Т.нар. суперкари доста често с течение на времето поевтиняват и това привлича много от средностатистическите автомобилни фенове. Не трябва да забравяме обаче, че тези високотехнологични машини са оборудвани с куп електроника и сложни възли и агрегати и обслужването им съвсем не е евтино. Писали сме неведнъж за ремонтни дейности по автомобили като Bugatti Veyron или Lamboghini Murcielago и сумата за тези ремонти винаги е потресаваща. Сега ще ви разкажем за няколко, произволно избрани от нас, суперкара и по-конкретно за това - колко струва обслужването им.
Обслужването на Ferrari Enzo е изключително сложно и може да бъде извършено само в специализиран сервиз. Само един набор от инструменти (а за Enzo са нужни няколко такива) струва $10 000, така че няма как обслужването да ви е евтино. Тези пари трябва да се избият. Смяната на масло, например, също е доста сложен и скъп процес. В двигателя се наливат 6 литра масло, след което той се привежда в действие и работи две минути при 4000 об/мин. След това още две минути на празен ход, след което се доливат още 6 литра смазочна течност. Смяната на спирачни дискове също изисква специални умения, като един карбонов диск за Enzo струва $6 000.
Стандартното обслужване на Lamborghini Diablo струва $4 000, а то е задължително да се прави на всеки 25 000 километра пробег. Комплект запалителни свещи за въпросното Lambo струват още $4 000, а комплект съединител ще коства на собственика минимум $6 500. И това са пари само за частите, без в сумата да е включена работата.
Легендарното купе на McLaren е от старата школа и в него има минимум електроника. То не е оборудвано дори и с ABS, но това не означава, че обслужването му е евтино. Средно на годишна база всеки собственик на McLaren F1 трябва да се раздели със сумата от $30 000, като в това число не са включени гумите, например. А една гума за McLaren F1 струва $3 000. Сервизното обслужване пък става само в завода на марката във Великобритания.
Смяната на масло и филтри за Porsche Carrera GT струва само $3 000, а за един спирачен диск ще са ви нужни $7 500. Интересна е и цената на специалния карбонов съединител. Без да е включена работата по смяната ще трябва да приготвите $25 000. Другото задължително е на всеки 50 000 километра пробег да минавате през оторизиран сервиз за реглаж на клапаните. Тази процедура е сложна, а колко струва - по-добре да не знаете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перник
11:17 17.03.2017
2 евтим
11:20 17.03.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гост
До коментар #3 от "шруум гъбков":
Ей ги, пълно с ламборджинита в мобилето. 20 годишни на 130 хиляди за 5 бона :)11:36 17.03.2017
5 язе
12:18 17.03.2017
6 НикиД
13:08 17.03.2017
7 жжж
Коментиран от #8, #10
13:46 17.03.2017
8 НикиД
До коментар #7 от "жжж":
колкото и да съм богат не бих си купил такава изгъзица, смешно е!има много други автомобили, с които можеш да направиш впечатление, като при това са сто пъти по-пригодни и практични за всекидневна употреба от тези италиански бракми.
16:00 17.03.2017
9 Иво
Коментиран от #17, #18
16:32 17.03.2017
10 корса опел пежо
До коментар #7 от "жжж":
Само незнаещите, могат да твърдят, че на богатите не им пука за парите които харчат!20:00 17.03.2017
11 бирата
21:03 17.03.2017
12 чичо ви
22:47 17.03.2017
13 ухаа
16:20 19.03.2017
14 Shmeker
22:54 19.03.2017
15 Кольо Фичиту
00:18 15.04.2017
16 Дидо
01:11 16.04.2017
17 kawasaki team
До коментар #9 от "Иво":
Явно не си чувал за двупотопна маслена помпа,с отделен резервоар за маслото.10:02 15.06.2017
18 Живко
До коментар #9 от "Иво":
Порше 4s - смяна на двигател - само работата 28000€ , в оторизиран сервиз разбира се. За мен са грешни пари, ама има хора ги дават.18:08 31.10.2018
19 Факт
23:11 28.12.2019
20 Хайл
00:36 07.01.2020