Факт е, че всяко следващо поколение на BMW X5 до този момент се продава по-добре от предходното. Сега на ход е новата генерация на модела, обозначена с индекс G05, която представлява изцяло различен автомобил. Построена е на иновационната баварска модулна платформа CLAR, разполага с пневматично окачване, както и с една камара нови електронни помощници.
Дали тази версия ще се продава по-добре от досегашната ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни. Естествено, като всеки друг автомобил и този има някои недостатъци, а какво по-конкретно ни направи впечатление в новото Х5 ще се опитаме да ви разкажем сега.
Концептуално новото Х5 не разполага със свръхфутуристичен външен вид. Той е консервативен по немски, като отзад, въпреки новите 3D светлини си е направо неизразителен. Иначе колата е станала по-мускулеста, широчината й превишава два метра, а традиционната визия ясно подсказва фирмената идентичност на модела.
Пре четвъртото поколение на Х5 германците са акцентирали много повече на ходовите характеристики, на управляемостта и на проходимостта на автомобила. Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).
От мястото на водача колата също се усеща по-масивна, за което роля играят и широкият тунел между седалките, дебелият волан и високото положение на водача. Традиционните аналогови прибори обаче са отстъпили място на изцяло електронни уреди. Те са ефектни, но малко по-неинформативни от аналоговите.
Това е така заради прекалено многото информация, както и заради по-малките символи, които особено в началото се откриват по-трудно. Новият пулт за управление на климатичната инсталация също изисква повече внимание при навигиране. Това обаче са единствените по-съществени недостатъци, които открихме в салона. Седалките са големи, по-ергономични са от досегашните, а качеството на материалите и това на самата сглобка е са на възможно най-високо ниво.
Новото Х5 е станало и значително "по-умно" от досегашните. Всички настройки на автомобила могат да се съхраняват в "облак", а на персонализирането на характеристиките е отделено много сериозно внимание. Това се дължи на новата операционна система от седмо поколение (тя вече няма да се нарича iDrive), която разполага с по-логично меню. Всички тези иновации се крият под модерно, но не прекалено екстравагантно (както при новия Touareg) цялостно оформление на арматурата.
Сядайки зад волана веднага се забелязва преместеният старт/стоп бутон. Той вече се намира на хоризонталната част на централната конзола, а другото, което прави впечатление е кристалният скоростен лост. Той се предлага като опция и според някои специалисти е прекалено кичозен. На нас обаче ни хареса, а и хубавото е, че всеки може да избере и по-традиционния джойстик на предавателната кутия.
Друга съществена разлика между досегашните поколения и новото е в цялостното усещане за лукс. Предишната суровост в интериора е отстъпила място на сензорни екрани, автопилоти, още куп електронни глезотии, както и на перфектна шумоизолация. Като цяло комфортът е на много по-високо ниво и може да се мери дори с този на седмата серия на BMW.
Ходовите характеристики също търпят сериозни промени. В зависимост от избрания режим и скоростта на движение, клиренсът се променя автоматично. Колата е станала доста по-проходима, но не трябва да се прекалява с избора на пресечена местност. Х5 не е офроудър с понижаващи предавки и рама, но от себеподобните си предлага една от най-добрите 4х4 системи.
На асфалт колата се държи стегнато, воланът е информативен, но с една малка забележка. Най-вероятно заради подобрената возия, кренът в завои е станал по-голям, а стабилизирането на волана в криви с по-голяма скорост се случва по-неохотно. Що се отнася до двигателите, те са два бензинови (по-мощният 50i ще се предлага у нас от 2019-а) и два дизелови, като с никой от тях няма да усетите липса на тяга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #16
17:04 03.12.2018
2 Onq s konq
17:05 03.12.2018
3 Лопатата
17:10 03.12.2018
4 Гост
Коментиран от #11
17:13 03.12.2018
5 mediator37
17:13 03.12.2018
6 Кондйо
Коментиран от #15, #42, #45
17:18 03.12.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ИСТИНАТА
17:31 03.12.2018
9 Лошо много лошо
Коментиран от #12
17:34 03.12.2018
10 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ
17:50 03.12.2018
11 асддса
До коментар #4 от "Гост":
Не мога да кажа дали се шегуваш или си просто сляп хейтър.Коментиран от #13
17:51 03.12.2018
12 СссереМ
До коментар #9 от "Лошо много лошо":
Колата е за умни и съобразителни,но при всички положения не е за некадърници и мързеливи търтеи.17:51 03.12.2018
13 Язе
До коментар #11 от "асддса":
Не знам дали е прав или сляп хейтър но какво ще кажеш пък за пневматичното окачване?Я потърси него пък франсетата откога го имат.Почети малко преди да пишеш.18:01 03.12.2018
14 Да да
18:01 03.12.2018
15 Бишко
До коментар #6 от "Кондйо":
Като ти гледам ника и пълното незачитане на препинателни знаци, нищо чудно че колата ти е сдала багажа след 5 месеца!:)18:22 03.12.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 666
