3 Декември, 2018 16:50 23 073 53

Тествахме новото BMW X5

  • тест-
  • bmw-
  • x5-
  • g05
Тествахме новото BMW X5 - 1

Факт е, че всяко следващо поколение на BMW X5 до този момент се продава по-добре от предходното. Сега на ход е новата генерация на модела, обозначена с индекс G05, която представлява изцяло различен автомобил. Построена е на иновационната баварска модулна платформа CLAR, разполага с пневматично окачване, както и с една камара нови електронни помощници.

Тествахме новото BMW X5 - 2

Дали тази версия ще се продава по-добре от досегашната ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни. Естествено, като всеки друг автомобил и този има някои недостатъци, а какво по-конкретно ни направи впечатление в новото Х5 ще се опитаме да ви разкажем сега.

Тествахме новото BMW X5 - 3

Концептуално новото Х5 не разполага със свръхфутуристичен външен вид. Той е консервативен по немски, като отзад, въпреки новите 3D светлини си е направо неизразителен. Иначе колата е станала по-мускулеста, широчината й превишава два метра, а традиционната визия ясно подсказва фирмената идентичност на модела.

Тествахме новото BMW X5 - 4

Пре четвъртото поколение на Х5 германците са акцентирали много повече на ходовите характеристики, на управляемостта и на проходимостта на автомобила. Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).

Тествахме новото BMW X5 - 5

От мястото на водача колата също се усеща по-масивна, за което роля играят и широкият тунел между седалките, дебелият волан и високото положение на водача. Традиционните аналогови прибори обаче са отстъпили място на изцяло електронни уреди. Те са ефектни, но малко по-неинформативни от аналоговите.

Тествахме новото BMW X5 - 6

Това е така заради прекалено многото информация, както и заради по-малките символи, които особено в началото се откриват по-трудно. Новият пулт за управление на климатичната инсталация също изисква повече внимание при навигиране. Това обаче са единствените по-съществени недостатъци, които открихме в салона. Седалките са големи, по-ергономични са от досегашните, а качеството на материалите и това на самата сглобка е са на възможно най-високо ниво.

Тествахме новото BMW X5 - 7

Новото Х5 е станало и значително "по-умно" от досегашните. Всички настройки на автомобила могат да се съхраняват в "облак", а на персонализирането на характеристиките е отделено много сериозно внимание. Това се дължи на новата операционна система от седмо поколение (тя вече няма да се нарича iDrive), която разполага с по-логично меню. Всички тези иновации се крият под модерно, но не прекалено екстравагантно (както при новия Touareg) цялостно оформление на арматурата.

Тествахме новото BMW X5 - 8

Сядайки зад волана веднага се забелязва преместеният старт/стоп бутон. Той вече се намира на хоризонталната част на централната конзола, а другото, което прави впечатление е кристалният скоростен лост. Той се предлага като опция и според някои специалисти е прекалено кичозен. На нас обаче ни хареса, а и хубавото е, че всеки може да избере и по-традиционния джойстик на предавателната кутия.

Тествахме новото BMW X5 - 9

Друга съществена разлика между досегашните поколения и новото е в цялостното усещане за лукс. Предишната суровост в интериора е отстъпила място на сензорни екрани, автопилоти, още куп електронни глезотии, както и на перфектна шумоизолация. Като цяло комфортът е на много по-високо ниво и може да се мери дори с този на седмата серия на BMW.

Тествахме новото BMW X5 - 10

Ходовите характеристики също търпят сериозни промени. В зависимост от избрания режим и скоростта на движение, клиренсът се променя автоматично. Колата е станала доста по-проходима, но не трябва да се прекалява с избора на пресечена местност. Х5 не е офроудър с понижаващи предавки и рама, но от себеподобните си предлага една от най-добрите 4х4 системи.

