Отидете към основна версия

16 Юли, 2018 09:33, обновена 16 Юли, 2018 09:33 37 845 39

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot

  • peugeot-
  • rifter-
  • тест

Монако, Монте Карло. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Един от най-популярните модели на Peugeot e т.нар. многофункционален автомобил Partner. Този тип автомобили, наричани в разговорния език "баничарки" се предлагат и в товарна, и в пътническа версия. Peugeot обаче постепенно започна да разделя двата варианта, като първо добави към името Partner названието Tepee за пътническата версия, а сега, новото поколение е със съвсем различно име. Новата пътническа "баничарка" на Peugeot се казва Rifter, беше показана статично за първи път през март в Женева, а сега французите направиха първите тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието, тествахме многофункционалното возило и ще ви разкажем първоначалните си впечатления за Rifter - един автомобил, представляващ смесица от миниван и кросоувър.

Екстериор


Пътническият вариант, на който акцентираме, разполага с много остъклена площ и ефектна предница. Тя впечатлява с новата фирмена радиаторна решетка, модерни предни светлини и ясно открояващ се въздухозаборник в долната част на бронята. Именно подчертаването на този отвор, както и наличието на псевдоподкартерна защита придават на автомобила по-суров и агресивен вид и го доближават до актуалните към момента кросоувъри. Rifter ще се предлага на пазара с две различни каросерии - стандартна, която е с дължина 4.4 метра и удължен с 35 см седемместен вариант. В Монако французите ни предоставиха за тест само "късата база". Тя изглежда компактно, модерно и далеч от познатия ни образ на "баничарка".

Интериор


И ако отвън Rifter прилича на кросоувър, то салонът е практичен и наподобява този на минивановете. Много жабки, висока позиция на водача и огромна остъклена площ са фактори, които значително подобрят комфорта на пътуване. Това, което отличава Rifter от останалите подобни автомобили е изключително богатото оборудване при високите нива на екипировка. Ефектен панорамен таван, типичният за леките автомобили на марката i-Cockpit, мултимедийна система и още куп по-дребни екстри определено причисляват Rifter към модерните практични автомобили. Седалките не са големи, но са сравнително ергономични, а нестандартните на пръв поглед уреди са информативни и удобни за навигиране. Като прибавим към това и минимален товарен обем от 775 литра (за късата база), огромно разстояние за краката на водача и пасажерите, качествени материали и добрата сглобка, то и тук можем да завършим със заключението, че това не е типичната, спартански оборудвана "баничарка".

Ходови характеристики


Rifter е направен на модулната платформа EMP2, а от нея изненади не се очакват. Автомобилът се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. Като цяло обаче новата "баничарка" е близо до т.нар. кросоувъри. Основните версии са само с предно предаване, но за по-добро сцепление с пътя всички са снабдени с фирмената система Grip Control. В качеството на опция се предлага и 4х4 задвижване, което е съвместна разработка на Peugeot и Dangel. За да й обърнем внимание, французите бяха подготвили и специален Rifter, подготвен основно за офроуд. Тази версия е все още концептуална, характеризира се с увеличен клиренс, с офроуд гуми и с палатка на покрива. Той обаче не е подходящ за асфалт.

Двигатели


Що се отнася до двигателната гама, то Rifter се предлага с 1.2-литров бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с. 1.5-литровият дизел обаче е по-оптималният вариант за Rifter. Той се предлага със 75, 100 и със 130 коня, като моторите с трицифрена мощност определено пасват отлично на масата на автомобила. Те са динамични, въртящият момент определено се усеща, а икономичността им е отлична. По време на теста обърнахме най-сериозно внимание на най-мощния дизел, който в смесен цикъл отчете разход от 6 литра на 100 пробег. Двигателите работят с механична и с автоматична трансмисия, като и тук по-скъпото предложение е по-добро. Автоматичната скоростна кутия е осемстепенна и се характеризира с мигновено и почти неусетно превключване на предавките.

Цена


Първите екземпляри ще бъдат доставени у нас през есента на тази година, а към момента от София Франс Ауто още не са готови с ценовите листи. От родния вносител се надяват те да са по-ниски от цените на преките конкуренти. Така че ако искате модерна семейна "баничарка" с функционалността на кросоувър и с практичността на миниван, то не пропускайте да разгледате новият Rifter на Peugeot. Без много привиден лукс, тази кола определено ще ви изненада.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини