Предвид последното "облагородяване" на пътната инфраструктура в столицата, което уж имаше за цел да направи пътищата по-хубави и по-удобни, се случи нещо, което едва ли са очаквали отговорните хора от общината. Задръстванията станаха по-големи, а една от причините е обособяването на т.нар. бус ленти.
Такива вече има на почти всички големи булеварди в София, което може би е добре за градския транспорт, но определено се отразява зле на ползвателите на лични моторни превозни средства. В същото време тези ленти са слабо натоварени предвид трафика на градския транспорт и като цяло не се използват пълноценно.
Идеята, която се опитваме да предложим заедно с вас, е трафикът в тези бус ленти да се уплътни повече, без това да пречи на градския транспорт, а ползването им от други превозни средства да не става с цената на нарушения, каквато е практиката в момента. За целта трябва да има по-строг контрол от страна органите, както и точни правила.
Ясно е, че конвенционалните автомобили не могат да се движат в бус лентите, но не смятате ли, че би могло да се разреши ползването им от друг вид транспорт. Т.нар. "зелени автомобили", например са само една от тези групи. И без това привилегиите им у нас са далеч по-малко, отколкото в големите градове в Европа.
Тук те използват единствено безплатна зона за паркиране, при това само електромобилите. А този вид транспортни средства (електромобили и хибриди.) съвсем не са много у нас, при това се движат основно в градовете и най-вече в София. Ако им се позволи да се движат в бус лентите, това ще доведе до стимул за по-екологични транспортни средства, както и ще облекчи трафика в платната извън въпросните бус ленти.
Освен екоавтомобилите в бус лентите могат спокойно да се движат мотоциклетисти, което ще е далеч по-безопасно за тях, а и няма да пречат толкова на леките коли. Не на последно място, в бус лентите биха могли да се движат и такситата, които съвсем не са малко в столицата (по последни данни - около 7 000). Така клиентите, използващи услугите им, ще плащат по-малко и ще стигат по-бързо, а останалият трафик ще се разтовари значително.
И всичко това би могло да се случи, без да се нарушава графикът на градския транспорт. Според нас положението в момента е значително по-лошо, защото забраната за движение в бус лените не се спазва, задръстванията се увеличават, а градският транспорт страда повече. Единствено паричните санкции, събирани от КАТ, се увеличават, но какво от това - ние, обикновените граждани, не се придвижваме по-бързо и по-лесно. За това ви питаме: Кой, освен автобуси и тролейбуси, да има право да се движи в бус лентите?