Тествахме новото BMW X5 - 11

На асфалт колата се държи стегнато, воланът е информативен, но с една малка забележка. Най-вероятно заради подобрената возия, кренът в завои е станал по-голям, а стабилизирането на волана в криви с по-голяма скорост се случва по-неохотно. Що се отнася до двигателите, те са два бензинови (по-мощният 50i ще се предлага у нас от 2019-а) и два дизелови, като с никой от тях няма да усетите липса на тяга.

Тествахме новото BMW X5 - 12

Моторите не са иновационни, но пък са оптимално подбрани от богата гама на баварците и пасват перфектно на сравнително тежката каросерия. Икономични са, особено дизеловите, отговарят на всички най-строги норми за екология и наистина предлагат удоволствие от шофирането.Тествахме новото BMW X5 - 13


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    51 8 Отговор
    Поредното хубаво ревю на мобиле. Не сте и спестили недостатъците. Явно има, то без такива не може, но пък и сте я похвалили. Иначе на външен вид Х5 не ми харесва, но явно, съдейки от прочетеното, е високотехнологична и с иновативна база.

    Коментиран от #16

  • 2 Onq s konq

    38 51 Отговор
    Ужас кви са Теа часовници ква е тая грозотиа ас сам потресен моито е по убаво ништо че е на 23 год цепениак а и фчера запали
  • 3 Лопатата

    25 29 Отговор
    Уникален
  • 4 Гост

    39 38 Отговор
    Циферблатите са копирани от Пежо от преди 20 години .....

    Коментиран от #11

  • 5 mediator37

    16 17 Отговор
    Продава се по-добре от предните версии, защото е по-красива от предните.
  • 6 Кондйо

    58 29 Отговор
    Ето един тест на предишното на 4 години с 130 000км, на веднъж рейка 5800лева, верига 3500лева още други нестандартни дребулии 2500 лева всичко за 5 месеца каране! Следващия проблем ще бъде скоростната кутия. Боклук марка никога повече ЕБЕМВЕЕЕ китайските се покачествени с гаранция

    Коментиран от #15, #42, #45

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ИСТИНАТА

    37 13 Отговор
    КОЙТО НЕ КРАДЕ - НЯМА БМВ !!!!!!!
  • 9 Лошо много лошо

    41 21 Отговор
    Колко стотин години ще сбираш 150 000 да си купиш ламарината със средна българска заплата !!!! Кола за мошеници !!!!

    Коментиран от #12

  • 10 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ

    49 2 Отговор
    за кво ви е тва бе ем ве като нямате пари за гражданска данък и бензин
  • 11 асддса

    10 10 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Не мога да кажа дали се шегуваш или си просто сляп хейтър.

    Коментиран от #13

  • 12 СссереМ

    19 27 Отговор

    До коментар #9 от "Лошо много лошо":

    Колата е за умни и съобразителни,но при всички положения не е за некадърници и мързеливи търтеи.
  • 13 Язе

    18 16 Отговор

    До коментар #11 от "асддса":

    Не знам дали е прав или сляп хейтър но какво ще кажеш пък за пневматичното окачване?Я потърси него пък франсетата откога го имат.Почети малко преди да пишеш.
  • 14 Да да

    28 9 Отговор
    Сега разбрах тактиката на ВМЗ! Правиш скапана кола ! После почваш да я подобряваш! Като стане нормална ,спираш да я правиш и пускаш друг модел,отново скапан!
  • 15 Бишко

    15 10 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Като ти гледам ника и пълното незачитане на препинателни знаци, нищо чудно че колата ти е сдала багажа след 5 месеца!:)
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 666

    23 4 Отговор
    Айди сички с доходи до 5 бона, бягайте при диларите за схеми за да може лятото да сте c новия Х на Слънчака!!!!
  • 18 Емил

    21 4 Отговор
    Ало, мародераторите, затрихте ми поста, защото попитах дали колата е с активно окачване или не (защото има две взаимоизкючващи се изказвания - хем е с автоклиренс, хем има крен на завоите). Ако сте толкова НЕВЕЖИ, че не знаете - попитайте, вместо да триете въпроса!

