Отидете към основна версия

22 465 53

Тествахме новото BMW X5

  • тест-
  • bmw-
  • x5-
  • g05

Факт е, че всяко следващо поколение на BMW X5 до този момент се продава по-добре от предходното. Сега на ход е новата генерация на модела, обозначена с индекс G05, която представлява изцяло различен автомобил. Построена е на иновационната баварска модулна платформа CLAR, разполага с пневматично окачване, както и с една камара нови електронни помощници.

Дали тази версия ще се продава по-добре от досегашната ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни. Естествено, като всеки друг автомобил и този има някои недостатъци, а какво по-конкретно ни направи впечатление в новото Х5 ще се опитаме да ви разкажем сега.

Концептуално новото Х5 не разполага със свръхфутуристичен външен вид. Той е консервативен по немски, като отзад, въпреки новите 3D светлини си е направо неизразителен. Иначе колата е станала по-мускулеста, широчината й превишава два метра, а традиционната визия ясно подсказва фирмената идентичност на модела.

Пре четвъртото поколение на Х5 германците са акцентирали много повече на ходовите характеристики, на управляемостта и на проходимостта на автомобила. Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).

От мястото на водача колата също се усеща по-масивна, за което роля играят и широкият тунел между седалките, дебелият волан и високото положение на водача. Традиционните аналогови прибори обаче са отстъпили място на изцяло електронни уреди. Те са ефектни, но малко по-неинформативни от аналоговите.

Това е така заради прекалено многото информация, както и заради по-малките символи, които особено в началото се откриват по-трудно. Новият пулт за управление на климатичната инсталация също изисква повече внимание при навигиране. Това обаче са единствените по-съществени недостатъци, които открихме в салона. Седалките са големи, по-ергономични са от досегашните, а качеството на материалите и това на самата сглобка е са на възможно най-високо ниво.

Новото Х5 е станало и значително "по-умно" от досегашните. Всички настройки на автомобила могат да се съхраняват в "облак", а на персонализирането на характеристиките е отделено много сериозно внимание. Това се дължи на новата операционна система от седмо поколение (тя вече няма да се нарича iDrive), която разполага с по-логично меню. Всички тези иновации се крият под модерно, но не прекалено екстравагантно (както при новия Touareg) цялостно оформление на арматурата.

Сядайки зад волана веднага се забелязва преместеният старт/стоп бутон. Той вече се намира на хоризонталната част на централната конзола, а другото, което прави впечатление е кристалният скоростен лост. Той се предлага като опция и според някои специалисти е прекалено кичозен. На нас обаче ни хареса, а и хубавото е, че всеки може да избере и по-традиционния джойстик на предавателната кутия.

Друга съществена разлика между досегашните поколения и новото е в цялостното усещане за лукс. Предишната суровост в интериора е отстъпила място на сензорни екрани, автопилоти, още куп електронни глезотии, както и на перфектна шумоизолация. Като цяло комфортът е на много по-високо ниво и може да се мери дори с този на седмата серия на BMW.

Ходовите характеристики също търпят сериозни промени. В зависимост от избрания режим и скоростта на движение, клиренсът се променя автоматично. Колата е станала доста по-проходима, но не трябва да се прекалява с избора на пресечена местност. Х5 не е офроудър с понижаващи предавки и рама, но от себеподобните си предлага една от най-добрите 4х4 системи.

На асфалт колата се държи стегнато, воланът е информативен, но с една малка забележка. Най-вероятно заради подобрената возия, кренът в завои е станал по-голям, а стабилизирането на волана в криви с по-голяма скорост се случва по-неохотно. Що се отнася до двигателите, те са два бензинови (по-мощният 50i ще се предлага у нас от 2019-а) и два дизелови, като с никой от тях няма да усетите липса на тяга.

Моторите не са иновационни, но пък са оптимално подбрани от богата гама на баварците и пасват перфектно на сравнително тежката каросерия. Икономични са, особено дизеловите, отговарят на всички най-строги норми за екология и наистина предлагат удоволствие от шофирането.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.

Свързани новини

  • BMW-то с най-странни "бъбреци"

    Автомобилите с марка BMW имат един от най-разпознаваемите дизайнерски елементи - двойната радиаторна решетка, наричана в разговорния език просто " ...
    10.12.2018
    7 532
    6