През миналата година по света са продадени 94 791 000 нови леки и лекотоварни коли или с 0.5% по-малко, отколкото през 2017-а, сочат данните на международната консултантска компания LMC Automotive. Така глобалният автомобилен пазар отбелязва спад за пръв път от 2009 г.
Световен лидер по продажби на нови возила остава Китай, където през 2018-а са купени 27 732 000 коли (-3%). Следват Съединените щати със 17 292 000 автомобила (-0.6%) и Западна Европа с 16 153 000 - практически без разлика в сравнение с 2017 г.
Изключение от общата тенденция са страните от Източна Европа, където са реализирани 4 243 000 нови коли или с 0.5% повече, отколкото през 2017 г. В Южна Америка също са продадени 7.1% повече автомобили (3 245 000). След най-големите пазари са Япония (5 203 000, +0.8%), Канада (2 018 000, -1.2%) и Южна Корея (1 177 000, +1.4%).