Технологиите за обработка на метала против ръжда не са тайна и автопроизводителите отдавна трябваше да са решили проблема с корозията. Въпреки това все още има относително нови коли, които продължават да страдат от този неприятен проблем.
Руският автомобилен портал NJCAR състави антикласация на петте най-ръждясващи модела, произвеждани между 2005 и 2014 г. Повечето от тях са популярни и на вторичния пазар в България.
На пето място в антикласацията се подрежда Ford Mondeo от периода 2006-2010 г. Неговата антикорозионна защита не създава грижи само през първите пет години. След това обаче започват да се появяват ръждиви гнезда, като най-уязвими са праговете, веждите на калниците и подът.
Четвърта позиция в рейтинга на NJCAR заема Mazda6 (2005-2008). Около четири години след покупката вече започват да ръждясват предните калници, подът и веждите на задните калници.
Още по-зле е положението при произведените през 2005 и 2006 г. "нисани" Almera. След три-четири години те така започват да корозират, че от NJCAR ги наричат "храна за бобри".
Среброто в антикласацията отива при Opel Astra (2005-2012). Корозията напада не само пода и калниците, а също долната част на вратите и дори капака на двигателя.
Безспорен шампион сред най-корозиращите модели, произвеждани между 2005 и 2014 г., е Geely Emgrand X7. Каросерията на китайския кросоувър не само не е поцинкована, а и е покрита с нискокачествени бои и лакове, които са абсолютно безсилни срещу ръждата.