В началото на 1997 г. малка мюнхенска компания получава поръчка от Audi за изработката на прототип, с който да бъде опипана почвата за нов престижен модел от Инголщад. Фирмата е IVM Automotive, а автомобилът - версия на флагмана A8 с две врати.
Поръчката е изпълнена навреме и концептът е показан още през пролетта в Женева. От Audi планират да атакуват най-големите купета на Mercedes-Benz и BMW, но маркетолозите на компанията преценяват, че би било по-удачно да възложат изработката на автомобила на подизпълнител преди да се пристъпи към евентуално серийно производство.
На пръв поглед премахването на чифт врати от инголщадската лимузина не изглежда особено трудно. В процеса на работа обаче от IVM Automotive откриват, че задачата е много по-сложна.
Налага се много дълбока модификация на алуминиевата пространствена рама на A8 и изменения по почти всички панели на каросерията. От Audi настояват купето да бъде по-късо от лимузината и да няма средна колонка на покрива по подобие на Mercedes-Benz CL.
Седалките с интегриран механизъм на предпазните колани са пригодени от Audi Cabriolet, а готовият автомобил е боядисан в тъмно синя перла. Реакциите на публиката в Женева са положителни, но в Инголщад така и не дават зелена светлина на проекта.
На заден ход дават все същите маркетолози, които се позовават на изключително резкия спад в продажбите на иначе утвърдените "юберкупета" BMW 8er и Mercedes-Benz CL-Klasse. Единственото Audi A8 Coupe остава собственост на IVM Automotive и за последен път е показано пред публика през 2002-ра.