Отидете към основна версия

46 410 20

Колко струва обслужването на суперкар

  • суперкари-
  • обслужване

Т.нар. суперкари доста често с течение на времето поевтиняват и това привлича много от средностатистическите автомобилни фенове. Не трябва да забравяме обаче, че тези високотехнологични машини са оборудвани с куп електроника и сложни възли и агрегати и обслужването им съвсем не е евтино. Писали сме неведнъж за ремонтни дейности по автомобили като Bugatti Veyron или Lamboghini Murcielago и сумата за тези ремонти винаги е потресаваща. Сега ще ви разкажем за няколко, произволно избрани от нас, суперкара и по-конкретно за това - колко струва обслужването им.

Ferrari EnzoОбслужването на Ferrari Enzo е изключително сложно и може да бъде извършено само в специализиран сервиз. Само един набор от инструменти (а за Enzo са нужни няколко такива) струва $10 000, така че няма как обслужването да ви е евтино. Тези пари трябва да се избият. Смяната на масло, например, също е доста сложен и скъп процес. В двигателя се наливат 6 литра масло, след което той се привежда в действие и работи две минути при 4000 об/мин. След това още две минути на празен ход, след което се доливат още 6 литра смазочна течност. Смяната на спирачни дискове също изисква специални умения, като един карбонов диск за Enzo струва $6 000.

Lamborghini DiabloСтандартното обслужване на Lamborghini Diablo струва $4 000, а то е задължително да се прави на всеки 25 000 километра пробег. Комплект запалителни свещи за въпросното Lambo струват още $4 000, а комплект съединител ще коства на собственика минимум $6 500. И това са пари само за частите, без в сумата да е включена работата.

McLaren F1Легендарното купе на McLaren е от старата школа и в него има минимум електроника. То не е оборудвано дори и с ABS, но това не означава, че обслужването му е евтино. Средно на годишна база всеки собственик на McLaren F1 трябва да се раздели със сумата от $30 000, като в това число не са включени гумите, например. А една гума за McLaren F1 струва $3 000. Сервизното обслужване пък става само в завода на марката във Великобритания.

Porsche Carrera GTСмяната на масло и филтри за Porsche Carrera GT струва само $3 000, а за един спирачен диск ще са ви нужни $7 500. Интересна е и цената на специалния карбонов съединител. Без да е включена работата по смяната ще трябва да приготвите $25 000. Другото задължително е на всеки 50 000 километра пробег да минавате през оторизиран сервиз за реглаж на клапаните. Тази процедура е сложна, а колко струва - по-добре да не знаете.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.

Свързани новини