Няма съмнение, че "Дизелгейт" удари сериозно продажбите на нафтови модели в Европа. Статистиката обаче показва, че през последните 30 години търсенето на автомобили с такива двигатели неведнъж е отбелязвало огромни спадове, коментира Euro News.
Популярността на дизелите в Европа достига своя пик през 2008 г., когато са продадени 8 211 709 нафтови автомобила срещу 7 233 662 бензинови. От тогава насам обаче интересът към тях намалява с плашещи темпове и през 2014 г. - преди избухването на "Дизелгейт" - продажбите им се сгромолясват до 4 913 025.
През 2015 г. 52% от продадените в Европа коли са работели на бензин, а 37.29% - на нафта. Остатъкът от 10.78% се пада на електромобили и хибриди. В някои страни дизеловите модели остават предпочитани въпреки скандала с манипулираните емисии. В Швеция, например, продажбите им са скочили от 0.9% през 1992 г. до 59% през 2015 г.
На другия полюс обаче е "Меката" на дизела Франция. В началото на 90-те години на миналия век в страната са продадени 45% от всички нафтови автомобили в Европа. През 2015 г. този дял се срива до едва 16% от пазара на нови коли на Стария континент. Също с 16 на сто е спаднало търсенето на дизели във Франция от 2005 г. насетне.