Британската Служба за рекламни стандарти (ASA) забрани излъчването на рекламен клип на BMW по местните телевизии заради "насърчаване на бързо, опасно и безотговорно шофиране", съобщава Auto Express. Рекламата показва различни модели на немския производител, оборудвани със система за задвижване на четирите колела XDrive, да се движат с висока скорост извън пътя, по мокра настилка, сняг и кал.
Експертите на ASA смятат, че макар действието в клипа да се развива извън пътищата за общо ползване, много от ситуациите "не се различават от това, с което могат да се сблъскат зрителите в реалността". Като пример са посочени сцена, в която X5 се пързаля с висока скорост по кален път в гората, и музиката в рекламата (Song 2 на Blur), подтикваща към безразсъдно бързо шофиране.
От BMW оспорват формулировката "пързаля" и отговарят на обвиненията с аргумента, че всъдеходът просто "демонстрира техническите способности на системата xDrive" с "лека загуба на сцепление". Музикалният фон пък бил избран заради целевата аудитория на рекламата, а не за да внуши, че колите са карани бързо.
Въпреки протестите на BMW и факта, че само един от предполагаемите 9.3 млн. зрители на клипа се е оплакал от видяното, от ASA са оценили решили да забранят излъчването му, тъй като "нарушава рекламния кодекс" в страната. Според правилата му рекламите на автомобили не трябва да "поощряват опасното, агресивно, безразсъдно и безотговорно шофиране", а "демонстрацията на мощност, ускорение и управляемост трябва да бъде само в контекста на безопасността".
ASA не за пръв път забранява реклама на BMW с подобни аргументи. През 2014 г. Службата нареди да бъде преустановено излъчването на клип, в който кабриолет M4 дрифтира с висока скорост на писта и обикновен път, защото подтиквал водачите към "опасно шофиране".