Новите правила за измерване на разхода на гориво и вредните емисии WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) взеха поредната си жертва на европейския пазар. От гамата на Volkswagen отпада култовият Golf GTI, тъй като преоборудването му с вече задължителния филтър за сажди не е рентабилно само година преди представянето на осмата генерация на модела.
Въвеждането на WLTP вече принуди някои европейски производители да се откажат от мощни и скъпи модели заради инвестициите, които изисква интегрирането на филтъра за твърди частици OPF (Otto Particulate Filter). BMW спря за една година производството на бензиновите 740i, 750i и M760Li (G11/G12) и M3, а Porsche обяви, че преустановява временно приемането на поръчки за цялата си моделна гама в Европа.
Volkswagen все пак оставя на клиентите си възможността да се сдобият с мощен и бърз Golf. В гамата остава модификацията GTI Performance с 2.0-литров турбодвигател с мощност 245 к.с. По-късно тази година ще бъде представен и GTI TCR с 290 коня.