Голяма част от съвременните автомобили не се отличават с дълговечност и надеждност, както и с голям ресурс на възлите и агрегатите. Много често автомобилните любители и специалисти обичат да казват: "Такива автомобили не се правят вече". За какви коли обаче говорят?
Основно такива реплики се правят по адрес на Mercedes W124, Audi 80 и т.н., но тези коли така или иначе постепенно излизат от употреба дори и в нашата страна. Сега ще стане дума за най-здравите германски автомобили, които са на възраст около десет години и които са мечта за голяма част от българското население. Те са по-нови от W124 и компания и в момента са хит на нашия пазар за употребявани автомобили.
Audi A6 C5 (1997 - 2004)
това е едно от най-популярните Audi-та у нас след А4. Клиентите ги привлича не само качеството и изцяло поцинкованата каросерия, но и просторният салон, както и надеждната фирмена 4х4 система quattro.
Сред недостатъците на модела може да се отличи сравнително бързо износващата се ходова част, която в голямата си част е алуминиева и съвсем не е евтина. При избора на двигатели е добре да обърнете внимание на бензиновите версии, които харчат повече, но са по-здрави и по-лесни за обслужване.
BMW 5er E39 (1995 - 2003)
Тази кола от мнозина е считана за автомобилен еталон, защото много удачно съчетава драйвърските качества на третата серия и комфорта на седмата. Наред с това колата се отличава с висока надеждност и не на последно място с престижно излъчване.
Главният проблем на петиците от онова време са не толкова дефекти по основните възли и агрегати, а това да се намери читав екземпляр, който не е претърпял сериозен удар. Окачването също е частично алуминиево и е скъпо. Двигателите са добри, стига да не се стига до капитален ремонт.
Mercedes-Benz E-Klasse W211 (2002 - 2009)
Този модел не може да се причисли изцяло към т.нар. "неубиваеми модели", но след рестайлинга си през 2006 година се определя като доста надежден. Именно тогава са изчистени "детските болести" на модела и качеството е на значително по-високо ниво.
Моделът привлича с просторен салон, голям ресурс на двигателите V6 и V8, а така също и с надеждна и модерна седемстепенна автоматична трансмисия. Сред недостатъците се отличава пневматичното окачване, което не издържа на нашите пътища, а след пробег от 200 000 проблеми се появяват в помощни системи на дизеловите агрегати.