Хечбекът Volkswagen Golf остава най-продаваната нова кола в Европа. Проучването е на статистическата агенция JATO Dynamics, като в нея се отбелязва, че тази титла е десета подред за Golf. Седмата генерация на модела е към края на своя живот и през миналата година спадът в продажбите спрямо аналогичния период от 2017-а е с 8%.
Освен на този факт, спадът в продажбите на Golf се дължи на дизеловия скандал около марката, в резултат на което продажбите на дизелови Golf-ове са намалели с 30% през 2018-а. Въпреки всичко Golf запазва лидерството си в Европа с 445 754 продадени коли на Стария континент.
Втората позиция се държи от още един модел, жизненият цикъл на който е към своя край. Става дума за френското Renault Clio, от което през 2018 година в Европа са продадени 336 268 екземпляра. Показателят е с 2% по-висок от този през 2017-а. Трето място отново е за модел на Volkswagen.
Това е малкото Polo, от което през миналата година са продадени 299 920 коли - показател, по-висок с 10% от предходния. В класацията следват Ford Fiesta (270 738 продадени коли в Европа) и Nissan Qashqai (233 026 продадени коли в Европа). Fiesta-та обаче е с ръст в продажбите от 6%, докато продажбите на Qashqai бележат спад с 6%.
В топ 10 за най-продавани нови автомобили в Европа се нареждат още Peugeot 208 (230 049 бр., -6%), Volkswagen Tiguan (224 788 бр., -5%), Skoda Octavia (223 352 бр., -3%), Toyota Yaris (217 642 бр., +9%) и Opel/Vauxhall Corsa (217 036 бр., -7%).