Отидете към основна версия

13 806 32

Продажбите на нови коли падат, но не и у нас

  • продажби-
  • нови автомобили-
  • европа-
  • българия-
  • реекспорт
Снимки: Shutterstock

Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз за септември 2018-а са намалели с 23.5%, като специалистите отдават спада на продажбите на въвеждането на новите стандарти WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Данните са на европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Според тях на петте най-големи европейски пазари продажбите падат съществено, но с различна динамика. В Германия спадът е 30.5%, във Великобритания - 20.5%, във Франция - 12.8%, в Испания - 17% и в Италия - 25.4%.

Това, което е странно от данните на АСЕА e, че ръст в продажбите на нови автомобили за септември 2018 година е отчетен само в две държави. Това са България и Хърватия. И докато в Хърватска той е 3.3%, то у нас ръстът е 8.5%.

От АСЕА обаче не посочват на какво се дължи този ръст, а за всички по-запознати с темата е ясно, че той се осъществява заради т.нар. реекспорт - нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница.

Не е тайна, че българските дилъри често получават по-изгодни цени и по-големи търговски отстъпки от производителите заради по-ниската покупателна способност на населението. От това се възползват предприемчиви хора и компании, които купуват евтино автомобилите тук и после ги изнасят за по-скъпи пазари в ЕС.

Статистиката на КАТ (умишлено или пък не) отбелязва колко са регистрираните нови превозни средства, но не отчита отрегистрираните нови такива. Държавният орган оповестява данни за отписаните от отчет коли , но не ги обособява нито по марка, нито по възраст.

Иначе, що се отнася до спадът в продажбите на автомобили в Европа по марки, то той изглежда така:

Volkswagen - 52,2%, Audi - 60,7%, Skoda - 28,1%, Seat - 31,8%, Porsche - 68,8%
Peugeot - 4,3%, Citroen - 3,4%, Opel/Vauxhall - 11,2%
Renault 31,7%, Dacia - 14,6%, Nissan - 45,5%
Fiat - 31,9%.
Ford - 13,7%
BMW Group (BMW и Mini) - 8,6%
Daimler (Mercedes и Smart) - 11,8%
Toyota (заедно с Lexus) - 1,2%
Honda - 26,6%
Hyundai - 10,9%,

Има обаче и марки, които бележат ръст в продажбите на нови автомобили през септември 2018-а. Най-голям той е при Jaguar (33,5%), а останалите две марки с ръст в продажбите са Volvo (2,9%) и Kia (2,9%).

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини