Отидете към основна версия

14 593 42

Тествахме новата М5-ца на писта

  • bmw-
  • m5-
  • тест

Серес, Гърция. Димитър Станков - тест пилот на mobile.bg от мястото на събитието.

Тази година BMW M Drive Tour се проведе на пистата в гръцкия град Серес. Организаторите бяха подготвили целия арсенал от леки коли с индексите М, като акцентът беше върху новото М5. Наш екип беше на мястото на събитието и успя да изпробва качествата на най-спортния седан. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
Това, което ни направи най-голямо впечатление от външния вид на новото М5 е свързано с т.нар. мускулеста фигура на колата. Анаболният седан подчертава качествата си с по-широки странични панели, по-големи въздухозаборници в предната броня, с нов заден дифузьор и с преден капак, който се характеризира със специфичния М дизайн. Още нещо характерно за новото М5 е много лекият покрив, изработен от карбонов композит, който влиза в стандартното оборудване на модела. Мускулестата и същевременно премиум картина се завършва от ефектни големи лети джанти и от четирите тръби на изпускателната система.

Новото BMW M5 серийно се оборудва с полирани 19-инчови алуминиеви джанти (отпред: 9.5 x 19. отзад: 10.5 x 19) в цвят Orbit Grey със специфични за М5 гуми с размер 275/40 R 19 отпред и 285/40 R 19 отзад. Като опция се предлагат 20-инчови джанти (отпред 9.5 x 20 с гуми 275/35 R 20, отзад 10.5 x 20 с гуми 285/35 R 20). Интересен факт е още, че новата М-версия е с 30 мм по-широка от стандартното купе. Организаторите бяха докарали на пистата в Серес и т.нар. версия "first edition", която е решена в уникалния Frozen Dark Red цвят. Тази модификация ще бъде произведена в само 400 бройки и повярвайте, на живо изглежда още по-впечатляваща.

Интериор
Основната промяна в интериорния дизайн е свързан с емблематичния скоростен лост на М-ката. При новото М5 той изглежда доста по-различно от този, интегриран в предшественика F10. Скоростният лост е ефектен, но "паркинг бутона" е малко по-трудно достъпен. Друга отличителна черта са червените бутони за стартиране/гасене на мотора и М1 и М2 режимите на волана. Именно те натъртват още повече за спортния характер на колата, но определено доста контрастират на иначе луксозния и стилен салон.

BMW M5 серийно се оборудва с твърди и ергономични М-седалки с кожена тапицерия Merino и с електрическо регулиране. Като опция се предлагат и още по-спортни мултифункционални седалки, които се отличават с подобна на черупка конструкция и с още по-добра странична опора. Като цяло салонът е луксозен, но същевременно спортен. Мястото за водача и пасажерите е предостатъчно, като въпреки спортните елементи в тази кола човек се чувства комфортно. Качеството на материалите и самата сглобка е излишно да се коментират. Те са на познатото ни за марката върхово ниво.

Двигател
И в новото BMW M5 работи 4.4-литров V8 битурбо двигател, снабден с технологията M-TwinPower Turbo. Инженерите от М-девизията значително са модернизирали двигателя спрямо предишния модел. Новоразработеният турбокомпресор, изключително ефективното индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и по-високото налягане на впръскването осигуряват по-висока мощност и преди всичко, въртящ момент. Мощността от 441 кВт/ 600 к.с. се развива при 5 600 – 6 700 об/ мин. Максималният въртящ момент пък е 750 Нм и е на разположение още от 1 800 об/ мин.

Управляемата чрез карта, напълно променлива маслена помпа осигурява ситуативно подаване на масло за новото BMW M5 дори и при шофиране по състезателна писта. Впечатляващите стойности на динамичните характеристики на новото BMW M5 говорят сами за себе си: ускорение от 0 до 100 км/ ч за само 3.4 сек., до 200 км/ ч за 11.1 сек. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ ч, но по желание и срещу допълнително заплащане с M Drivers Package тя може да стане 305 км/ ч. Заводските данни сочат смесен разход от 10.5 литра, което обаче звучи твърде невероятно. Може и да е толкова, но на магистралата със 130 км/ч. Кой обаче би си купил М5, за да го кара икономично.

Ходови характеристики
Основната промяна тук е, че за първи път при високотехнологичния седан се използва задвижване на четирите колела M xDrive. С този иновация BMW M5 достига до нови измерения на динамиката на управлението и освен това печели пригодност за всекидневието при във всякакви условия на пътя. Както сме чували, падне ли сняг по-добре не вадете М-ката от гаража. С новото М5 нещата се променят кардинално в тази насока. 4х4 системата работи с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител и ситуативно, напълно променливо разпределя момента между предната и задната ос. За оптимално сцепление при всякакви метеорологични и пътни условия допринася и активният М диференциал на задната ос, който също е от променлив тип и осигурява блокаж между 0 и 100 % на дадена ос.

Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (Динамичен контрол на стабилността) и 4WD системата допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завои, с което допринася за спортната пъргавина на новото BMW М5. В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на най-запалените водачи и са предназначени предимно за шофиране на състезателната писта. При класическия режим на чисто задно задвижване (2WD) водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт, като по този начин колата разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Цена
По нашите ширини са често срещани и светофарните гонки, в които сме наблюдавали неведнъж как М-пауърите падат от осезаемо по-слаби коли със задвижване на четирите колела, точно поради липса на сцепление от "перфектните" ни хлъзгави улици. Сега гордите собственици на М-петицата могат спокойно да демонстрират превъзходството си, независимо от пътните и метеорологични условия. Преди това обаче ще трябва да отделят немалката сума от поне 237 000 лв. с ДДС, но повярвайте радостта от шофирането на М5 си струва всяка стотинка. След култовото М5 очакваме появата на М5 Competition, а през 2019-а и на моделите М8, Х3М, Х4М.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини