Атина, Гърция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
1.5 млн. продадени Captur-а до момента са доста сериозен показател, че този автомобил е един от бестселърите на марката и с появата на второто поколение трябваше да се внимава много. Французите показаха статично автомобила във Франкфурт през септември, а сега организираха и първите му динамични тестове в Атина.
Наш екип беше на мястото на събитието, където успяхме да изпитаме възможностите на второто поколение Renault Captur. Първоначалните ни впечатления са основно положителни, но колата, като всяка друга, има и своите недостатъци. И ако при появата на първия Captur, той трябваше да се конкурира основно с Nissan Juke, сега, конкурентите са повече от 20 и респективно трябва да се обръща повече внимание към детайла.
Екстериор
Това се вижда още от пръв поглед. Дизайнът е значително осъвременен, а при пряко сравнение с предшественика се вижда, че Captur е станал по-модерен и по-мускулест. Твърдението на французите, че колата разполага с по-остри черти и с подчертано атлетични контури определено съответства с действителността. Освен това кросоувърът е станал с 11 см по-дълъг, като дължината му вече достига 4.23 м.
Разширението на каросерията не е много в сантиметри, само 2 см, но тази промяна определено си личи и оказва положително влияние, както на дизайна, така и на функционалността на колата. На очи се набиват и новият LED-светлинен подпис, по-тесните и по-издължени стопове, както и по-модерните предни светлини. Като цяло, спокойно можем да кажем, че новият Captur е станал по-модерен и по-луксозно изглеждащ.
Интериор
Последното твърдение важи и с пълна сила за салона на колата, особено в по-високите нива на оборудване. Материалите са по-меки, по-качествени, като един от малкото минуси е свързан с недотам добрата сглобка. Това обаче ще остане незабелязано от по-неопитно око и не представлява кой знае какъв недостатък. Салонът изглежда авангардно, но наред с това е доста практичен и функционален. Основният акцент в него е т.нар. "плаваща" конзола.
Тя е изключително ефектна и в същото време удобна, но е достъпна само за версиите с автоматична скоростна кутия. Сделките са с добре изразена странична поддръжка, не са меки, но са ергономични. Увеличената дължина на колата води и до по-голямо пространство за краката на пасажерите отзад, а по-широкото купе прави задния диван удобен за трима пътници. Задната седалка е с възможност за регулиране в предно-задна посока, като диапазона е 18 сантиметра.
По този начин обемът на багажника може да се увеличи до впечатляващите (предвид този клас) 536 литра, при 477 литра при досегашното поколение. Персонализацията в салона също заслужава внимание, защото се предлагат 18 различни комбинации. Единственият проблем в интериора е навигационната система, която е дело на Tom-Tom и продължава да показва неточности и забавяне. Иначе, въпросната навигация се проектира на огромен, вертикално ориентиран дисплей, който е информативен и удобен за навигиране.
Двигател и ходови характеристики
Новият Captur разполага от прилична гама от дизелови и бензинови двигатели, като интересното е, че по-малкия бензин Tce100 се предлага и с фабрична газова уредба. Тази кола ще разполага и с хибридна версия, но нея французите ще представят по-късно, като това ще е първият хибрид за марката. Неговият силов тракт ще се състои от атмосферен 1.6-литров бензинов двигател и от електромотор.
Дизелът със 116 коня е добре познат и доста икономичен, но не беше наличен по време на тестовете в гръцката столица. Най-оптимален според нас е новият двигател, който се използва от французите и който е съвместна разработка на Mercedes и Renault. 1.3-литровият мотор е икономичен и предлага перфектна динамика за лекото кросоувърче. С него колата се чувства изключително пъргава, динамика не липсва в нито един от оборотните режими, а EDC трансмисията на Renault е идеално адаптирана към мотора. Мощността му е 131 конски сили и не изисква честа смяна на предавките.
Моторът не е твърде шумен, дори по време на ускорение и високи обороти. Той е оптимален компромис между практичност и удоволствие от шофирането. Що се отнася до возията, то тя е подчертано твърда - особено с по-големите джанти, които са налични в по-високите нива на оборудване. Колата обаче е стабилна в завои, а новият електромеханичен усилител на волана прави така, че тя да се усеща стегнато, по-твърдо и по-директно. В обобщение можем да кажем, че подобно на новото Clio и тук Режията се е справила добре с шасито. Недостатъкът, който няма как да не отбележим, е липсата на 4х4 предаване, което е налично при преките германски конкуренти.
Цена
Моделът ще започне да се предлага на нашия пазар от месец февруари следващата година и поради тази причина все още няма конкретни цени за България. В Германия обаче стартовата цена за новия Captur e 17 950 евро. От пролетта на следващата година ще започне предлагането и на Plug-in-Hybrid версията, за която споменахме. В обобщение ще кажем, че предвид качествата, визията и ориентировъчната цена, новият Captur има всички шансове да остане на едно от челните места по продажби в този сегмент у нас.