Last news in Fakti

24 Септември, 2010 12:20 29 153 19

1000-километров тест драйв на KIA Venga

  • kia venga

Пазарът в Европа на миниванове и компактни кросоувъри има особености, които го отличават от всички останали. Това с пълна сила важи и за родния пазар на нови автомобили. В последно време именно тези два сегмента са на особена почит сред европейците и естествено марките наблягат на тях. Корейците от KIA не правят изключение. По време на доста интересен и запомнящ се тест драйв вносителят на марката у нас представи новите си модели Venga и Sportage - возила, в които се набляга на качества като вместимост и функционалност. Ето и нашите първоначални впечатления от модела Venga, а мнението ни за Sportage можете да видите в раздел "джипове"

Venga

Корейският субкомпактен миниван носи испанско име, проектиран е в Германия и се произвежда в Чехия. Това обаче са само част от интересните неща около него. Автомобилът притежава стилен дизайн, като в него съвсем леко са загатнати спортни черти. Основното му преимущество обаче не е екстериорния вид а неговия просторен и функционален салон.

Отвън Venga изглежда доста компактно, но вътре впечатлява с голямо пространство и практични решения. Остъклената площ е голяма, решение което заедно с високия таван още повече подсилва усещането за простор в купето. Седалките не са големи, но са удобни, уредите са конвенционални и информативни, а качеството на изработка е на доста високо ниво.

Що се отнася до материалите в купето, то от тях има какво още да се желае, но като цяло не са предпоставка за дискомфорт. Впечатление прави мястото за краката на пасажерите отзад. То е голямо и почти неестествено предвид външните габарити на колата. Багажникът също не е никак малък, като се има предвид класа в който се позиционира Venga. Обемът му варира от 440 до 1 253 литра, което е и един от основните плюсове на модела.

Двигателната гама на Venga включва два бензинови и два дизелови агрегата, които са с обем 1.4 и 1.6 литра. Дизелите имат и подразновидности, наречени power и sport, характеризиращи се с по-голяма мощност. Тестваният от нас екземпляр беше именно дизелов с обем на мотора 1.4 литра.

Мощността може да се каже, че е достатъчна. Въпреки приставките Power или Sport обаче с тази кола едва ли можете да карате непрекъснато в лявата лента на магистралата, но тя не е и предназначена за това. Точно този дизелов агрегат, носещ индекс U2 е нов за марката и според нас е най-оптимален за модела. Неговото основно предимство е, че е икономичен и не на последно място - безшумен.

Впечатление прави и возията, която е сравнително мека. Основната причина е, че Venga  притежава необичайно дълго междуосие от 2 615 мм. Като цяло това е непретенциозен автомобил, подходящ както за градски, така и за извънградски пътешествия. Достатъчно голям е за да служи като семейна кола, но наред с това е идеален за натоварения градски трафик. Според мнозина от специалистите именно подобни ще са масовите коли на бъдещето.

Цените на различните модификации варират от 26 000 до 36 000 лева с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоян

    31 32 Отговор
    Интересна количка. Много по-добре изглежда от Опел Мерива, а и с този икономичен дизел си е направо върха
  • 2 aha

    17 30 Отговор
    mnogo dobre izglejda! ne vqrvam da e proektirana v germaniq,kato vidq golf i audi :D
  • 3 USA

    39 4 Отговор
    Вярваш или не хората са си го написали. Иначе за твое сведение киа имат дизайнерско студио в Рюселсхайм
  • 4 Скобелев

    19 28 Отговор
    Много интересно превозно средство. Авторът е напълно прав именно подобни ще са масовите коли на бъдещето.
  • 5 ВДВ

    31 24 Отговор
    Аа! Този път ще подкрепя колегите, които са на мнение, че за тези пари се купува хубава кола на малко години ама класна, пък било и втора ръка. 26 - 36 хиледарки - знаете ли какви пари това бе. За тая Венгичка с 1,4 моторче и то като го напънеш на магистралата ще харчи колкото един добър дизел. Не мерси!
  • 6 Driver

    20 33 Отговор
    Vinagi e po dobre korejska otkolkoto nemska karuca Pak bila tq i nova

    Коментиран от #7

  • 7 Анонимен

    30 11 Отговор

    До коментар #6 от "Driver":

    XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAX
  • 8 Цецо

    41 10 Отговор
    Четох, четох, всичко добре, всичко точно, но като видях, че са хакнали 1,4 и 1,6 мотори ми стана жалко и съжалих за изгубеното време да чета за КИА-та. Карам Сценик с 1,6 двигател и мога да заявя, че като се натовари както трябва и с достатъчен брой пътници, като се пусне климатика и като добавим това, че е на газ... УМИРА! Истината е в големите двигатели! Защо се циганят и не сложат нормален 1.8 или 2.0, а защо не и 2.4 мотор??? Тази кола на нашич пазар за 2-ра употреба ще е с изцеден двигател... Това ми е мнението подкрепено с опита с малолитражен миниван.
  • 9 нагърмян

    52 19 Отговор
    Кошница
  • 10 Ицака

    11 16 Отговор
    Де тоя късмет всички да карахме такива "кошници". Много е хубава колата, но малко по-височка като че ли и идва цената.

