В китайския град Шънджън се състоя официалната премиера на новия флагмански модел в SUV-гамата на Audi. Q8 е дълъг 4.99, широк 2 и висок 1.71 м, а междуосието достига 3 метра. Това го прави малко по-къс от петметровата Q-седмѝца, построена на същата платформа, но с около 3 см по-широк и по-нисък от нея.
Q8 ще може да се поръча само в петместна конфигурация. Обемът на багажника е 605 литра, а ако задната седалка се сгъне, вместимостта нараства на 1 755 литра (при Q7 тези показатели са съответно 770 и 1 955 л).
В конструкцията на новия кросоувър са използвани 15% алуминий и 14.4% високоякостна горещо формована стомана. Дизеловата версия на модела тежи 2 145 кг. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.34, а клиренсът - 254 мм.
Audi Q8 има двойно предаване quattro с централен диференциал Torsen и четири завиващи колела. Срещу допълнително заплащане се предлага адаптивно пневматично окачване, с което клиренсът може да се променя в рамките на 90 мм.
Всички предвидени моторизации са т.нар. "меки" хибриди с 48-волтова електрическа инсталация и стартер-генератор с ремъчно задвижване. Гамата ще включва 3.0-литрови бензинови и дизелови двигатели с мощност 340 (55 TFSI) и 286 (50 TDI) конски сили.
Бензиновата версия ще получи осемстепенен автоматик, а дизеловата - роботизирана трансмисия със седем предавки. Нафтовата модификация ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.3 секунди.
На арматурното табло на Q8 има общо три дисплея - 10.1-инчов на централната конзола, 8.6-инчов на климатика и 12.3-инчов на приборния панел. Оборудването включва мултимедия с LTE и Wi-Fi, аудиосистема Bang & Olufsen, адаптивен круиз контрол и 360-градусово видеонаблюдение. Догодина ще се появи функция за дистанционно паркиране с управление от смартфон.