Last news in Fakti

17 Март, 2017 11:08 46 354 20

Колко струва обслужването на суперкар

  • суперкари-
  • обслужване
Колко струва обслужването на суперкар - 1

Т.нар. суперкари доста често с течение на времето поевтиняват и това привлича много от средностатистическите автомобилни фенове. Не трябва да забравяме обаче, че тези високотехнологични машини са оборудвани с куп електроника и сложни възли и агрегати и обслужването им съвсем не е евтино. Писали сме неведнъж за ремонтни дейности по автомобили като Bugatti Veyron или Lamboghini Murcielago и сумата за тези ремонти винаги е потресаваща. Сега ще ви разкажем за няколко, произволно избрани от нас, суперкара и по-конкретно за това - колко струва обслужването им.

Ferrari EnzoКолко струва обслужването на суперкар

Обслужването на Ferrari Enzo е изключително сложно и може да бъде извършено само в специализиран сервиз. Само един набор от инструменти (а за Enzo са нужни няколко такива) струва $10 000, така че няма как обслужването да ви е евтино. Тези пари трябва да се избият. Смяната на масло, например, също е доста сложен и скъп процес. В двигателя се наливат 6 литра масло, след което той се привежда в действие и работи две минути при 4000 об/мин. След това още две минути на празен ход, след което се доливат още 6 литра смазочна течност. Смяната на спирачни дискове също изисква специални умения, като един карбонов диск за Enzo струва $6 000.

Lamborghini DiabloКолко струва обслужването на суперкар

Стандартното обслужване на Lamborghini Diablo струва $4 000, а то е задължително да се прави на всеки 25 000 километра пробег. Комплект запалителни свещи за въпросното Lambo струват още $4 000, а комплект съединител ще коства на собственика минимум $6 500. И това са пари само за частите, без в сумата да е включена работата.

McLaren F1Колко струва обслужването на суперкар

Легендарното купе на McLaren е от старата школа и в него има минимум електроника. То не е оборудвано дори и с ABS, но това не означава, че обслужването му е евтино. Средно на годишна база всеки собственик на McLaren F1 трябва да се раздели със сумата от $30 000, като в това число не са включени гумите, например. А една гума за McLaren F1 струва $3 000. Сервизното обслужване пък става само в завода на марката във Великобритания.

Porsche Carrera GTКолко струва обслужването на суперкар

Смяната на масло и филтри за Porsche Carrera GT струва само $3 000, а за един спирачен диск ще са ви нужни $7 500. Интересна е и цената на специалния карбонов съединител. Без да е включена работата по смяната ще трябва да приготвите $25 000. Другото задължително е на всеки 50 000 километра пробег да минавате през оторизиран сервиз за реглаж на клапаните. Тази процедура е сложна, а колко струва - по-добре да не знаете.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перник

    50 10 Отговор
    Абе може да му се бодне един двигател от Орел от Корса 1.2, че се преправят малко бомбетата, че се завярят неколко планки, една ;айба и се слагат едни амортисьори от Алуди 80/ Голф 3 за по 80лв спортни и готова работата, че им давам 3000$ за масло!?!? 15В50 мотул и готово.
  • 2 евтим

    1 1 Отговор
    ХАРЕСВА МИ
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гост

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "шруум гъбков":

    Ей ги, пълно с ламборджинита в мобилето. 20 годишни на 130 хиляди за 5 бона :)
  • 5 язе

    21 1 Отговор
    Как пък някой средностатистичен ще си купи Енцо?То в мобилето бъка от обяви.
  • 6 НикиД

    13 14 Отговор
    общо взето и ферари и ламборгини стават единствено да си ги сложиш в хола и да ги гледаш и евентуално, само евентуално може да бъдат изкарани няколко пъти в годината да се покарат. освен, че са претенциозни и скъпи за подръжка са и пълни с разни идиотски технически решения, които могат само италианците да измислят, като например за смяна на ангренажен ремък да се вади целия двигател, а той се сменя на всеки 30 000 км.
  • 7 жжж

    42 3 Отговор
    Това са коли за богати гора, разсъждавате сякаш ще я поддържа някой на заплата и ще ходи с нея на работа. За собствениците на някои от тези автомобили е по малък проблем да си купят самолет отколкото вие да смените свещите на вашите кошници.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 НикиД

