Оказва се, че що се касае до един от заводите на Subaru, финалните проверки, преди колата да напусне завода не се правят от квалифицирани лица. Информацията беше широко тиражирана от японските специализирани медии и предизвика доста голям скандал с известната със своята надеждност японска марка.
Принципно, по японските закони, след като един автомобил е напълно готов, то той трябва да премине през заключителна проверка. Тя обаче трябва да се извършва само от сътрудници на компанията, които притежават съответния лиценз. А както стана ясно, в завода на Subaru в префектура Гума, такива не са били налични.
Subaru има около 250 обучени сътрудници, които преминават през специален шестмесечен курс, но за съжаление във въпросния завод в Гума не е имало квалифицирани за въпросните финални тестове. Тази грешка най-вероятно ще доведе до отзоваването на 300 000 автомобила. Към момента от Subaru не са излезли с официално становище по темата.