20 Юли, 2018 13:23 14 542 42

Тествахме новата М5-ца на писта

  • bmw-
  • m5-
  • тест
Тествахме новата М5-ца на писта - 1

Серес, Гърция. Димитър Станков - тест пилот на mobile.bg от мястото на събитието.

Тази година BMW M Drive Tour се проведе на пистата в гръцкия град Серес. Организаторите бяха подготвили целия арсенал от леки коли с индексите М, като акцентът беше върху новото М5. Наш екип беше на мястото на събитието и успя да изпробва качествата на най-спортния седан. Ето и впечатленията ни.

Тествахме новата М5-ца на писта

Екстериор
Това, което ни направи най-голямо впечатление от външния вид на новото М5 е свързано с т.нар. мускулеста фигура на колата. Анаболният седан подчертава качествата си с по-широки странични панели, по-големи въздухозаборници в предната броня, с нов заден дифузьор и с преден капак, който се характеризира със специфичния М дизайн. Още нещо характерно за новото М5 е много лекият покрив, изработен от карбонов композит, който влиза в стандартното оборудване на модела. Мускулестата и същевременно премиум картина се завършва от ефектни големи лети джанти и от четирите тръби на изпускателната система.

Тествахме новата М5-ца на писта

Новото BMW M5 серийно се оборудва с полирани 19-инчови алуминиеви джанти (отпред: 9.5 x 19. отзад: 10.5 x 19) в цвят Orbit Grey със специфични за М5 гуми с размер 275/40 R 19 отпред и 285/40 R 19 отзад. Като опция се предлагат 20-инчови джанти (отпред 9.5 x 20 с гуми 275/35 R 20, отзад 10.5 x 20 с гуми 285/35 R 20). Интересен факт е още, че новата М-версия е с 30 мм по-широка от стандартното купе. Организаторите бяха докарали на пистата в Серес и т.нар. версия "first edition", която е решена в уникалния Frozen Dark Red цвят. Тази модификация ще бъде произведена в само 400 бройки и повярвайте, на живо изглежда още по-впечатляваща.

Тествахме новата М5-ца на писта

Интериор
Основната промяна в интериорния дизайн е свързан с емблематичния скоростен лост на М-ката. При новото М5 той изглежда доста по-различно от този, интегриран в предшественика F10. Скоростният лост е ефектен, но "паркинг бутона" е малко по-трудно достъпен. Друга отличителна черта са червените бутони за стартиране/гасене на мотора и М1 и М2 режимите на волана. Именно те натъртват още повече за спортния характер на колата, но определено доста контрастират на иначе луксозния и стилен салон.

Тествахме новата М5-ца на писта

BMW M5 серийно се оборудва с твърди и ергономични М-седалки с кожена тапицерия Merino и с електрическо регулиране. Като опция се предлагат и още по-спортни мултифункционални седалки, които се отличават с подобна на черупка конструкция и с още по-добра странична опора. Като цяло салонът е луксозен, но същевременно спортен. Мястото за водача и пасажерите е предостатъчно, като въпреки спортните елементи в тази кола човек се чувства комфортно. Качеството на материалите и самата сглобка е излишно да се коментират. Те са на познатото ни за марката върхово ниво.

Тествахме новата М5-ца на писта

Двигател
И в новото BMW M5 работи 4.4-литров V8 битурбо двигател, снабден с технологията M-TwinPower Turbo. Инженерите от М-девизията значително са модернизирали двигателя спрямо предишния модел. Новоразработеният турбокомпресор, изключително ефективното индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и по-високото налягане на впръскването осигуряват по-висока мощност и преди всичко, въртящ момент. Мощността от 441 кВт/ 600 к.с. се развива при 5 600 – 6 700 об/ мин. Максималният въртящ момент пък е 750 Нм и е на разположение още от 1 800 об/ мин.

