Отидете към основна версия

29 282 19

1000-километров тест драйв на KIA Venga

  • kia venga

Пазарът в Европа на миниванове и компактни кросоувъри има особености, които го отличават от всички останали. Това с пълна сила важи и за родния пазар на нови автомобили. В последно време именно тези два сегмента са на особена почит сред европейците и естествено марките наблягат на тях. Корейците от KIA не правят изключение. По време на доста интересен и запомнящ се тест драйв вносителят на марката у нас представи новите си модели Venga и Sportage - возила, в които се набляга на качества като вместимост и функционалност. Ето и нашите първоначални впечатления от модела Venga, а мнението ни за Sportage можете да видите в раздел "джипове"

Venga

Корейският субкомпактен миниван носи испанско име, проектиран е в Германия и се произвежда в Чехия. Това обаче са само част от интересните неща около него. Автомобилът притежава стилен дизайн, като в него съвсем леко са загатнати спортни черти. Основното му преимущество обаче не е екстериорния вид а неговия просторен и функционален салон.

Отвън Venga изглежда доста компактно, но вътре впечатлява с голямо пространство и практични решения. Остъклената площ е голяма, решение което заедно с високия таван още повече подсилва усещането за простор в купето. Седалките не са големи, но са удобни, уредите са конвенционални и информативни, а качеството на изработка е на доста високо ниво.

Що се отнася до материалите в купето, то от тях има какво още да се желае, но като цяло не са предпоставка за дискомфорт. Впечатление прави мястото за краката на пасажерите отзад. То е голямо и почти неестествено предвид външните габарити на колата. Багажникът също не е никак малък, като се има предвид класа в който се позиционира Venga. Обемът му варира от 440 до 1 253 литра, което е и един от основните плюсове на модела.

Двигателната гама на Venga включва два бензинови и два дизелови агрегата, които са с обем 1.4 и 1.6 литра. Дизелите имат и подразновидности, наречени power и sport, характеризиращи се с по-голяма мощност. Тестваният от нас екземпляр беше именно дизелов с обем на мотора 1.4 литра.

Мощността може да се каже, че е достатъчна. Въпреки приставките Power или Sport обаче с тази кола едва ли можете да карате непрекъснато в лявата лента на магистралата, но тя не е и предназначена за това. Точно този дизелов агрегат, носещ индекс U2 е нов за марката и според нас е най-оптимален за модела. Неговото основно предимство е, че е икономичен и не на последно място - безшумен.

Впечатление прави и возията, която е сравнително мека. Основната причина е, че Venga  притежава необичайно дълго междуосие от 2 615 мм. Като цяло това е непретенциозен автомобил, подходящ както за градски, така и за извънградски пътешествия. Достатъчно голям е за да служи като семейна кола, но наред с това е идеален за натоварения градски трафик. Според мнозина от специалистите именно подобни ще са масовите коли на бъдещето.

Цените на различните модификации варират от 26 000 до 36 000 лева с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.

Свързани новини

  • Kia Venga

    В компактния европейски клас предстои оживление. Без да вдигат особена патърдия, от Kia оповестиха дебюта на изцяло нов модел, който ще замени проти ...
    22.08.2009
    1 230
    0