Женева, Швейцария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Днес отваря врати най-значимото автомобилно изложение на Стария континент - това в Женева, а наш екип е на мястото на събитието. Основните ни впечатления са, че и тази година се усеща традиционното присъствие на суперкари. За тях обаче ще ви разкажем по-късно, а сега ще спрем вниманието ви на най-важните серийни автомобили, които марките представят тук в Женева.
Започваме с една от най-значимите премиери на изложението - новото поколение на Renault Clio. Французите залагат много на своя бестселър и първото ни впечатление е, че определено са успели и този път. Режията представи официално петата генерация на бестселъра, която е по-къса с 14 мм и по-ниска с 30 мм от досегашния модел. При дължина 4 048 мм френският хечбек е висок 1 440 мм, което е довело до съществено подобряване на аеродинамиката. Въпреки намалелите размери на каросерията в салона има повече пространство, отколкото досега. Тайната зад това постижение е напълно преосмислената ергономия на интериора.
Пряката конкуренция на Renault, в лицето на Peugeot, също изпъква с впечатляваща премиера в Женева. Става дума за новата генерация на модела 208, която впечатлява с кардинално изменен дизайн, с интериор с i-Cockpit с триизмерен цифров приборен панел, както и с обновена гама от двигатели. В новата генерация е налична и електрическа версия e-208. Новото 208 е построено на универсалната платформа CMP (Common Modular Platform), на която се прави DS 3 Crossback и ще залегне в основата на следващата Opel Corsa.
Чехите от Skoda вече показаха хечбека Scala, но въпреки това тази кола продължава да буди интерес от страна на журналистите. Истинската новост на щанда на Skoda в Женева обаче е кросоувърчето Kamiq. Позициониран под компактния Karoq, Kamiq е дълъг 4 241, широк 1 793 и висок 1 531 мм при междуосие 2 651 мм. Обемът на багажника е 400 литра, но лесно може да бъде увеличен на 1 395. Екстериорно обаче Kamiq има доста разчупено излъчване със светодиодните си "двуетажни" фарове и стоповете с форма на бумеранг, което определено не се приема еднозначно от публиката.
Комбито на Passat получи своята първа специална версия. Тя се нарича R-Line Edition, разполага с фирмената 4Motion система за предаване на момента към четирите колела и е налична с по-мощни двигатели. Бензиновият 2.0 TSI е с мощност от 272 конски сили, а турбодизелът 2.0 Bi-TDI е с мощ от 240 коня. Новата версия R-Line Edition, в двете си изпълнения - дизел и бензин, е налична само за комбито Passat Variant.
След отделянето си от Volvo като самостоятелна марка шведският производител Polestar най-сетне представи първия си изцяло електрически сериен модел. Наречен просто 2, фастбекът ще се опита да подлее вода на Tesla Model 3. Визията му (на живо) обаче съвсем не е толкова впечатляваща, колкото изглежда на снимки.
Компанията Mazda показа един доста красив модел, представляващ повдигната Mazda3 с повишена проходимост. Колата наистина е впечатляваща, но недоумение буди въпросът за какво им е на японците такъв модел, като си имат CX-3 и CX-5. Именно между тези два кросоувъра ще бъде позиционирана новата CX-30.