранът за задните пътници и амбиентното осветление в салона са премахнати. Вентилацията на седалките за водача и предния пътник е премахната. Ключовите настройки сега са ръчни, включително настройките на предните седалки и волана. Отоплението на седалките е запазено само в предната част. Шасито разчита на пасивни амортисьори без технологията за регулиране на твърдост, която се намира в моделите от по-висок клас.

Най-евтината Tesla Model 3 вече се предлага в Европа. Вижте колко струва

Тази нова ценова структура значително увеличава разликата със следващия клас, Model 3 Long Range RWD, чиято цена скача до приблизително 45 000 евро, но възнаграждава купувача с много по-голям пробег от 750 километра.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хохо Бохо

    9 5 Отговор
    BYD Sea Lion струва 20 000 евра с всички екстри плюс 30 процента за мито и ДДС пак е по-добре от Тесла. А и новите тесли крият огромна изненада за собствениците, в момента в койти и изтече гаранцията обезценката ще е брутална и за 10 бона трудно ще се продаде. Батерия интегрирана в шасито е най-голямата глупост и трябва да бъде забранена. при повреда на батерията хвърляш цялат акола

    Коментиран от #2

  • 2 инж. Минчев

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Хохо Бохо":

    Подкрепям това, което казваш, но с малка корекция: Тесла модел 3 за Европа не е със структурна батерия. Затова пък BYD Sea Lion 7 е точно със структурна батерия, интегрирана в шасито. Но си прав, че структурната батерия е супер мизерна измама, която спестява средства за Мъск, а и на китайците, увеличава печалбите, но прехвърля разходите върху собствениците на Тесла и на BYD на по-късен етап. Много мръсно и много хитро. Реално нечестно.
    Структурната мизерия, пардон батерия се ползва в Модел Y и някои други американски версии на Тесла. Това не означава, че когато батерията се скапе, колата се хвърля. Но означава, че ремонта на батерията е драстично по-скъп и естествено се прави само от производителя.
    Така, че мили българи: не се лъжете да купувате електрически коли със структурни батерии освен ако не са брутално евтини или безплатни.

    Коментиран от #5

  • 3 Някой

    1 2 Отговор
    Мита на американските стоки няма ли да слагат? Теслите на какви критерии за коли отговарят? На разни се виждат дори мигачи.
  • 4 мхм

    3 2 Отговор
    значи в САЩ модел 3 е 36 990 долара, а от фабриката в Берлин е 36 990 евро? От кога 1$ = 1Евро? Или труда в щатите е по-евтин от този в Европа? Има ли мита като е произведена в ЕС?
  • 5 Зарзават

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "инж. Минчев":

    Бай гошо с флекса ще ги оперира структурните батерии не го мисли.