18:40 03.12.2018
18 Емил
Коментиран от #20
18:46 03.12.2018
19 мдааа
Коментиран от #46
18:54 03.12.2018
20 ооооо
До коментар #18 от "Емил":
и в тоя сайт са само комунисти от БКП, не търпят възражения.Коментиран от #29
18:56 03.12.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 КАДИРОВ
19:10 03.12.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Марто
До коментар #23 от "Лимонад":
Много си ограничен. Първо, хората от мобиле и факти ходят на всички първи тестове на нови коли. Основно в чужбина. Второ, този тест е правен в БГ. Виж номерата на колите. И трето, точно журналистите от този сайт са карали толкова бмв-та, колкото ти на картинка не си виждал. Следя материалите им още от весник автопазар, когато ти може и да не си бил роден.20:21 03.12.2018
25 Гого
20:36 03.12.2018
26 PPP
21:27 03.12.2018
27 doe
Коментиран от #30
21:41 03.12.2018
28 Лольо
22:00 03.12.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 666
До коментар #27 от "doe":
И мен много ме кефи, 120 до 140 бона чисто ново!!!22:21 03.12.2018
31 Julio
Коментиран от #32
22:23 03.12.2018
32 Onja s konja
До коментар #31 от "Julio":
Що ли аз ще ти кажа щото са нафтови печки и не могат да се мерят с бензиновите като 5.0i.Долу нафтовите печки да живее БЕНЗИНА.Ако сакаш тракторист да ставаш си вземи некой трактор.Хахах22:55 03.12.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 VikiVarna
Коментиран от #37
23:00 03.12.2018
35 шофьора
До коментар #33 от "Карл Бенц":
Ма ти не разбираш, ве! Тва е бие-иен-вие. Тва е жип. Минава отвсекъде. Животът му е най-малко 20 г.Коментиран от #36
23:34 03.12.2018
36 Разбирача
До коментар #35 от "шофьора":
Да бе минал е покрай джиповете.Я го изкарай на офроуд малко да видиш що за жип е.23:54 03.12.2018
37 dfgdfg
До коментар #34 от "VikiVarna":
108 117 e Tuarega с 286 коня по ценова листа - ти си писал 154 000152 461 е Q8 с 286 коня по ценова листа - ти си писал 177 000
Тия разлики, дето си ги надписал бакшиш за тебе ли са?
Коментиран от #38
00:13 04.12.2018
38 VikiVarna
До коментар #37 от "dfgdfg":
Touareg V6 TDI BMT 4MOTIONизел / 3.0l / 210кВт/286к.с. / 8АТ tiptronic
BGN 154 065,-
Допълнително оборудване
Head-Up Display
IQ Light - Матрични LED-фарове:
Innovision Cockpit:
Security & Service Plus за 3 год.
Алармена система с обемен датчик
Алуминиеви джанти "Montero" 9Jx20 с гуми
Бонус "Blue Pack"
Бонус "Red Pack"
Вместимост на резервоара от 90 литра
Въздушно окачване с управление на
Дизайн пакет "Atmosphere":
Доп. помощ при затваряне на вратите
ЗИМЕН ПАКЕТ II:
Затъмнени задни стъкла, до 82% поглъщане
Климатроник "Air Care Climatronic",
Кожено оборудване "Savona" с ергономични
Отопление на предното стъкло
ПАКЕТ "Светлина и видимост" II:
Пакет "Easy Open / Easy Close":
Пакет "Памет":
Предни седалки с функция за "Масаж" и
Секретни болтове
Система за самопаркиране "Park Assist" с
Тапицерия на тавана в черно
Щори на страничните прозорци на задните
Серийно оборудване
8 високоговорителя
отпред и отзад
EPB - електронна ръчна спирачка с
функция "Auto Hold"
ISOFIX подготовка за закрепване на две
детски седалки на задната седалка
LED-фарове за къси и дълги светлини с
LED-дневни светлини
iPod/iPhone съвместим USB вход
Автоматична блокировка на диференциала
Автоматично включване на фаровете
Алуминиеви джанти "Cascade" 8Jx18
Антена
Аптечка и светлоотразителен триъгълник
Асиметрично делими задна седалка и
облегалка със заден подлакътник
Асферично странично огледало
от страната на водача
Безконтактно запалване "Keyle
Коментиран от #39
02:18 04.12.2018
39 123
До коментар #38 от "VikiVarna":
При това оборудване 'бавареца' знаеш ли на колко ще дойде? Те са германци, плащаш за всяко копче и лост в повече, което е над базата.07:07 04.12.2018
40 гощо
08:05 04.12.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Цецо
До коментар #6 от "Кондйо":
Купи си пак кола на старо08:39 04.12.2018
43 И13
09:35 04.12.2018
44 Bgman
10:25 04.12.2018
45 nike
До коментар #6 от "Кондйо":
Ако се смени маслото на автомата, а не се чака да се счупи, понеже го водят несменяемо, няма да да заминат скорстите. Иначе са така. Малко рано са се случили тези ремонти. Обикновенно са към 200000 км:)))10:52 04.12.2018
46 Jack Bauer
До коментар #19 от "мдааа":
Отдавна са се кооперирали, 1.6 ХДИ двигателя се слага на Мини Купър от 100 години12:09 04.12.2018
47 mateo
14:10 04.12.2018
48 LCD
Коментиран от #50
14:14 04.12.2018
49 Един друг
17:01 04.12.2018
50 Луд
До коментар #48 от "LCD":
Купи си Х5 2007 година за без пари лаяч,нямаш пари за 1.9 TDI тръгнал да обяснява ,как тази кола ще е без пари след време тАпанарКоментиран от #51
18:16 04.12.2018
51 LCD
До коментар #50 от "Луд":
Кой е тАпанар се вижда от начина по, който пишеш. А мен не ме мисли :) Явно си поредния киселяк с X5 или друго бмв, който е дал 30к и се мисли за голямата работа.19:39 04.12.2018
52 noname
ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА поне да бяхте проверили преди да пишете
10:05 13.12.2018
53 Този коментар е премахнат от модератор.