    Коментиран от #12

  • 11 ДАДО

    15 9 Отговор
    Тя по-скъпа от Яриса и то много.
  • 12 ВДВ

    23 12 Отговор

    До коментар #10 от "Ицака":

    Да именно. Точно в това е въпроса. Ако беше на достъпна цена - нищо и няма, но за 27000лв.! Вчера видях Глоф VІ пред Парк мола в Ст.Загора. Честно казано не я бях виждал шестицата отблизо - да я кусам така да се каже. Вземам си всички предишни мнения за голфа обратно. Наистина човек трябва да пипне и тогава да приказва. Това е мн.добро нещо. Така, че Венгата на цената на Дачията - да, ама на цената на Голфа - че кое ме спира да си купя Голф в тоя случай? Ако ще е гарга да е рошава!
  • 13 гре

    23 21 Отговор
    Скъпи подрастващи!!! За неразбиращите ще кажа две, три думи!!!Новите модели винаги са доста скъпи и неизгодни в началото , докато се водят продукт"звезда".След две,три години нещата се коригират значително!
    Този господин със сценика да му кажа , че разликата от новите мотори и този дето го има той е гигантска!!!Бъдещето е на коли с малки обеми на двигателя , но високо продуктивни и икономични!!!Аз например карам малка кола 1.3 двигател със 100 коня.Мицубиши колт -нов.С 5 човека и пуснат климатроник дърпа повече от добре!!! към Велинград катери на 5 без да глъхне !!!!Ускорява от нула до 100 за 11 секунди.Разход градско 7.5 , а извън града 5 твърдо.В момента има и турбо мотори 1.2 -105 коня на фолксваген мисля че е.Той според вас бавен ли е ????Последно .Щом като с класите смятат да ги правят вече 2 литрови вие решете къде е бъдещето!!!
  • 14 Цецо до "гре"

    25 9 Отговор
    Аз пък предпочитам голям мотор, не някакъв малък астматик назобан с турбинка на ръба на възможностите. Истината е голям мотор, с голям втртящ момент и голям ресурс, а не на 100 000 км основен ремонт или нов двигател...
  • 15 gre

    8 1 Отговор
    Бате , в кой век живееш????Хората утре ще направят атомни коли коли , ти пак големи атмосверки ще сънуваш!!!Пак ти казвам , в крайна сметка ти тая кола няма да я надживяваш , така че карай новото!!По - бързо е , по-икономично и екологично е!!!!!
  • 16 toto

    1 6 Отговор
    ...27000 лева да ги лепиш... пак няма къде да ги налепиш по тая кола. Пореднята бюджетна кола. Сигурно ще се произвежда 1-2 години и след фейслифта ще стане от Venga на Vamos. Вътре ми прилича на ефтин касетофон...)))
  • 17 kaizersoze

    17 0 Отговор
    ..седя и гледам как за нула време по стар БГ обичай се хванахме за гушите-Хубава е!,Не лоша(скъпа)е! Истината,мили деца,е че колата е хубава и не е скъпа,ние сме бедни,затова се заяждаме.Айде със здраве...
  • 18 ico77

    13 1 Отговор
    Да по-скъпа е от Yaris-a и има за какво. Много по-качествена е. Карам Yaris D4D 2008-ма с най-високо ниво на оборудване и ще ви кажа, че по отношение качество на материалите е голям боклук. Имам чувството, че се намирам в китайски автомобил. Sorry за феновете на Toyota ама това си е истината. На панаира в Пловдив успях да разгледам Venga по-обстойно и трябва да призная, че има за какво да струва толкова пари.
  • 19 Петър Стефанов

    6 1 Отговор
    Тест драйв-2 години 45000 км. Никакви забележки. Икономичен и надежден дизел, безотказен, пъргав. Единствено пожелание-можело е да вкарат пластмасите от интериорът на Ceed за по-приличен комфорт. Но и така е нормално-няма остаряване или прегаряне. Иначе супер пространство в малка дължина, един зад друг сядат двама мъже по 1,90 м.!!! Който се прави на много важен и претенциозен шофьор губи, пренебрегвайки практичноста и надежноста на този модел!