Шест години след премиерата на Captur и две години след единствения му рестайлинг, французите представиха второто поколение на модела. Автомобилът ще започне да се продава в Европа и у нас от началото на 2020 година, като ще се противопостави директно на конкуренти, като Peugeot 2008, Fiat 500X, Seat Arona, Ford EcoSport и др.
Новият Captur се прави на CMF-B платформата на концерна, станал е по-дълъг със 107 мм и по-широк с 19 мм. Височината е нараснала със 7 мм. Според французите, този прираст не се е отразил съществено на външните габарити на колата, но пък дава възможност за изграждане на значително по-просторен салон.
Екстериорните разлики се откриват по изменената каросерия. Стилистично колата прилича на предшественика си, но вече предницата впечатлява с характерните за всички нови Renault С-образни диодни светлини. Интериорът пък е направен в стила на компактните хечбекове на марката Zoe и Clio.
Французите заявяват, че материалите в купето са на много по-високо ниво. Уредите са изцяло дигитални, а що се отнася до двигателите, то новият Captur ще е първата кола на марката, която ще получи хибриден силов тракт E-Tech Plug-in Hybrid, разработен със съвместните усилия на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.
В основата на хибридния тракт лежи 1.6-литров атмосферен мотор и два електродвигателя. Единият е вграден в скоростната кутия, а вторият е съединен с коляновия вал на двигателя с вътрешно горене. Автономният пробег на ток е от 45 до 60 километра. Хибридът ще се появи в средата на следващата година.
Със същия хибриден силов тракт ще се оборудва и новото Clio. Първоначално продажбите ще стартират с 1.5-литров дизел с две мощности - 95 и 115 к.с., както и с еднолитров бензинов мотор с мощ от 100 коня. Скоростните кутии ще са пет- и шестстепенна механични и седемстепенна роботизирана трансмисия.