    5 22 Отговор

    До коментар #7 от "жжж":

    колкото и да съм богат не бих си купил такава изгъзица, смешно е!
    има много други автомобили, с които можеш да направиш впечатление, като при това са сто пъти по-пригодни и практични за всекидневна употреба от тези италиански бракми.
  • 9 Иво

    12 8 Отговор
    Щом е направено от човек, значи и всеки по-добър механик може да оправи такава кола и то отлично! И не разбирам защо са тези глезотии при Енцото с наливането на половината масло, после да работи при 4000 оборота и след това - другата половина на маслото...имам чувството, че това са само радски легенди, за да обират сервизите парите на богаташите

    Коментиран от #17, #18

  • 10 корса опел пежо

    8 7 Отговор

    До коментар #7 от "жжж":

    Само незнаещите, могат да твърдят, че на богатите не им пука за парите които харчат!
  • 11 бирата

    9 2 Отговор
    Кво обслужване кви 5 лева - тези коли са колекционерски и не се карат а седят в някой огромен гараж ! Второ - дори и да се карат - такъв тип автомобили се вадят един път месечно и се карат на писта с платформа ,после едни 40-50 км максимум каране за кеф след което се прибират обратно ! Тя една такава кола реално не може да си направи пробега и необходим за обслужването- ТОВА ДА НЕ ВИ Е ЕЖЕДНЕВКА
  • 12 чичо ви

    10 0 Отговор
    Евала за статията ама пуснете инфо за една обикновена Карера или едно Ферари Модена. Нещо което можем да си позволим на старо и да се размечтаем
  • 13 ухаа

    3 0 Отговор
    а това тук даже не е и за богати...какво да кажат онези,които трябва да обслужват самолетите си
  • 14 Shmeker

    4 0 Отговор
    То за тва продажбите на Корвет вървят яко.
  • 15 Кольо Фичиту

    0 0 Отговор
    То такива които имат възможност да си купят такава кола ще имат и възможност да я поддържа!!
  • 16 Дидо

    8 0 Отговор
    До всички писали по долу пълни глупости. Всички тези автомобили, изброени по горе, не са нито за хола, нито да си само на писта с тях, нито стоят в някой голям гараж. Само по името на класа Суперкар всеки един 6 годишен може да прецени, че това не са просто автомобили, а коли, произведени да бъдат с нещо над всички останали. Всеки един от тях, господа, е върхът на автомобилостроенето към момента на произвеждането си. Напълно нормално е цените да са такива. Правете си сметка на първо място, че това са автомобили, в които са вложени технологии, използвани в момента основно във Формула 1 и самолетостроенето (мниго скъпи технологии и материали). Естествено обаче да притежаваш такъв автомобил не е само въпрос на това дали си богат или не. Това е класа, стил, вкус и прочие. (Не става с какъвто и да е друг автомобил да изглеждаш по същия начин ако не е Суперкар). И последно, но не по значение, да умееш управляваш такъв автомобил е коренно различно от това да владееш до съвършенство управлението на който и да е обикновен спортен шосеен автомобил и да се наслаждаваш на шофирането на такъв автомобил е тръпка, която не може да се изпита с какъвто и да е друг автомобил. Все едно да си карал конска каруца и да си мислиш че да караш мерцедес ще е почти същото само че с таван. Не се заблуждавайте и не пишете простотии.
  • 17 kawasaki team

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Иво":

    Явно не си чувал за двупотопна маслена помпа,с отделен резервоар за маслото.
  • 18 Живко

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Иво":

    Порше 4s - смяна на двигател - само работата 28000€ , в оторизиран сервиз разбира се. За мен са грешни пари, ама има хора ги дават.
  • 19 Факт

    1 0 Отговор
    В момента живея в Англия. Тук ежедневно виждам на пътя Ферарита и Ламборджинита 2018-2019г ,за Поршета да не говорим. Глупаво е да се говори, че стоят по гаражите и пистите и са само колекционерски. Подкрепям изказването на #16
  • 20 Хайл

    0 0 Отговор
    Бах ги суперкарите-с М10Д ще го науча да върви и гуми от кауфланда ще носи...големи глезотии...айде нема нужда