    Коментиран от #20

  • 19 мдааа

    19 11 Отговор
    тия от Мюнхен да не са се кооперирали с Пежо? Таблото с уреди, конфигурацията му и цялата среда конзола е като на Пежо 508/5008

    Коментиран от #46

  • 20 ооооо

    10 8 Отговор

    До коментар #18 от "Емил":

    и в тоя сайт са само комунисти от БКП, не търпят възражения.

    Коментиран от #29

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 КАДИРОВ

    12 28 Отговор
    МЕРЦЕДЕС БМВ БОКЛУЦИ ЗА БЪЛЪЦИ
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Марто

    12 9 Отговор

    До коментар #23 от "Лимонад":

    Много си ограничен. Първо, хората от мобиле и факти ходят на всички първи тестове на нови коли. Основно в чужбина. Второ, този тест е правен в БГ. Виж номерата на колите. И трето, точно журналистите от този сайт са карали толкова бмв-та, колкото ти на картинка не си виждал. Следя материалите им още от весник автопазар, когато ти може и да не си бил роден.
  • 25 Гого

    17 8 Отговор
    Кви са тия стопове на KIA и крадени направо от Jeep Cherokie !?!?!?!?
  • 26 PPP

    14 3 Отговор
    На следващата Х5 предницата ще е само бъбреци...
  • 27 doe

    6 7 Отговор
    бих предпочел гранд чероки срт.някой знае ли какви пари е и колко е разликата между него и бмв - то.

    Коментиран от #30

  • 28 Лольо

    15 3 Отговор
    Аз карам кола която ми струва 5% от доходите ми. Моят роб е моята кола!!! Но в БГ. всичко е изкривено и хората робуват на колите си!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 666

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "doe":

    И мен много ме кефи, 120 до 140 бона чисто ново!!!
  • 31 Julio

    5 2 Отговор
    Интересно що отпадна 40d от моделната гама? Не можаха да го нагодят по изискванията на еко-джендърите ли?

    Коментиран от #32

  • 32 Onja s konja

    3 6 Отговор

    До коментар #31 от "Julio":

    Що ли аз ще ти кажа щото са нафтови печки и не могат да се мерят с бензиновите като 5.0i.Долу нафтовите печки да живее БЕНЗИНА.Ако сакаш тракторист да ставаш си вземи некой трактор.Хахах
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 VikiVarna

    10 2 Отговор
    Х5 Г05 4.0 дизел 340 коня 139 000 лв. с ддс - за сравнение новият Туарег 2019 г. с 3.0 д. с новия 286 коня е 154 000 лв. - напълно новият модел КУ 8 със същия мотор от туарег 3.0 дизел 286 коня е 177 000 лева!!! Най-евтино идва мощния Х5 ГО5 2019 г. с 340 коня - 139 000 лева!!!

    Коментиран от #37

  • 35 шофьора

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Карл Бенц":

    Ма ти не разбираш, ве! Тва е бие-иен-вие. Тва е жип. Минава отвсекъде. Животът му е най-малко 20 г.

    Коментиран от #36

  • 36 Разбирача

    6 1 Отговор

    До коментар #35 от "шофьора":

    Да бе минал е покрай джиповете.Я го изкарай на офроуд малко да видиш що за жип е.
  • 37 dfgdfg

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "VikiVarna":

    108 117 e Tuarega с 286 коня по ценова листа - ти си писал 154 000
    152 461 е Q8 с 286 коня по ценова листа - ти си писал 177 000

    Тия разлики, дето си ги надписал бакшиш за тебе ли са?