Тествахме новата М5-ца на писта

Управляемата чрез карта, напълно променлива маслена помпа осигурява ситуативно подаване на масло за новото BMW M5 дори и при шофиране по състезателна писта. Впечатляващите стойности на динамичните характеристики на новото BMW M5 говорят сами за себе си: ускорение от 0 до 100 км/ ч за само 3.4 сек., до 200 км/ ч за 11.1 сек. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ ч, но по желание и срещу допълнително заплащане с M Drivers Package тя може да стане 305 км/ ч. Заводските данни сочат смесен разход от 10.5 литра, което обаче звучи твърде невероятно. Може и да е толкова, но на магистралата със 130 км/ч. Кой обаче би си купил М5, за да го кара икономично.

Ходови характеристики
Основната промяна тук е, че за първи път при високотехнологичния седан се използва задвижване на четирите колела M xDrive. С този иновация BMW M5 достига до нови измерения на динамиката на управлението и освен това печели пригодност за всекидневието при във всякакви условия на пътя. Както сме чували, падне ли сняг по-добре не вадете М-ката от гаража. С новото М5 нещата се променят кардинално в тази насока. 4х4 системата работи с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител и ситуативно, напълно променливо разпределя момента между предната и задната ос. За оптимално сцепление при всякакви метеорологични и пътни условия допринася и активният М диференциал на задната ос, който също е от променлив тип и осигурява блокаж между 0 и 100 % на дадена ос.

Тествахме новата М5-ца на писта

Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (Динамичен контрол на стабилността) и 4WD системата допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завои, с което допринася за спортната пъргавина на новото BMW М5. В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на най-запалените водачи и са предназначени предимно за шофиране на състезателната писта. При класическия режим на чисто задно задвижване (2WD) водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт, като по този начин колата разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Тествахме новата М5-ца на писта

Цена
По нашите ширини са често срещани и светофарните гонки, в които сме наблюдавали неведнъж как М-пауърите падат от осезаемо по-слаби коли със задвижване на четирите колела, точно поради липса на сцепление от "перфектните" ни хлъзгави улици. Сега гордите собственици на М-петицата могат спокойно да демонстрират превъзходството си, независимо от пътните и метеорологични условия. Преди това обаче ще трябва да отделят немалката сума от поне 237 000 лв. с ДДС, но повярвайте радостта от шофирането на М5 си струва всяка стотинка. След култовото М5 очакваме появата на М5 Competition, а през 2019-а и на моделите М8, Х3М, Х4М.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    44 10 Отговор
    Ето това е колата - мечта. Но и паричките не са никак малко. С повечко екстри отива на 300 бона.
  • 2 Ники

    29 6 Отговор
    Винаги е добре да пуснеш статия 2 седмици след събитието ... Иначе колата си я бива и аз бях там ....
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Filo

    40 8 Отговор
    Немците са си немци няма какво да се каже, въпреки, че е вероятно да се появят перковци, които да ми обяснят, че бавареца не бил добър и къде по-добре било да си купи стара хонда
  • 5 BRABUS

    9 47 Отговор
    Циганска работа
  • 6 dadsd

    30 33 Отговор
    двигателя ще изкара ли 30000 километра, че нещо напоследък много често ги сменят гаранционно и на по малко

    Коментиран от #11

  • 7 Гост

    44 32 Отговор
    С цялото ми уважение към Мерцедес и Ауди и другите производители на автомобили, но няма кой да бие БМВ на писта единствено Порше се конкурира с БМВ на писта. Да има по някой модел от някоя марка който е track beast но като цяло БМВ няма конкуренция.
    Царете на моторспорта!

    Коментиран от #8, #16, #20, #35

  • 8 Мечтите са безплатни

    21 40 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Ако подемника в сервиза е писта- да, така е !

    Коментиран от #18

  • 9 Гошо

    5 33 Отговор
    Защо недостатука на презавиването и нестабилността на автомобилите със задно предаване се смята за хубаво - това си е конструкционен недостатък на всички коли със задно.
    Виж, куатрото е друго нещо, създава истинско удоволствие при пързаляне по завоите.

    Коментиран от #14

  • 10 Орбан

    24 16 Отговор
    Да не ви чета глупостите и измишльотините, може да се преместите във форум изгнил кашон, тойота/нисан и там да се правите на компетентни.
    Моля хора нямали пряк контакт с коли над 200 кс да не дават акъл.
    Карайте си японските пластмасарници и много ви здраве!

