Пазарът в Европа на миниванове и компактни кросоувъри има особености, които го отличават от всички останали. Това с пълна сила важи и за родния пазар на нови автомобили. В последно време именно тези два сегмента са на особена почит сред европейците и естествено марките наблягат на тях. Корейците от KIA не правят изключение. По време на доста интересен и запомнящ се тест драйв вносителят на марката у нас представи новите си модели Venga и Sportage - возила, в които се набляга на качества като вместимост и функционалност. Ето и нашите първоначални впечатления от модела Venga, а мнението ни за Sportage можете да видите в раздел "джипове"
Venga
Корейският субкомпактен миниван носи испанско име, проектиран е в Германия и се произвежда в Чехия. Това обаче са само част от интересните неща около него. Автомобилът притежава стилен дизайн, като в него съвсем леко са загатнати спортни черти. Основното му преимущество обаче не е екстериорния вид а неговия просторен и функционален салон.
Отвън Venga изглежда доста компактно, но вътре впечатлява с голямо пространство и практични решения. Остъклената площ е голяма, решение което заедно с високия таван още повече подсилва усещането за простор в купето. Седалките не са големи, но са удобни, уредите са конвенционални и информативни, а качеството на изработка е на доста високо ниво.
Що се отнася до материалите в купето, то от тях има какво още да се желае, но като цяло не са предпоставка за дискомфорт. Впечатление прави мястото за краката на пасажерите отзад. То е голямо и почти неестествено предвид външните габарити на колата. Багажникът също не е никак малък, като се има предвид класа в който се позиционира Venga. Обемът му варира от 440 до 1 253 литра, което е и един от основните плюсове на модела.
Двигателната гама на Venga включва два бензинови и два дизелови агрегата, които са с обем 1.4 и 1.6 литра. Дизелите имат и подразновидности, наречени power и sport, характеризиращи се с по-голяма мощност. Тестваният от нас екземпляр беше именно дизелов с обем на мотора 1.4 литра.
Мощността може да се каже, че е достатъчна. Въпреки приставките Power или Sport обаче с тази кола едва ли можете да карате непрекъснато в лявата лента на магистралата, но тя не е и предназначена за това. Точно този дизелов агрегат, носещ индекс U2 е нов за марката и според нас е най-оптимален за модела. Неговото основно предимство е, че е икономичен и не на последно място - безшумен.
Впечатление прави и возията, която е сравнително мека. Основната причина е, че Venga притежава необичайно дълго междуосие от 2 615 мм. Като цяло това е непретенциозен автомобил, подходящ както за градски, така и за извънградски пътешествия. Достатъчно голям е за да служи като семейна кола, но наред с това е идеален за натоварения градски трафик. Според мнозина от специалистите именно подобни ще са масовите коли на бъдещето.
Цените на различните модификации варират от 26 000 до 36 000 лева с ДДС.
24 Септември, 2010 12:20 29 153 19
1000-километров тест драйв на KIA Venga
Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стоян
15:55 08.09.2011
2 aha
15:55 08.09.2011
3 USA
15:55 08.09.2011
4 Скобелев
15:55 08.09.2011
5 ВДВ
15:55 08.09.2011
6 Driver
Коментиран от #7
15:55 08.09.2011
7 Анонимен
До коментар #6 от "Driver":
XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAX15:55 08.09.2011
8 Цецо
15:55 08.09.2011
9 нагърмян
15:55 08.09.2011
10 Ицака
Коментиран от #12
15:55 08.09.2011
11 ДАДО
15:55 08.09.2011
12 ВДВ
До коментар #10 от "Ицака":
Да именно. Точно в това е въпроса. Ако беше на достъпна цена - нищо и няма, но за 27000лв.! Вчера видях Глоф VІ пред Парк мола в Ст.Загора. Честно казано не я бях виждал шестицата отблизо - да я кусам така да се каже. Вземам си всички предишни мнения за голфа обратно. Наистина човек трябва да пипне и тогава да приказва. Това е мн.добро нещо. Така, че Венгата на цената на Дачията - да, ама на цената на Голфа - че кое ме спира да си купя Голф в тоя случай? Ако ще е гарга да е рошава!15:55 08.09.2011
13 гре
Този господин със сценика да му кажа , че разликата от новите мотори и този дето го има той е гигантска!!!Бъдещето е на коли с малки обеми на двигателя , но високо продуктивни и икономични!!!Аз например карам малка кола 1.3 двигател със 100 коня.Мицубиши колт -нов.С 5 човека и пуснат климатроник дърпа повече от добре!!! към Велинград катери на 5 без да глъхне !!!!Ускорява от нула до 100 за 11 секунди.Разход градско 7.5 , а извън града 5 твърдо.В момента има и турбо мотори 1.2 -105 коня на фолксваген мисля че е.Той според вас бавен ли е ????Последно .Щом като с класите смятат да ги правят вече 2 литрови вие решете къде е бъдещето!!!
15:55 08.09.2011
14 Цецо до "гре"
15:55 08.09.2011
15 gre
15:55 08.09.2011
16 toto
15:55 08.09.2011
17 kaizersoze
15:55 08.09.2011
18 ico77
15:55 08.09.2011
19 Петър Стефанов
00:06 21.07.2013