    Коментиран от #38

  • 38 VikiVarna

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "dfgdfg":

    Touareg V6 TDI BMT 4MOTION
    изел / 3.0l / 210кВт/286к.с. / 8АТ tiptronic
    BGN 154 065,-

    Допълнително оборудване
    Head-Up Display
    IQ Light - Матрични LED-фарове:
    Innovision Cockpit:
    Security & Service Plus за 3 год.
    Алармена система с обемен датчик
    Алуминиеви джанти "Montero" 9Jx20 с гуми
    Бонус "Blue Pack"
    Бонус "Red Pack"
    Вместимост на резервоара от 90 литра
    Въздушно окачване с управление на
    Дизайн пакет "Atmosphere":
    Доп. помощ при затваряне на вратите
    ЗИМЕН ПАКЕТ II:
    Затъмнени задни стъкла, до 82% поглъщане
    Климатроник "Air Care Climatronic",
    Кожено оборудване "Savona" с ергономични
    Отопление на предното стъкло
    ПАКЕТ "Светлина и видимост" II:
    Пакет "Easy Open / Easy Close":
    Пакет "Памет":
    Предни седалки с функция за "Масаж" и
    Секретни болтове
    Система за самопаркиране "Park Assist" с
    Тапицерия на тавана в черно
    Щори на страничните прозорци на задните
    Серийно оборудване
    8 високоговорителя
    отпред и отзад
    EPB - електронна ръчна спирачка с
    функция "Auto Hold"
    ISOFIX подготовка за закрепване на две
    детски седалки на задната седалка
    LED-фарове за къси и дълги светлини с
    LED-дневни светлини
    iPod/iPhone съвместим USB вход
    Автоматична блокировка на диференциала
    Автоматично включване на фаровете
    Алуминиеви джанти "Cascade" 8Jx18
    Антена
    Аптечка и светлоотразителен триъгълник
    Асиметрично делими задна седалка и
    облегалка със заден подлакътник
    Асферично странично огледало
    от страната на водача
    Безконтактно запалване "Keyle

    Коментиран от #39

  • 39 123

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "VikiVarna":

    При това оборудване 'бавареца' знаеш ли на колко ще дойде? Те са германци, плащаш за всяко копче и лост в повече, което е над базата.
  • 40 гощо

    4 3 Отговор
    Малко на Хюндай бие отзад. Лично съм фен на Х5 от първото още.Макар разумният човек да трябва да си купи КУАТРО споциално за Х5 може да се постъпи НЕразумно.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Цецо

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Купи си пак кола на старо
  • 43 И13

    3 3 Отговор
    Егаси натоварващите коли. Кола ли търсят или бунгало.
  • 44 Bgman

    9 1 Отговор
    Имам чувството, че производителите вече се напреварват да правят грозни коли (с малки изключения). Предишният модел ми харесва много повече. Същото важи и за Mercedes ML. За арматурното табло да не говорим - пълна олигофрения. Като добавим и цялата ненужна електроника - да ни е честито "новото технологично" време.
  • 45 nike

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Ако се смени маслото на автомата, а не се чака да се счупи, понеже го водят несменяемо, няма да да заминат скорстите. Иначе са така. Малко рано са се случили тези ремонти. Обикновенно са към 200000 км:)))
  • 46 Jack Bauer

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "мдааа":

    Отдавна са се кооперирали, 1.6 ХДИ двигателя се слага на Мини Купър от 100 години
  • 47 mateo

    0 0 Отговор
    Това е ако е джип ще си отрежа главата, ето това е истинският джип!!!
  • 48 LCD

    1 2 Отговор
    Имиджова кола. Ни риба ни рак... След 5 години ще е може да се купи за без пари, а има разни други марки, които държат сериозни цени. И има защо!

    Коментиран от #50

  • 49 Един друг

    2 0 Отговор
    Рубриката "Комбита се цапат в плитка кал" има ново попълнение.
  • 50 Луд

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "LCD":

    Купи си Х5 2007 година за без пари лаяч,нямаш пари за 1.9 TDI тръгнал да обяснява ,как тази кола ще е без пари след време тАпанар

    Коментиран от #51

  • 51 LCD

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "Луд":

    Кой е тАпанар се вижда от начина по, който пишеш. А мен не ме мисли :) Явно си поредния киселяк с X5 или друго бмв, който е дал 30к и се мисли за голямата работа.
  • 52 noname

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).
    ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА поне да бяхте проверили преди да пишете
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.