    Коментиран от #37

  • 11 БатП

    22 2 Отговор

    До коментар #6 от "dadsd":

    Не само напоследък, от край време се сменят на 550i, тоя V8 така и не го вкараха в час. Ама на М5 кога си чул, айде моля без глупости!
  • 12 Бомба

    14 20 Отговор
    Новобранци за тез пари ще си купя Ферари 458 Италия или Ферари ФФ, хахах.
  • 13 PIVAMA

    19 26 Отговор
    Абе, чудя се...през зимата BMW-то спада ли към категория "недвижимо имущество" за застраховката?
  • 14 мммдааа

    20 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гошо":

    като изкараш книжка, тогава ще знаеш повече, а дотогава не задавай глупави въпроси и не пускай глупави коментари гошко
  • 15 ГАЗО

    7 15 Отговор
    Вътре пълен кич с тея шарении!
  • 16 Интересно

    15 3 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Прав си но просто има много хейтъри и много заклети фенове на други марки и не си го признават това ама го знаят че е така
  • 17 Бай Санде

    16 4 Отговор
    Вече било 4х4 и нещата зимата се променяли "кардинално"? Абе кат ги пишете тия глупости вервате ли си? Колата е толкова ниска, че точно на първия коловоз си опрел на корем и си дотам. По-принцип проблема зимата не е задното предаване, а това че колите са с малък просвет и по нашите хубаво почистени пътища, особено малките улички лазиш по корем по коловоза и дереш сичко отдолу:)
  • 18 Гост

    17 5 Отговор

    До коментар #8 от "Мечтите са безплатни":

    Колега и тебе да те карат само в червените обороти и да си виждал сервиз и обслужване само на снимки и тя няма да си цъфнал и вързал.
    BMW- се кара много душмански оти е BMW а никой не го поддържа ами тая кола мн ясно че в един момент се скапва.
    Виж в мобиле.де където хората знаят как да си обслужват автомобилите какви екземпляри има!
  • 19 лекси

    4 16 Отговор
    от край време е доказано от наистина разбиращи, че най-добрите автомобили за шофиране са Ауди RS4 и еМ-ката, като аудито бие малко заради куатрото. Всички коментари казващи друго, са просто чешене на езиците.
  • 20 Гост

    12 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Тази М-ка е страхотна, но изказването и е доста несериозно. Отвори времената на Ринга и ще видиш дали яма кой да бие БМВ на писта! Като пишете нещо, поне си правете труда да го проверите, а не да пишете волни съчинения и да се излагате като кифладжии! На, гледай колко е "бързо" БМВ-то на писта: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
    Най-бързото време давано от серийно БМВ е 7:27 минути na M4, а най-бързия сериен Мерцедес е AMG-GT R с време 7:10 минути. Остави това, но преди времето на БМВ-то има още един Мерцедес и това е SLS AMG с 7:25 минути. За истинския крал на моторния спорт, няма изобщо да коментираме хегемонията на Мерцедес във Формула 1.

    Коментиран от #21, #24

  • 21 666

    13 6 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Да добавим и CLK Black, C coupe black, E63S и т.н. Мерцедес отдавна превъзхожда БМВ с грозният интериор!!!

    Коментиран от #36

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гост

    8 5 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Ама аз ти говоря за масови автомобили , ти ми говориш за хиперколи и за разни лимитирани вариации като black series и т.н.
    Не ми отваряй времената на ринга ами земи да гледаш малко любителски състезания от ринга и ще видиш че хората карат основно БМВ, защо? Ами защото за относително малко пари си взимаш нещо което върви колкото Порше и никой не може да те изпревари на пистата точно заради двойния съединител на БМВ и уникалното управление.
    Стига с тая суха теория, качи се малко в БМВ и ще разбереш защо е предпочитан автомобил за пистата.
    За разни рекорди с лимитирани автомобили няма кво да говорим, говорим за средния човек какво избира - то се вижда и по продажби и по пистите ако отидеш пак ще видиш същото.
    Напиши в и-нет сравнение между м4, рс5 и ц63 амг и ще видиш че просто м-ката няма конкуренция щото другите се влачат и изостават със секунди в обиколка!

