10 Декември, 2018 11:34 7 532 6

BMW-то с най-странни "бъбреци"

  • bmw-
  • carrozzeria bertone-
  • spicup
BMW-то с най-странни "бъбреци" - 1

Автомобилите с марка BMW имат един от най-разпознаваемите дизайнерски елементи - двойната радиаторна решетка, наричана в разговорния език просто "бъбреци". Този елемент присъства на всяко BMW от 1933 година насам. Формата и големината са различни, но винаги колата с такава решетка е фирмено разпознаваема.

BMW-то с най-странни "бъбреци"

Преди години обаче известните "бъбреци" се претворени по странен начин от Нучио Бертоне. Това е синът на основателя на Carrozzeria Bertone - същият, който ръководи компанията по време на създаването на шедьоври като Lamborghini Miura, Espada и Countach, Iso Grifo, Fiat X1/9 и много други.

BMW-то с най-странни "бъбреци"

Автомобилът, за който ви разказваме си остава в един-единствен екземпляр. Той е концептуална разработка и се нарича Spicup. Названието обединява думите spider (открита каросерия) и coupe и намеква за трисекционнен сгъваем твърд таван. Иначе този дизайн се вижда и на друг автомобил дело на Бертоне - Alfa Romeo Montreal, но да не се отклоняваме от темата.

BMW-то с най-странни "бъбреци"
Alfa Romeo Montreal

Spicup е построен на скъсено шаси от BMW 2500, а двигателят му е шестцилиндров от модела 2800. Мощността е 170 конски сили, а пиковият момент се предава на задните колела през четиристепенна механична скоростна кутия. Като изключим тотално различният дизайн на колата, най-впечатляващото екстериорно решение е свързано с въпросната бъбрековидна радиаторна решетка.

BMW-то с най-странни "бъбреци"

Бертоне въобще не я включва в представата си, като накрая монтира пред стандартната радиаторна решетка чифт гумени буфери, използващи се за предпазване на никелираните брони в миналото. Днес, в някои модели, като BMW i3 например, бъбрековидната решетка не играе никаква роля и през нея не минава въздух.

BMW-то с най-странни "бъбреци"

По онова време обаче подобна дързост никой не си е позволявал. След представянето на модела, той е продаден от BMW на двама братя от Холандия, които го карат няколко години, след което колата е приведена в напълно оригинален вид и заема почетно място в музея на BMW в Мюнхен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 choko

    18 3 Отговор
    Бертоне имат невероятни попадения. тези горе са едни от тях
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Японеца

    5 4 Отговор
    Ама това бенве мноу яко!
  • 4 майстора

    3 4 Отговор
    Alfa Romeo Montreal си е уникална колица !! Това БМВ добре че не са се излъгали да го пуснат ...превид че в тия години се продава БМВ е9 не мисля че щеше да има шанс
  • 5 I d r i v e

    0 1 Отговор
    ...мммм даа.... Намирам препратки към този прототип в старата ми Z3 - ка, а именно задницата и хрилете в предния калник.... 😎
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.