    Коментиран от #26

  • 25 Ачко

    6 3 Отговор
    Германци. Там няма "може и така". Затова са им така нещата във всичко. Трябва да се учим..........
  • 26 Гост

    10 4 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Нито М-ката е масов автомобил, нито AMG е масов, но и двата са серийни. Фактите са красноречиви и няма какво да ми разтягаш локуми! Пък не е да не съм се качвал в М-ки на БМВ и дори много ми харесват, но това не значи, че може да си измисляш глупости за превъзходство на пистата, защото е пълна лъжа! А най-обикновените състезатели си купуват за състезания японски дръгели и им надуват двигателите до 1000 к.с. защото е евтино.
  • 27 бмв е39

    8 5 Отговор
    колкото и да пишете глупости и да ви е яд така си е бмв от доста време прават много добри неща ама нали знаете лисицата и гроздето
  • 28 bmw

    8 9 Отговор
    Уникална.Който не я харесва да си стой на село.
  • 29 газо

    12 7 Отговор
    Не ме пращай на село, защото всички селски бекове карат САМО БМВ!
  • 30 Прост6

    3 1 Отговор
    Нещо няма отзиви от тест пилота?
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Mpowered

    8 1 Отговор
    Една наистина невероятна машина.Дай боже един ден истинските фенове на марката да можем да я опитаме.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Сталин

    9 1 Отговор
    Не мога да разбера защо намирате кусури на тази кола не че е БМВ , Мерцедес или Ауди като не може да си ги позволим 99,9% от коментиращите тук .Някой от вас ако е си я купил да даде коментар.А останалите му кажете колко не струва и колко не разбира че си е взел БМВ М5 Ауди S8 или Мерцедес АМГ .
  • 35 Plameni

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Рекорда на същата тая писта е на Mercedes -AMG GT3
  • 36 БМВ

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "666":

    Най добрта кола в света М-5!Завиждам на тези който могат да си я позволят,а пък глупаците да си плюят колкото си искат. Няма кола от луксозния сегмент която може да ти даде такова усещане и удоволствие при шофиране. Да и Мерцедес и Ауди са много добри коли но я няма магията заради която всички обичат БМВ. Все едно да сравняваш чорапи с жартиери
  • 37 Заблуден си

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Орбан":

    Оффф,защо смяташ, че всички японски автомобили са до 200 коня и не предлагат лукс,не ме карай да изброявам, иначе за БМВто спор няма харесва ми,но нещо ми е тихо в сравнение със e63amg 4matic S.
  • 38 гощо

    2 9 Отговор
    Крайно време беше! Сетиха се че без 4х4 няма да стане.Мерцедес и те стоплиха на къде духа вятъра. Ще се научат,ще им се получи само да следват Ауди.
  • 39 Ангел

    2 1 Отговор
    Всички обиждате интериора, но снимката която е качена не е интериора на БМВ М5! Мисля че е М4, но съм сигурен че не е на новата М5. Напишете в Гугъл и вижте интериора на новото М5 и мисля че тогава ще спрете да хейтите, защото е уникален.

    Коментиран от #42

  • 40 666

    5 0 Отговор
    Седан от среден клас който е бърз. Каква е драмата? Да кажеш че М5 не е хубава кола е смешно но да го сравняваш с други е нормално. Само че трябва да си имал различни коли и модели от този клас за да си компетентен а не да казваш коя по хубава на картинка или видео!!!
  • 41 MDivision

    11 1 Отговор
    Карам М5 F90 от 2 месеца, спокойно мога да кажа, че това е най-доброто BMW към днешна дата. Пожелавам на всички да имат възможност да карат подобна кола. На снимката интериора е от М4.
  • 42 Пабло

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Ангел":

    Прав си.Откъде го изкараха този червен салон,като на снимките се вижда,че е с бял. Сигурно са "тествали" два автомобила.